Kysymys: Olen varannut perheelleni matkan ensi jouluksi E-bookersin kautta. Lennot Finnairin.
Jos joudun perumaan matkamme, saako rahoja takaisin edes lääkärintodistuksella?
Saako rahat takaisin?
20
4667
Vastaukset
- 7+4
Matkavakuutuksesta rahat saa takaisin lääkärintodistuksella, muuten rahojen takaisin saaminen riippuu mitä niistä on sovittu. Jos olet ostanut liput joille ei sallita muutosta niin rahoja ei tule takaisin vaikka peruisit kuinka aikaisin.
- Koettu on.
Finnair ei palauta rahoja. Se on saletti. Niillä on ebookersin kanssa sellainen sopimus, että myydään "kertakäyttö lentolippuja" joita ei voi vaihtaa, ei peruuttaa, eikä siis saa rahojakaan. Hotelli yöpymisrahat ebookers palauttaa miinustettuna toimistokuluilla että jotakin tynkää saa.
Valmismatkapaketteja ei kannata tilata ebookerssin kautta, eikä lentoja ainakaan finnairin kuskaamana.
- wesku
Aika jäykkä systeemi usein on niillä omatoimimatkoilla,koko summa on maksettava heti varausvaiheessa ja tosiaan mitään palautusta on turha odottaa,tosin riippuen lentoyhtiöstä
- onnea peliin
Katsohan varauksesi, mitä siinä lukee peruutuksesta tai muutoksesta yleensäkin. Tekemästäsi varauksesta asian pitäisi selvitä - muuthan eivät tiedä millainen varauksesi on ja eivät näin ollen osaa kertoa, että saatko rahat takaisin vai etkö saa. Toivottavasti menetät vain ns. toimistomaksun.
- kenpä tietäis
Kiitos asiallisista vastauksista! Liput ovat niitä "ei voi tehdä mitään muutoksia"-lippuja, jää nähtäväksi päästäänkö reissuun vai ei. Jos ei matkavakuutus korvaa, rahat on menetetty. Ihan sama, maailmassani on tällä hetkellä tärkeämpiä asioita mietittävänä...
- SDFGDF
Ei se ole ihan sama. MInä ainakin matkustaisin, vaikka henki menisi.
- Äläs sano
Seuraavalla lennollasi saattaa tulla tilanne jossa tiputte kymmenestä kilsasta maan pinnalle. Ja se on pitkä aika odottaa väistämätöntä....
- interesting
Moi!
Hei myy ne liput! Älä nyt vain pois heitä..
Vaikka puoleen hintaan torissa.
Varmasti menee kaupaksi.
Minne ne lennot on? Minäkin voisin olla kiinnostunut.- mutta...
Voi olla, että lippuja ei saa käyttää kukaan muu kuin ostaja, eli ne on henk.koht, eikä saa luovuttaa toiselle, Tai saa, mutta niillä ei pääse koneeseen kukaan muu kuin ostaja.. Näin on käynyt minulle kun olin myymässä omaa lippuani kaverilleni, kun en päässyt lähtemään matkalle. En kylläkään muista minkä nimisestä palvelusta ostin liput. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahat takaisin suoraan sieltä puljusta mistä ostin tiketin.
- Kyl se toimii.
mutta... kirjoitti:
Voi olla, että lippuja ei saa käyttää kukaan muu kuin ostaja, eli ne on henk.koht, eikä saa luovuttaa toiselle, Tai saa, mutta niillä ei pääse koneeseen kukaan muu kuin ostaja.. Näin on käynyt minulle kun olin myymässä omaa lippuani kaverilleni, kun en päässyt lähtemään matkalle. En kylläkään muista minkä nimisestä palvelusta ostin liput. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahat takaisin suoraan sieltä puljusta mistä ostin tiketin.
Liput pystyy siirtämään toiselle kun sen tekee ajoissa ja ebookerssin kautta.
- 20+90
Miten olet jo nyt HUOLISSASI ensi joulun matkoista?
Taitaa olla trolli ja jos ei ihmettelen:::)))- jfhdjfhdksjhdhk
Pidä sinä suusi kiinni jos et mistään mitään ymmärrä.. voihan AP:lla tai matkaseuralla olla esimerkiksi nyt diagnosoitu vakava, etenevä, hoitoja vaativa pitkäaikaissairaus ..
- ..--..--..
Miksi ei? On maailmassa muitakin sairauksia kuin flunssa. Mistäs sinä tiedät vaikka ap:n lapsella olisi todettu syöpä ja rankat hoidot alkamassa. On paljon sellaisia sairauksia jotka voi pilata matkasuunnitelmat vähän pidemmäksikin aikaa kun vaan viikoksi tai kahdeksi.
- perttola
Mulla on prosessi käynnissä kyseisestä ongelmasta. otin Finnairin kautta matkan
peruuntumisvakuutuksen mutta tuntuu todella vaikealta saada rahoja takaisin. NYT PYYDETÄÄN varausvahvistusta vaikka sain todistuksen Finnairilta jo maksetun matkan peruuttamisesta ja lääkärin todistuksen sairaudesta joka estää matkan. - järki käteen
kannattaiskohan yleensäkin ENNEN sitä varausta selvittää ne ehdot, että mitä on ylipäätään ostamassa. Ei kun maksetaanpa ensin ja sitten vasta mietitään että mitäs tulikaan ostettua.
- ZZZDDD
Näin juuri järki käteen
Olen samaa mieltä. Joku jo syövänkin tähän sekoitti.
Jos lapsella olisi tai muulla läheisellä joku vakava sairaus...
Ei kukaan nyt ensimmäisenä ajattele JOULUMATKAN TILAAMISTA.- ..........
Siksi tässä ehkä puhutaankin perumisesta eikä tilaamisesta.
- wesku1
Tarkkana pitää olla jos koko varauksen tekee netissä ja maksaa saman tien,jos esim. vahingossa laittaa varaukseen väärän päivämäärän niin silloinkin todennäköisesti ei saa palautusta..ja tuloksena voi olla tuplamaksu matkasta
- perussäännöt näin
Se riippuu ihan ostamiesi lippujen ehdoista. Jos olet ostanut liput, kannattaa lukea, mitä siellä lipussa sanotaan.
Ebookers vain välittää lippuja, ei vastaa niiden ehdoista.
Lentoyhtiöiden liput myydään myyntikoodien mukaan eri hintaisina ja eri ehdoilla. Jos olet ostanut ne halvimmat liput, ne ovat yleensä vaihtokelvottomia. Jos ostat luokan kalliimmasta päästä olevia lippuja, ne tulevat yleensä peruutus- ja muutosoikeudella. Lentoyhtiöt maksaa lipun hinnan takaisin joskus kuolemantapauksissa, eivät sairastumisten takia, jos ehdoissa ei ole peruutusoikeutta.
Matkavakuutus korvaa sairastumisen takia menetetyn lentolipun hinnan. - kokemuksella 4
Saat sairastapauksessa, mikäli sinulla on voimassa oleva matkavakuutus. Sieltä saa kuittia lääkärintodistusta vastaan kaikki matkaan liittyvät kulut (lentoliput matkatavaramaksut hotelli), mikäli olet ne jo maksanut) takaisin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465851Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583246- 1842701
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122524mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132219- 292161
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151896- 161596
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2701247