kannattaako

onko rakentavaa

Olen muutaman kerran käynyt näillä palstoilla ja on tullut mieleen, että tämä homma on aika vaarallista. Täällä esitetään välillä ihan ihmeellisiä näkemyksiä uskovaisten näkemyksinä ja toinen toistaan harhaanjohtavampia vastauksia. Välillä ja aika paljonkin ihan ok. Jos haluaa tietää mistä tie menee taivaaseen kannattaa ennemmin lukea vl.julkaisuja ja käydä seuroissa. mulle riitti.

10

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliva

"Jos haluaa tietää mistä tie menee taivaaseen kannattaa ennemmin lukea vl.julkaisuja ja käydä seuroissa."

Kuinka joku voi yleensä kirjoittaa tällaista? Tämähän on aivan kuin sanoisi, että tie taivaaseen käy vl:n kautta. Tämä ei pidä ensinkään paikkaansa. Uskon hyvin sen, että tällaista ihmistä tutuus kammottaa ja pelottaa.

Totuus on, että Tie taivaaseen käy Jeesuksen Kristuksen kautta. Ja jeesus on lihaksi tullut Jumalan sana. Joka hänen vanhurskautensa uskolla omistaa ja kastetaan pelastuu. Ja se onkin ainut tie taivaaseen.

-------------------------------------------------

Vl- joukossa julistetaan evankeliumiakin toki, mutta pahoin omavanhurskauden opilla ja kaikenlaisilla isän säädöksillä on evankeliumi heillä sotkettu. Aivan järkyttävän paljon, kun näitä vl. vietejä olen lukenut.

Voisi sanoa että hyvin suuressa määrin uskonvanhurskaus on muuttunut heillä tekojen vanhurskaudeksi.

He ovat yksi puhdasoppisimmista, nimittäin omanvanhurskauden joukko.

• Naispuolinen Job

Mistä niin päättelet, että vanhoillislestadiolaiset olisivat omavanhurkasta joukkoa.
        Voisitko kertoa esimerkkejä?

• acimlainen
        Naispuolinen Job kirjoitti:

Mistä niin päättelet, että vanhoillislestadiolaiset olisivat omavanhurkasta joukkoa.
        Voisitko kertoa esimerkkejä?

..vaikka kysymys ei ollutkaan minulle.

Tämä asenne: "Minä pelastun siksi että minulla on oikea usko" on omavanhurskautta.

Tämä taas: "Minä joudun turvautumaan Jeesukseen pelastuakseni" ei ole omavanhurskautta.

Ymmärrätkö näiden sydämen asenteiden eron?

• Larssi
        acimlainen kirjoitti:

Tämä asenne: "Minä pelastun siksi että minulla on oikea usko" on omavanhurskautta.

Tämä taas: "Minä joudun turvautumaan Jeesukseen pelastuakseni" ei ole omavanhurskautta.

Ts. se pelastuu jolla on oikea elävä usko Vapahtajaan. Se ei pelastu, jolla tätä ei ole...Mitäs epäraamatullista tässä on?

• poitsu
        acimlainen kirjoitti:

Viestissä sekoitetaan ja laitetaan vastakkain kaksi eri asiaa, siinä suhteessa miten ne liittyvät uskoon. USKON VARMUUS ja JEESUKSEN SOVINTOTYÖ ovat molemmat uskoon liittyviä. Ensinnäkin vl: set uskovat, että Jeesus on Jumalan poika, joka tuli lunastamaan ihmisten synnit kärsimisellään. Jeesuksen ansion tähden me yksin pelastumme. Omat voimat eivät riitä, vaan täytyy uskoa Jumalan johdatukseen ja siihen lupaukseen, että hän omansa vie kerran perille. Jumalan sana lupaa, että ne jotka siihen uskoo, pääsevät taivaaseen. Siinä on se uskon varmuus, josta voimme iloita jo maan päällä.

• acimlainen
        poitsu kirjoitti:

Viestissä sekoitetaan ja laitetaan vastakkain kaksi eri asiaa, siinä suhteessa miten ne liittyvät uskoon. USKON VARMUUS ja JEESUKSEN SOVINTOTYÖ ovat molemmat uskoon liittyviä. Ensinnäkin vl: set uskovat, että Jeesus on Jumalan poika, joka tuli lunastamaan ihmisten synnit kärsimisellään. Jeesuksen ansion tähden me yksin pelastumme. Omat voimat eivät riitä, vaan täytyy uskoa Jumalan johdatukseen ja siihen lupaukseen, että hän omansa vie kerran perille. Jumalan sana lupaa, että ne jotka siihen uskoo, pääsevät taivaaseen. Siinä on se uskon varmuus, josta voimme iloita jo maan päällä.

Ilmeisesti et ymmärtänyt pointtia.

Ensimmäisessä esimerkissäni uskotaan omaan uskoon, jälkimmäisessä Jeesukseen.

-----------------

Niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän lähetti ainokaisen Poikansa ettei YKSIKÄÄN joka HÄNEEN äneen uskoo hukkuisi...

-----------------
        Vaikeudet ymmärtää tätä pohjautuvat "vain me"-harhaoppiin. Mielenkiintoinen havainto. Ilmiö paljastaa taas kerran kuinka lujasti "vain me" -rikkaruoho on juurtunut vanhoillislestadiolaisiin sydämiin.

• opettaa

"Kuinka joku voi yleensä kirjoittaa tällaista? Tämähän on aivan kuin sanoisi, että tie taivaaseen käy vl:n kautta."

• poitsu
        acimlainen kirjoitti:

Ilmeisesti et ymmärtänyt pointtia.

