Moi.
Tuli ostettua S-type Saksasta, jossa on navigaattori. Minkälaisia karttoja se käyttää ja miten niitä saa päivitettyä ja mistä niitä saa?
S-typen navigaattorin kartat
9
1079
Vastaukset
- HEE
Vaikka en S-Typen navigaattorista tiedäkkään mitään niin vastaan, koska satun tietämään jonkin verran GPS/ paikannusjärjestelmistä/ karttajärjestelmistä.
Tästä on ollut joskus aikaisemminkin puhetta ja joku kirjoitti silloin että karttoja on vaikea löytää S-typeen tai että niitä ei enää ole. En oikein itse jaksa uskoa tähän, koska nuo navigaattorit käyttävät standardi karttajärjestelmiä. Vaikka Jaguar on hieno auto, niin en usko heidän tekevän itse mm. Suomen karttaa digitaaliseen muotoon.
Mutta voisitko laittaa tänne vähän tietoja siitä että millainen tuo S -typen navigaattori on? Merkki malli muita mahdollisia tietoja.
Perusperiaate kartoissa on että niissä kerrotaan että mikä on "tietä" ja mikä "metsää". Tämän jälkeen jonkinlainen optimointijärjestelmä osaa laskea esim. lyhyimmän tai nopeimman reitin kahden pisteen välille. GPS tulee vasta sitten mukaan kuvaan kun tarvitsee tietää missä tällä hetkellä mennään.- stypisti
Ei kukaan autovalmistaja omia karttojaan tee, hyvä jos laittaa itse edes alueelliset Jaguar-kauppiaat mukaan kartalle.
Ongelmahan on siinä, että se tuore karttadata, minkä voit kaupasta ostaa, ei toimi kuin tiettyjen navigointijärjestelmien kanssa. Useimmiten nämä ovat näitä Blaupunktin yms. jälkiasennettavia, joita ei taas ns. premium-autoissa juurikaan näe.
Näppäräsorminen toki katsoo vanhalta karttalevyltä miten datan pitäisi levyllä olla ja muokkaan kaupasta ostetun datan sopivaan muotoon.. ;-) - Julle
Moi.
Merkkinä toimii Denso ja mallista en tiedä kun en ole vielä saanut auto käsiini. Olen ymmärtänyt että cd pohjaisia karttoja käyttäisi, eli dvd ei käy. - jakulaari
Julle kirjoitti:
Moi.
Merkkinä toimii Denso ja mallista en tiedä kun en ole vielä saanut auto käsiini. Olen ymmärtänyt että cd pohjaisia karttoja käyttäisi, eli dvd ei käy.ei ole koska 2002 tuli uusi navtech:n malli (DVD). Joten CD:n päivitykset loppu ja uutta ei tule...
- Tarvitsisin myös
Myös haluaisin navigaattoriin kartan jolla löytäisin sinne Hollolan ajotapahtumaan 3.10 Lokkiin.
Yritetään tehdä jokavuotinen suurtapahtuma.
Kaikki tsemppaamaan et saatas paikalle yli 3 autoa. - MilliVanilli
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=57298&item=2493034957&rd=1
Tuolla Saksan EBAY:ssä näyttää olevan useitakin kappaleita noita vanhempia CD:llä olevia navi karttoja myynnissä.- Aksjiikasi
Tuollaisen vuosi sitten ostin ebaysta. Ei toiminut S-typen navissa. Myin sen sitten eteenpäin BMW-miehelle, ja alkoi heti pelittämään. En itse löytänyt toimivaa mistään vaikka kokeilin kaikkia kanavia.
- Julle
Aksjiikasi kirjoitti:
Tuollaisen vuosi sitten ostin ebaysta. Ei toiminut S-typen navissa. Myin sen sitten eteenpäin BMW-miehelle, ja alkoi heti pelittämään. En itse löytänyt toimivaa mistään vaikka kokeilin kaikkia kanavia.
...toimia.
Luin tuolta vanhemmista viesteistä että noissa kartoissa on eri automerkkien välillä tiedoston rakenne erillainen. Eli jos muokkaat tiedostot uuteen järjestykseen niin saattaa toimia. Järjestyksestä jotakin tietävä voisi laittaa hieman infoa.
- salon
Minulla on kaksi tarpeetonta CD:tä
2 osainen Saksa ja Italia yhdellä rompulla.
Käyttämättömiä ja myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818