Päivä Pietarissa

Apua kaivataan

Hei olemme menossa päiväksi pietariin (n.7-10h) aikaa maissa. Niin kysynkin että missä kannattaisi käydä? Meitä kiinnostaa nähtävyydet yms. ja yritän nyt suunnitella pientä kierrosta (kävellen tai julkisilla), jossa kerkeis näkemään mahdollisimman paljon. Talvipalatsissa kiinnostaisi ainakin käydä, muuta en oikein tiedäkkään, vielä . :D

Onko vinkkejä? mitkä nähtävyydet sijaitsee mahdollisimman lähekkäin? jne. Kaikki vinkit tervetulleita!

6

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markus_kmk

Suosittelisin käyttämään ison osan ajasta kaupunkiin tutustumiseen jalkaisin, jos vain sää sallii. Nähtävyyksiä Pietarissa on niin valtavasti, että valinta riippuu aivan omista kiinnostuksen kohteista. Talvipalatsissa vierailu vie helposti puolet käytettävissä olevasta ajasta.

Laivayhtiön shuttle-bussi tuo matkustajat Iisakin kirkon aukiolle, joten Iisakin kirkko on ainakin kätevästi reitille osuva kohde. Muita kävelyetäisyydellä olevia suosittuja kohteita ovat esim.

-Vaskiratsastaja
      -Palatsiaukio
      -Mars-kenttä
      -Verikirkko
      -Venäläinen museo
      -Gostinyi Dvor -tavaratalo
      -Kazanin katedraali

Jos aikaa riittää ja jalat kestävät, myös Pietari-Paavalin linnoitus monine museoineen on kokemisen arvoinen.

Ei kuitenkaan kannata ahnehtia liikaa yksittäisiä kohteita. Pietarin keskusta-alue on kuin yksi suuri ulkoilmamuseo, joten lyhyellä ensivisiitillä kannattaa yrittää saada yleistä tuntumaa kaupunkiin vain kävelemällä ympäriinsä. Nähtävää riittää niinkin.

Täältä voi löytää vinkkejä nähtävyyksien suhteen: www.pietariopas.fi

• Apua kaivannut

Kiitos vinkeistä!

• rujfjhj
      • Supertiiviste

• vink ki

Taksilla ! 1. Talvipalatsin aukiolle, aika ei riita talvipalatsiin.Aukio on nakemisen arvoinen.
      2. Vladimirskin plossadille,se on Nevski Prospektin poikkikadulla. On kirkko,on ostari Vladimirkaya passac jossa mm. 4kerroksinen kirjakauppa. Pietarin vanhimpia toreja .Puskinin museo .
      Ja siina lahella Lomonosovin astioiden myymala os. noin Vladimirskaja pr 5
      Siina pari ehdotusta

• Riippu ihan siitä, mistä on kiinnostunut. Itse asuin 6 vuotta Pietarissa. Olin töissä ja tosiaan tein töitä hyvin paljon. Harmittaa nyt ehkä se, etten ehtinyt tutustua moneen mielenkiintoiseen paikkaa. Joten jos sulla on muutama tunti aikaa tutustua Pietariin, niin jo pelkkä siirtyminen paikasta toiseen vie tuon kokoisessa kaupungissa niin paljon aikaa, ettet ehdi käytännössä tutusta juuri mihinkään. Ehkä toisaan joku kauppa, jonka alan tuotteet sinua kiinnostavat. Riippuu vielä siitä, miten saavut Pietariin. Missä päin kaupunkia olet. Vaikea yhtälö, mutta toivotan onnea. Paremmin en osaa olla avuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2364
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe