Kiva nähdä, että C5:n faceliftaus on tapahtunut oikeaan suuntaan! Auto alkaa vähitellen näyttää oikealta sitikalta. C5 ja koko C -sarja yleensäkin on tähän mennessä ollut sitikan muotoiluhistorian pohjanoteeraus. Ekan C5:n markkinoille tullessa piti vannoutuneenkin sitikkamiehen vaihtaa arkikulkimen merkkiä. Nyt voi alkaa harkita taas paluuta vanhaan. Jospa tuo sisustakin vielä muuttuisi...
Sitikka on palaamassa takaisin!
14
2909
Vastaukset
- Erkki
Sisusta muuttuu, mielestäni parempaan suuntaan sekin. Ei ole enää niin "halvan" oloinen. Kuva sisustuksesta: http://www.citroen.com/NR/rdonlyres/B308BCA9-9B4F-495D-9B8E-760EDE093169/16186/C5_35z.jpg
- JIH
Mikä siinä on halvan oloista? Kiertelin eilen autoliikkeitä ja istuin varmaan parikymmentä autoa (hintaluokka 30 000 ja yli). C5:n (business pack) sisustus kesti vertailun erittäin hyvin.
- Trax
JIH kirjoitti:
Mikä siinä on halvan oloista? Kiertelin eilen autoliikkeitä ja istuin varmaan parikymmentä autoa (hintaluokka 30 000 ja yli). C5:n (business pack) sisustus kesti vertailun erittäin hyvin.
Kyllä se nyt vaan on tosiasia, että C5 sisustus ja ohjaamon muoviosat tekevät siitä halvan näköisen. Joten toivon todella, että faceliftin myötä tähän tulee parannusta. Onhan toki muissakin autoissa likipitäen kaikki osat muovia, vaikkeivät välttämättä siltä näytäkään.
Ja toinen asia, johon todella toivon tulleen parannusta, on se rimpula, jota muut penkiksikin kutsuvat. En ole C5:n penkillä pitkää matkaa istunut, mutta sen lattea ja sivuttaistukea tarjoamaton olemus ei minulta kyllä kiitosta saanut. Pidän Xantiani peruspenkkiäkin parempana kuin C5:n. - countergear
Eikä näköjään vieläkään ole sorvattu mitään säilytystilaa kojelaudan muoveihin (hanskalokeroa lukuunottamatta). Esim matkapuhelimelle ei ole oikein mitään luontevaa paikkaa (ja asennussarjoja kun meidän autoon ei laiteta, ne vasta kamalan näköisiä ovatkin), vaihdesotkimen edessä oleva minikaukalokin on aivan lapsellisen pieni.
- il Diavolo
Trax kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on tosiasia, että C5 sisustus ja ohjaamon muoviosat tekevät siitä halvan näköisen. Joten toivon todella, että faceliftin myötä tähän tulee parannusta. Onhan toki muissakin autoissa likipitäen kaikki osat muovia, vaikkeivät välttämättä siltä näytäkään.
Ja toinen asia, johon todella toivon tulleen parannusta, on se rimpula, jota muut penkiksikin kutsuvat. En ole C5:n penkillä pitkää matkaa istunut, mutta sen lattea ja sivuttaistukea tarjoamaton olemus ei minulta kyllä kiitosta saanut. Pidän Xantiani peruspenkkiäkin parempana kuin C5:n.Penkki painuu ( sortuu ) keskiosaltaan enempi kuin sivuilta ja puristaa p-rsettä ikävästi, tästä seuraa että ristiselkä kääntyy liian pystyyn ja aiheutaa sen, että jokaisen istuntakerran aluksi selkänoja pitää säätää uudelleen, jos aikoo viihtyä istuimessa.
( huom painan vain 82 kg, 185 pituudella )
Kaikki tuo, ehkäpä vain siksi, että olen tottunut Regaron penkkeihin.
Että se siitä Citroenin kuuluisasta?ajonautinnosta. - JIH
Trax kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on tosiasia, että C5 sisustus ja ohjaamon muoviosat tekevät siitä halvan näköisen. Joten toivon todella, että faceliftin myötä tähän tulee parannusta. Onhan toki muissakin autoissa likipitäen kaikki osat muovia, vaikkeivät välttämättä siltä näytäkään.
Ja toinen asia, johon todella toivon tulleen parannusta, on se rimpula, jota muut penkiksikin kutsuvat. En ole C5:n penkillä pitkää matkaa istunut, mutta sen lattea ja sivuttaistukea tarjoamaton olemus ei minulta kyllä kiitosta saanut. Pidän Xantiani peruspenkkiäkin parempana kuin C5:n.Eipä taida olla tosiasia, vaan mitä suurimmassa määrin makuasia.
countergear kirjoitti:
Eikä näköjään vieläkään ole sorvattu mitään säilytystilaa kojelaudan muoveihin (hanskalokeroa lukuunottamatta). Esim matkapuhelimelle ei ole oikein mitään luontevaa paikkaa (ja asennussarjoja kun meidän autoon ei laiteta, ne vasta kamalan näköisiä ovatkin), vaihdesotkimen edessä oleva minikaukalokin on aivan lapsellisen pieni.
Kaikki riippuu siitä miten ja kuka sen asentaa. Esim C5:een löytyy ruotsalaisen Broditin valmistamana 7 erilaista mallikohtaista asennustelinettä, eiköhän noista löydy jokaisen silmää miellyttävä. Ja mikäli sarja joskus puretaan pois, autoon ei jää jälkeäkään. Itse en välttämättä ymmärrä miksi kojelaudan tulisi olla kuin mikäkin hylly, kyllä irtotavara autossa pitää kuljettaa nimenomaan suljetuissa tiloissa. Se irrallaan pyörivä tavara ei kolareissa tai nopeissa väistöissä ainakaan mitenkään helpota asiaa.
- Jaska
countergear kirjoitti:
Eikä näköjään vieläkään ole sorvattu mitään säilytystilaa kojelaudan muoveihin (hanskalokeroa lukuunottamatta). Esim matkapuhelimelle ei ole oikein mitään luontevaa paikkaa (ja asennussarjoja kun meidän autoon ei laiteta, ne vasta kamalan näköisiä ovatkin), vaihdesotkimen edessä oleva minikaukalokin on aivan lapsellisen pieni.
on keskikonsolissa heti korin tasonsäätönapin takana.
Et taida omistaa C5:sta, jos et edes tuota ole huomannut. - countergear
Jaska kirjoitti:
on keskikonsolissa heti korin tasonsäätönapin takana.
Et taida omistaa C5:sta, jos et edes tuota ole huomannut.Ainakin meillä sinne menee kaikki pikkuroina, tarkoittaa 5-hengen perheessä mm: kyniä, lelujen palasia, karkkeja, kolikoita, purkkapaketteja...
ei sinne kännykkää tohdi laittaa, kalikka kun olisi sen jälkeen jotenkin oudon tahmean oloinen.
Sitäpaitsi sehän on periaatteessa muotoiltu aurinkolaseja tai mukeja varten (ylös napsautettava keskipalikka).
Kaiken kaikkiaan puhelimen paikka pitäisi muotoilla jonnekin eteen, kohtalaisen ylös, ikäväähän sitä on tuolta kyynärnojien alta ajossa kaivella, juu enkä käytä handsfreetä, enkä aio enää aloittaakaan kun on 16 vuotta pärjätty ilmankin. - JIH
countergear kirjoitti:
Eikä näköjään vieläkään ole sorvattu mitään säilytystilaa kojelaudan muoveihin (hanskalokeroa lukuunottamatta). Esim matkapuhelimelle ei ole oikein mitään luontevaa paikkaa (ja asennussarjoja kun meidän autoon ei laiteta, ne vasta kamalan näköisiä ovatkin), vaihdesotkimen edessä oleva minikaukalokin on aivan lapsellisen pieni.
Minä kiinnitin puhelimen magneettinapilla keskikonsoliin tupakansytyttimen vastakkaiselle puolelle. Siinä taitaa olla ESP:n napin paikka, mulla ei ole. Siisti kiinnitys. Musta magneettinappi ei silmille hyppää vaan näyttää siltä kuin se kuuluisi siihen alun perinkin.
- Työkseen ajava
countergear kirjoitti:
Eikä näköjään vieläkään ole sorvattu mitään säilytystilaa kojelaudan muoveihin (hanskalokeroa lukuunottamatta). Esim matkapuhelimelle ei ole oikein mitään luontevaa paikkaa (ja asennussarjoja kun meidän autoon ei laiteta, ne vasta kamalan näköisiä ovatkin), vaihdesotkimen edessä oleva minikaukalokin on aivan lapsellisen pieni.
Yrityksessämme on useita erimerkkisiä autoja. Kaikkiin on saatavissa ihan muutamalla eurolla ilman ruuveja kojelautaan kiinnittyvä aluslevy johon kännyvalmistajan teline voidaan ruuvata kiinni. C5:een tällainen tulee siihen raitisilmasuuttimien väliin estämättä näiden toimitaa. On erittäin siisti ja puhelin näppärästi käden ulottuvilla ja silmien tavoitettavissa.
Tuosta händfree laista olen samaa mieltä. Täysin naurettava laki. Yksi näppäräsominen kaveri viritteli vanhasta mustasta helvetin suuresta bakeliittiluurista ns. irtoluurin kännyynsä. On komeeta ajella luuri kädessä ja morjestella poliiseille, hommahan on laillista. En ymmärrä miksi kännyn käyttö erikseen piti kieltää, onhan kaikki toiminto mikä vaarantaa liikenteen, kielletty. Järkeäkin voisi käyttää. - countergear
Työkseen ajava kirjoitti:
Yrityksessämme on useita erimerkkisiä autoja. Kaikkiin on saatavissa ihan muutamalla eurolla ilman ruuveja kojelautaan kiinnittyvä aluslevy johon kännyvalmistajan teline voidaan ruuvata kiinni. C5:een tällainen tulee siihen raitisilmasuuttimien väliin estämättä näiden toimitaa. On erittäin siisti ja puhelin näppärästi käden ulottuvilla ja silmien tavoitettavissa.
Tuosta händfree laista olen samaa mieltä. Täysin naurettava laki. Yksi näppäräsominen kaveri viritteli vanhasta mustasta helvetin suuresta bakeliittiluurista ns. irtoluurin kännyynsä. On komeeta ajella luuri kädessä ja morjestella poliiseille, hommahan on laillista. En ymmärrä miksi kännyn käyttö erikseen piti kieltää, onhan kaikki toiminto mikä vaarantaa liikenteen, kielletty. Järkeäkin voisi käyttää.Nojoo, kuka tykkää mistäkin telineestä, se siitä.
Mutta tuo kaverisi junalattoman kokoisesta luurista olisi kiva nähdä kuvia, saatko nettiin jonnekin? Voisin luppoaikana vähän viritellä, jos vain olis vähän mallia.
- JIH
... on katsojan silmässä.
Mielestäni vasta C-sarja teki taas sitikasta sitikan näköisen. Erityisesti C5 ja C2 miellyttävät silmää,- Matti
Erilaisia ihmisiä tässä ollaan yksilöllisine makuinemme. Onneksi. Varmasti moni muukin on C5:sta tykännyt, sen verran paljon niitä liikenteessä näkee. Itse olen 80 -luvun alusta alkaen ajellut pelkillä sitikoilla ja varsinaisena sitikkafanina itseäni pitänyt, mutta C5 oli minun mielestäni sellainen pohjanoteeraus, että pakko oli minunkin myöntää, että sitikka on merkkinä parhaat päivänsä nähnyt. Mutta faceliftin nähtyäni toivonkipinä heräsi taas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2605502- 1252353
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2582099Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641864- 1801700
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1891562- 551443
- 641385
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751331- 1191191