Oli 80-90 -luvulla kaksi vuokra-asutoa. Sillolin 5 %:n netto tuotto oli hyvä. Mikä se on tänään? 5 %:n nettokorko tuntuu mahdottomalta vaikka mieten laskisi. On kiikarissa 35 neliön kerrostaloyksiö, jonka ostaisin käteisellä. Paljonko kannattaisi tarjota, kun vuokraa ottaisin 500 ja yhtiövastike on 152,88 (sis.vesimaksun). Yhtiövastikkeen on kerrottu vähentyvän pari kymppiä, kun yksi korjaus on tehty, ehkä 1.1.2015 alkaen. Satsaan enemmän luotettavaan vuokralaiseen kuin mahdollisimman korkeaan hintaan, siksi vuokra on vähän alle paikallisen tason. Remontoitavaa on vain tapetointi, jonka osaan tehdä itse.
Vuokra-asunnon tuotto
7
234
Vastaukset
- Raakaa matematiikkaa
Vuokra 500, vastike 150, remonttivaraus 50. Tuotto 300, verot 90. Nettotuotto 210 euroa kuukaudessa eli 2500 vuodessa. Jos haluat viiden prosentin nettotuoton, voit maksaa tällaisesta asunnosta enintään 50000. Jos tosiaan uskot, ettei asuntoa tarvitse pitkään aikaan remontoida, voit jättää remonttivarauksen pois laskelmista ja maksaa asunnosta 60000.
Hyvä tuotto on sellainen, joka voittaa vaihtoehtoiset sijoituskohteet. Niitäkin kannattaa tarkastella eikä rajoittua pelkästään asuntoihin. Mahdolliseen arvonnousuun en ota kantaa enkä suosittele laskemaan tuottoja sen varaan. - Haparoiva
Sitten voin pyyhkiä perää asuntopapereilla. Pyytää asunnosta 97500, minä otattelin 90000. Laskin itse että saadakseni 3,5 %:n nettotuoton voisin maksaa 83300. Se kyllä riittäisi minulle, olen huomannut että kohtuullisuudellakin "vaurastuu" itselle riittävästi, mutta tuskin sillä hinnalla lähtee. Remonttivaraus sisältyy tuohon yhtiövastikkeeseen, 152,88. Arvonnousuun en itsekään usko, paremminkin niin että remonteilla vanhojen kerrostaloasuntojen arvo saadaan säilymään samana, ei kohoamaan.
Osakkeita on vähän, mutta nyt ovat kalliita kun osingot maksetaan. Pitää odotella vaikka touko-kesäkuulle. Pankissa on vähän parin %:n korolla. Mitä sinä tarkoitit vaihtoehdoilla?
Tänäiltana näytölle menee kaksi itselleenostajaa. Kyllä ihmettilenkin kun asunto on tosi hyvällä paikalla, eikä sijoittajat ollenkaan hyökänneet kuten yleensä, en kerkiä edes ovelle kun tarjolla oleva asunto on mennyt. Ehkä hintapyyntö on liian kova tai sitten sijoittajat ovat siirtyneet paikalle kohonneisiin uusiin, joiden vuokrataso tosin on järkyttävä.- Lurvus
Itselleenostajat eivät maksa veroa. Heille tuotto on siksi automaattisesti 40 % parempi ja heidän kannattaa maksaa asunnosta enemmän. Siksi minullakaan ei ole muita kuin oma asuntoni.
- MamulleVuokrannut
Suurin riski onkin se vuokralainen.
Suomessa saa ihan laillisesti vuokralainen jättää vuokrat maksamatta ja asua jopa vuoden asunnossasi ennen kuin saat pihalle. Ja vuokralainen voi laittaa kämppäsi päreiksi.
Ja, jos varsinkin etniselle maahanmuutajalle vuokraat, niin rasismi-kortilla mamu voittaa oikeudessa aina, vaikka olisi eksoottisilla elämäntavoillaan tuhonnut asuntosi ja jättänyt vuokrat maksamatta.
Ja varattomalta on ihan turha jälkikäteen mitään periä. - 20+13
Aivan väärä palsta.
Tämä palsta koskee arvopaperikauppaa, pörssiosakkeita, ei asuntosijoittamista. - omalas
-Itse asumalla hankittu verovapaus
-Maksimaalinen velkavipu
-Arvonnousu
-Kysytty ja siksi helposti vuokrattava asunto.
Kaikkien ylläolevien kohtien täytyttävä, jotta asuntosijoittaminen olisi järkevää. - reaalituotto
Mikä on ollut historiallinen tuotto asuntosijoittamiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999