Ensimmäisessä esimerkissäni uskotaan omaan uskoon, jälkimmäisessä Jeesukseen.

-----------------

Niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän lähetti ainokaisen Poikansa ettei YKSIKÄÄN joka HÄNEEN äneen uskoo hukkuisi...

-----------------
        Vaikeudet ymmärtää tätä pohjautuvat "vain me"-harhaoppiin. Mielenkiintoinen havainto. Ilmiö paljastaa taas kerran kuinka lujasti "vain me" -rikkaruoho on juurtunut vanhoillislestadiolaisiin sydämiin.

..seuraava väitteesi: "uskotaan omaan uskoon" liittyy vl:sten uskoon? Mitä sinä haluat tällä todistaa? Raamattujen mukaan on yksi jumalan seurakunta, jonka tunnusmerkkejä ovat yksi usko, yksi oppi ja keskinäinen rakkaus. "Vain me-oppi" herjauksesi on Jumalan sananmukaista, sillä ei jumalan valtakunnassa ole puolueita tai useampaa oppia. Rakkaus ja hengellinen yhteys vallitsee uskovaisten välillä.
        9. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
        Minä uskon, että sinun(acimlainen) oppisi on vastoin jumalan opetusta. Sinä olet siis itse itsesi tuominnut. Sinun pitäisi tehdä parannus tuosta, että sinä Jumalan valtakuntaa vainoat. Rukoilen puolestasi ja toivon, että lopettaisit jatkuvan jauhamisen tuosta samasta asiasta.

• acimlainen
        poitsu kirjoitti:

..seuraava väitteesi: "uskotaan omaan uskoon" liittyy vl:sten uskoon? Mitä sinä haluat tällä todistaa? Raamattujen mukaan on yksi jumalan seurakunta, jonka tunnusmerkkejä ovat yksi usko, yksi oppi ja keskinäinen rakkaus. "Vain me-oppi" herjauksesi on Jumalan sananmukaista, sillä ei jumalan valtakunnassa ole puolueita tai useampaa oppia. Rakkaus ja hengellinen yhteys vallitsee uskovaisten välillä.
        9. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
        Minä uskon, että sinun(acimlainen) oppisi on vastoin jumalan opetusta. Sinä olet siis itse itsesi tuominnut. Sinun pitäisi tehdä parannus tuosta, että sinä Jumalan valtakuntaa vainoat. Rukoilen puolestasi ja toivon, että lopettaisit jatkuvan jauhamisen tuosta samasta asiasta.

..kaikkia ja rakkaudesta johtuu sekin että puhun täällä vain me -ajattelusta. Välillämme vallitsee siis rakkaus ja hengellinen yhteys ellet välttämättä muuta halua.

Mutta vain me -opista voidaan silti keskustella. Jumala haluaa että KAIKKI uskovat ovat tässä samassa rakkauden piirissä. Se koskee yhtä hyvin ortodokseja kuin luterilaisia, acimlaisia niinkuin vanhoillislestadiolaisia. Minusta olisi perin outoa sanoa että esim. vain acimlaiset pelastuvat.

Muuten, voitko antaa jonkun vihjeen siitä miten minun tulisi tätä aihetta käsitellä jottei se tuntuisi "herjaukselta". Tarkoitukseni EI ole herjata eikä Jumalan valtakuntaa vainota. Ainoastaan kriittisesti keskustella tästä harhaopista, vain me -opista joka on suorassa törmäyskurssissa Sovituksen koko merkitystä vastaan ja täten myös itse Jeesusta vastaan.

• poitsu
        acimlainen kirjoitti:

..kaikkia ja rakkaudesta johtuu sekin että puhun täällä vain me -ajattelusta. Välillämme vallitsee siis rakkaus ja hengellinen yhteys ellet välttämättä muuta halua.

Mutta vain me -opista voidaan silti keskustella. Jumala haluaa että KAIKKI uskovat ovat tässä samassa rakkauden piirissä. Se koskee yhtä hyvin ortodokseja kuin luterilaisia, acimlaisia niinkuin vanhoillislestadiolaisia. Minusta olisi perin outoa sanoa että esim. vain acimlaiset pelastuvat.

Muuten, voitko antaa jonkun vihjeen siitä miten minun tulisi tätä aihetta käsitellä jottei se tuntuisi "herjaukselta". Tarkoitukseni EI ole herjata eikä Jumalan valtakuntaa vainota. Ainoastaan kriittisesti keskustella tästä harhaopista, vain me -opista joka on suorassa törmäyskurssissa Sovituksen koko merkitystä vastaan ja täten myös itse Jeesusta vastaan.

..ei vallitse välillämme, sillä meillä on eri oppi jumalan seurakunnasta. Seurakunnan luonne on hyvin keskeinen opinkappale ja se meidät erottaa näkyvästi. Raamattu todistaa myös, että tällaisessa tapauksessa on eri henki, joista toinen on jumalasta ja toinen sielunvihollisesta.
        Siitä minä tahdon sinua muistuttaa, että sinä jatkuvasti jankkaat samasta asiasta ja puhut seurakuntaamme vastaan. Tästä minä laitoin raamatun kohdan edelliseen viestiini. Toivon, että ymmärrät lopettaa tuon kuukausia kestäneen keskustelun siitä sinun Vain me-opistasi. Meidän vl:sten oppi on ja perusteet on luultavasti tullut sinulle selväksi. Kiitos mielenkiinnosta ja tervetuloa uusin aihein keskusteluun!
        P.S. Jos todella jotain on vielä epäselvää ed. aiheesta, ota yhteys johonkin vl-puhujaveljeen. Hän osaa varmaan kertoa paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6134
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      336
      1081
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe