Syyrialaisia Viitasaarelle

HyväJuttu

Miksi Viitasaarelle ei oteta pakolaisia Syyriasta?

Tekisi hyvää näivettyvälle kylälle kun tulisi uutta verta. Esim 20 perhettä eli noin 100 henkeä alkuunsa.

Syyrialaiset ovat ahkeraa kansaa. Kielen opittuaan sopetuisivat varmasti.

Jotain kyllä tarvis tehdä. Muutoin kylä kuolee. Syntyvyys ei pysty mitenkään kääntämään tilannetta koska sopivan ikäistä väkeä on liian vähän lisääntymispuuhiin...

Maan sisäistä muuttoa ei myöskään tule koska Viitasaaren työpaikat ovat vähentymään päin. Muuttovirta on ollut jo pitkään toiseen suuntaan.

Ainut mahdollisuus on maahanmuutto. Tällöin kotiutumiseen täytyisi panostaa kunnolla ja ottaa kerralla tarpeeksi porukkaa,

7

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Närpiö

Närpiöstä mallia. Siellä homma on toiminut ilmeisen hyvin.

• anjamian.

paikallisen seutulehden toimesta varmaan löytyisi niistäkin kouluttamattomia henkilöitä jotka voisi luokitella työhönkelpaamattomaksi yksilöiksi.

• Puttaas

Syyrialaiset voisivat opettaa kulttuuria, jossa taloon ei välttämättä kuulu ovea. Saa unhoittaa huolet ovitehtaan pyörimisestä. Mitä vit.. no en tiiä!

• Suomi ukko

Nyt puhutte asiaa pakolaiset kylläkin ensisijaisesti pitäisi hoitaa niiden kotimaissa mutta jos niitä otetaan niin nimenen omaan muuttotappiokuntiin eikä pääkaupunki seudulle pahentamaan entisestäänkin kroonista asuntopulaa koska siitä ei ole pelkoa että vievät vähät työpaikat.

• vgji

Hakkaraisen sahalle ja risusavottaan töihin.

• Reiska reppunen.

Miehen köriläät hakkaraisen sahalle ja kauniit nuoret naiset .no kyllä niille kivaa kin duunia löytyy nopeasti??

• vihervasuri1

Kulttuurin rikastumista pitäisi monipuolistaa Viitasaarella. Somaliasta voisi ottaa näitä työntekijöitä ja kansallispukuisiakin voisi lisätä, jotta saataisiin väriä katukuvaan ja työntekijöitä kuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe