S-typen navigaattorin kartat

Julle

Moi.
Tuli ostettua S-type Saksasta, jossa on navigaattori. Minkälaisia karttoja se käyttää ja miten niitä saa päivitettyä ja mistä niitä saa?

9

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HEE

      Vaikka en S-Typen navigaattorista tiedäkkään mitään niin vastaan, koska satun tietämään jonkin verran GPS/ paikannusjärjestelmistä/ karttajärjestelmistä.

      Tästä on ollut joskus aikaisemminkin puhetta ja joku kirjoitti silloin että karttoja on vaikea löytää S-typeen tai että niitä ei enää ole. En oikein itse jaksa uskoa tähän, koska nuo navigaattorit käyttävät standardi karttajärjestelmiä. Vaikka Jaguar on hieno auto, niin en usko heidän tekevän itse mm. Suomen karttaa digitaaliseen muotoon.

      Mutta voisitko laittaa tänne vähän tietoja siitä että millainen tuo S -typen navigaattori on? Merkki malli muita mahdollisia tietoja.

      Perusperiaate kartoissa on että niissä kerrotaan että mikä on "tietä" ja mikä "metsää". Tämän jälkeen jonkinlainen optimointijärjestelmä osaa laskea esim. lyhyimmän tai nopeimman reitin kahden pisteen välille. GPS tulee vasta sitten mukaan kuvaan kun tarvitsee tietää missä tällä hetkellä mennään.

      • stypisti

        Ei kukaan autovalmistaja omia karttojaan tee, hyvä jos laittaa itse edes alueelliset Jaguar-kauppiaat mukaan kartalle.

        Ongelmahan on siinä, että se tuore karttadata, minkä voit kaupasta ostaa, ei toimi kuin tiettyjen navigointijärjestelmien kanssa. Useimmiten nämä ovat näitä Blaupunktin yms. jälkiasennettavia, joita ei taas ns. premium-autoissa juurikaan näe.

        Näppäräsorminen toki katsoo vanhalta karttalevyltä miten datan pitäisi levyllä olla ja muokkaan kaupasta ostetun datan sopivaan muotoon.. ;-)


      • Julle

        Moi.
        Merkkinä toimii Denso ja mallista en tiedä kun en ole vielä saanut auto käsiini. Olen ymmärtänyt että cd pohjaisia karttoja käyttäisi, eli dvd ei käy.


      • jakulaari
        Julle kirjoitti:

        Moi.
        Merkkinä toimii Denso ja mallista en tiedä kun en ole vielä saanut auto käsiini. Olen ymmärtänyt että cd pohjaisia karttoja käyttäisi, eli dvd ei käy.

        ei ole koska 2002 tuli uusi navtech:n malli (DVD). Joten CD:n päivitykset loppu ja uutta ei tule...


    • Tarvitsisin myös

      Myös haluaisin navigaattoriin kartan jolla löytäisin sinne Hollolan ajotapahtumaan 3.10 Lokkiin.
      Yritetään tehdä jokavuotinen suurtapahtuma.
      Kaikki tsemppaamaan et saatas paikalle yli 3 autoa.

    • MilliVanilli
      • Aksjiikasi

        Tuollaisen vuosi sitten ostin ebaysta. Ei toiminut S-typen navissa. Myin sen sitten eteenpäin BMW-miehelle, ja alkoi heti pelittämään. En itse löytänyt toimivaa mistään vaikka kokeilin kaikkia kanavia.


      • Julle
        Aksjiikasi kirjoitti:

        Tuollaisen vuosi sitten ostin ebaysta. Ei toiminut S-typen navissa. Myin sen sitten eteenpäin BMW-miehelle, ja alkoi heti pelittämään. En itse löytänyt toimivaa mistään vaikka kokeilin kaikkia kanavia.

        ...toimia.
        Luin tuolta vanhemmista viesteistä että noissa kartoissa on eri automerkkien välillä tiedoston rakenne erillainen. Eli jos muokkaat tiedostot uuteen järjestykseen niin saattaa toimia. Järjestyksestä jotakin tietävä voisi laittaa hieman infoa.


    • salon

      Minulla on kaksi tarpeetonta CD:tä
      2 osainen Saksa ja Italia yhdellä rompulla.
      Käyttämättömiä ja myytävänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe