Nikon F65 + D70, sopivatko linssit yhteen

harrastaja

Minulla on F65 muutama putki. Uusi digi D70 olisi mellevä peli mutta ovatko linssit yhteensopivia?
Putket automaattitarkenteisia G linssejä.
Jos joku asian varmasti tietää, voisi kertoa, kiitos.

8

971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Kyllä nuo F65:n linssit käyvät D70:een,joskin on polttoväli kerrottava jollain luvulla, jotta tiedetään todellinen polttoväli.Ihan toinen juttu sitten on pistää 1000 euroa likoamaan tuotteeseen, joka jo vuoden kahden päästä on vanhanaikainen ja sitten on taas suorastaan pakko saada parempi.

• ismo

Mielestäni ei kyllä mene rahat hukkaan vaikka nyt ostaisitkin tuon D70 koska itse tein saman hankinnan ja vanhaksi se ei mene, sehänon vaan itsestään kiinni milloin se ei enää riitä omille kyvyille/tarpeille
        D70 omistaja

• huuhaa
        ismo kirjoitti:

Mielestäni ei kyllä mene rahat hukkaan vaikka nyt ostaisitkin tuon D70 koska itse tein saman hankinnan ja vanhaksi se ei mene, sehänon vaan itsestään kiinni milloin se ei enää riitä omille kyvyille/tarpeille
        D70 omistaja

Ostaahan kannattaa vasta sitten kun viimeisin malli tulee myyntiin :)

Ostitko koko D70 paketin (runko objektiivi) vai pelkän rungon?

Olen täysin myyty digikameroiden laatuun ostettuani pokkarin.
        Labrasta tulee just sitä mitä tilaa. Filmillä paperikuvien laadussa,
        =kehityksessä, suunnattomia eroja vaikka samat filmit ja vehkeet.
        Digillä onnistuu varmemmin ja alkuperäisistä saa aina uusia, helposti.
        Rajaus onnistuu helposti ja digikuvat kestävät hyvin suurennusta.

Kyllä tuo D70 lienee hintansa arvoinen ?!?.

• ismo
        huuhaa kirjoitti:

Ostaahan kannattaa vasta sitten kun viimeisin malli tulee myyntiin :)

Ostitko koko D70 paketin (runko objektiivi) vai pelkän rungon?

Olen täysin myyty digikameroiden laatuun ostettuani pokkarin.
        Labrasta tulee just sitä mitä tilaa. Filmillä paperikuvien laadussa,
        =kehityksessä, suunnattomia eroja vaikka samat filmit ja vehkeet.
        Digillä onnistuu varmemmin ja alkuperäisistä saa aina uusia, helposti.
        Rajaus onnistuu helposti ja digikuvat kestävät hyvin suurennusta.

Kyllä tuo D70 lienee hintansa arvoinen ?!?.

Ostin pelkän rungon koska minulla oli ennestään jo af-obiskoja jotka sopi heittämällä kiinnii siihen runkoon, varainkin kun yksi niistä oli 80-200, 2,8f koko matkalta joten riitti vain rungon päivitys ja kertaakaan en ole katunut hankintaa

• huuhaa
        ismo kirjoitti:

Ostin pelkän rungon koska minulla oli ennestään jo af-obiskoja jotka sopi heittämällä kiinnii siihen runkoon, varainkin kun yksi niistä oli 80-200, 2,8f koko matkalta joten riitti vain rungon päivitys ja kertaakaan en ole katunut hankintaa

Pitääkö paikkansa, että järkkärin millimetrit pitää kertoa 1,5:llä, jotta saadaan digin millimetrit.
        Esim 50mm on digillä 75mm, 28-80mm = 42-120 etc.
        Lasketaanko valovoima samalla tavalla?

• Alex-Reg
        huuhaa kirjoitti:

Pitääkö paikkansa, että järkkärin millimetrit pitää kertoa 1,5:llä, jotta saadaan digin millimetrit.

Moi !

No ei se optiikan polttoväli siitä kennon koosta ole kiinni. Eli ei optiikka mihinkään muutu vaikka kiinnittäisit sen palkkikameraan.

Sensorin koko kertoo sen kuinka isoa osaa optiikan piirtoympyrästä kyseinen kamera käyttää.

Ykisinkertaiswuuden vuoksi käytetään ns. croppikerrointa jota käyttämällä saa kuvan siitä kuinka ison osan piirtoympyrästä kamera käyttää verrattuna kinofilmikameraan (24mm x 36mm). Tämä näkyy kuvassa samalla tavalla kuin jos teettäisit isomman kuvan ja leikkaisit siitä saksilla osan pois.

--

• Ihmetellen
        huuhaa kirjoitti:

Elikkä polttoväli pysyy objektiivilla aina samana.
        Mutta koska kenno on pienempi kuin filmi, digi hukkaa reunoilta osan kuva-alasta, vai? Vai onko kuva ihan sama, toisessa vain vähän pienempikokoinen.

• "UUDEMPI MALLI"
        Alex-Reg kirjoitti:

Moi !

No ei se optiikan polttoväli siitä kennon koosta ole kiinni. Eli ei optiikka mihinkään muutu vaikka kiinnittäisit sen palkkikameraan.

Sensorin koko kertoo sen kuinka isoa osaa optiikan piirtoympyrästä kyseinen kamera käyttää.

Ykisinkertaiswuuden vuoksi käytetään ns. croppikerrointa jota käyttämällä saa kuvan siitä kuinka ison osan piirtoympyrästä kamera käyttää verrattuna kinofilmikameraan (24mm x 36mm). Tämä näkyy kuvassa samalla tavalla kuin jos teettäisit isomman kuvan ja leikkaisit siitä saksilla osan pois.

--

JOKU SANO ÄLÄ OSTA KU KOHTA TULEE UUDEMPI JA PAREMPI,ENTÄ SITTEN KU SE TULEE,MEINAATKO ETTÄ KEHITYS PYSÄHTYY SIIHEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      27
      3827
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2782
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      54
      2313
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      217
      2292
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      56
      1541
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1294
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1224
    Aihe