kotidoppler

sydän

Olen itse harkinnut ostavani tuollaisen sydänäänien kuuntelu laitteen kotiin ja kysyin neuvolasta mutta hän vastasi ettei tiedä asiasta mitään. Kysyin myös vaikuttaako esim muutaman kerran päivässä sydänäänien kuunteleminen vauvaan jotenkin eikä hän tiennyt siitäkää mitään.

Onko kellään kokemuksia tuosta laitteesta ? mistä kannattaisi tilata ja millä hinnalla? uusi vai käytetty?
Onko joku kokenut ihan turhaksi laitteeksi?

8

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokohan?84

Kannattanee käytettynä etsiä ja ostaa doppler jos sellaisen haluaa käyttöön. Tori.fi sivuilta löytyyy ainakin, hintahaitari käytetyllä on 30-50 euroa, uuden hinta saattaa sitten kivuta aika ylöskin. Ei kait se doppleri mitenkään vaikuta lapseen, en ole ainakaan koskaan kuullut moista.

Itse harkitsin myös dopplerin ostoa alkuraskaudesta, mutta päädyin kuitenkin siihen, että ilman minun on parempi. Alkuraskaus oli yhtä jännitystä ja pelkoa muutenkin ja olisin saanut itseni taatusti hulluuden partaalle dopplerin kanssa :D Päätin, että asiat menee niin kuin niiden on tarkoitettu menevän ja piste, jos jotain pahaa on tapahtuakseen ei doppleri siinä auta yhtään. Nyt menossa rv 32 2 ja toistaiseksi kaikki hyvin :)

Toiset saavat sitten vuorostaan dopplerista mielenrauhaa kun voivat itse kuunnella sydänääniä, ei kukaan voi siis sinun puolesta kertoa onko se hyvä ja tarpeellinen sinulle vai ei. Neuvolaan pääsee sydänääniä myös kuuntelemaan jos joku asia huolettaa. Onnea odotukseen!

• sydän

Torista.fi en ole katsonut mutta uusien hinta halvimmillaan taisi olla 35e paikkeilla jostain kun katselin.
        Niin, olen myös miettinyt et jos en kotona sitten löydäkkään ääniä niin tulee turhaa huolta... Ehkä lähinnä ajattelin että mieskin voisi kuunnella sydänääniä kun taas itse kuulen niitä joka neuvola käynnillä.

Itse lähestyn raskaudessa puoltaväliä jo, aika mennyt tosi nopeaa :)
        Toivottavasti itsellänikin menisi myös loppuun asti kaikki hyvin.

• Vain leluksi

Huomauttaisin myös, että jos päädyt dopplerin hankkimaan, niin loppuraskaudesta sitä ei saa käyttää mielen huojentajana jos sikiö ei liiku normaalisti. Sinulla ei ole koulutusta dopplerin käyttöön ja sydänäänien tulkintaan, joten poikkeamat sikiön liikkumisessa pitää ottaa vakavasti, vaikka sydänäänet kuuluisivatkin. Vain ammattihenkilö osaa tulkita sikiön sydänääniä niin, että hän osaa niiden perusteella päätellä jotain sikiön voinnista. Jos sikiön pulssi on esimerkiksi liian monotoninen, voi sikiö olla ahdingossa.

• kjhi

Itse ostin dopplerin alkuraskaudesta, raskauskeiju.fi tilasin ja maksoi n. 30e. Itsellä se huojensi mieltä todella paljon, rv 9 kuulin ekaa kertaa äänet, mutta etsin niitä ja kauan, varmaan tunnin. Rv 14 alkoi löytymään helpommin, n 5min etsinnän jälkeen löytyi, nyt menossa rv 29 ja vaavi liikkuu niin kovin että doppleri vaan pölyttyy mutta aion säilyttää sen niin kauan kunnes lapsiluku on täynnä, on kyllä kätevä varsinkin np-ultran ja rakenneultran välissä kun itellä ainakin oli oireet loppunu ja liikkeitä ei tuntunut.. Heti kun siis liikkeitä aloin säännöllisemmin tuntemaan niin lopetin käytön, en näe siinä nyt enää mitään järkeä kun liikkeet tuntuu niin kyllä siellä silloin sydänkin sykkii :)

• keijunfio

Suosittelen kans raskauskeijua.
      Sieltä tilasin, mielestäni edulliseen hintaan.

Vuoden takuu on myös hyvä asia, koska jostain kumman syystä olen jo kaksi hajottanut. :D Eli tuollaisen käytetyn ostaminen olisi tullut kalliimmaksi jo paljon kuin uuden.

• sydän

Katselin tuolta raskauskeiju.fi:stä. Minkälaisen dopplerin olette tilanneet? Tuollaisen paketin missä geelikin mukana?
      Halvin 32,90e doppler on ainakin tällä hetkellä loppu..

• lillerilal

Kannattaa varautua siihen, että sydänäänien löytymiseen voi kulua aikaa jopa tunti. Toiset ovat kertoneet, etteivät ole saaneet kuuluviin ollenkaan. Vau.fi sivuilla olikin juttu kotidopplereista, että ei heikkohermoisimmille vanhemmille. Harkitse siis pari kertaa ennen hankintaa ja etsi tietoa ja kokemuksia. En usko, että parinkympin laitteet olisivat kovinkaan laadukkaita..

Youtubessa oli video, jossa nainen kuunteli sydänääniä viikolla 12. Oli naisen omat sydänäänet. Muista, että sikiön syke on yli 120, ettet erehdy. :)

• sydän

Kyllähän neuvolassakin äänet löytyy ja samantapainen laite sielläkin. Tietysti neuvola tätikin hetken aikaa etsii.

Itselläni rv 19 0 menossa ja vauvan syke ollut 160. Vaikka en löytäisikään kotona sydänääniä niin tiedän että vauva on ainakin elossa kun paljon jo potkii. Eikös?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe