Olen nyt innoissani lähdössä kuukaudeksi ulkomaille työssäoppimaan. Ongelmana on vaan se, että miten pärjään yksin, miten pärjään ilman vanhempien läsnäoloa kuukauden ja mitä jos kotona tapahtuu sillä välin jotain kamalaa kun olen poissa...nämä kysymykset saa mut miettimään lähtöä uudestaan. Toisaalta en halua aina jättää kaikkea kokematta näiden pelkojen takia.
Oisko kenellekään tarjota vertaistukea?:)
Pelottaa lähteä kuukaudeksi ulkomaille..
3
638
Vastaukset
- igsy
Aina voi jotain sattua kotona, vaikka olisit vain toisessa päässä Suomea. Turha sellaisesta on stressata, it is what it is :D
En ole itse ollut ulkomailla työssäoppimassa mikä harmittaa kovasti, mutta viime vuosina on tullut reissattua melko paljon. Jännäähän se on joka kerta, mutta hyvin se menee. Paikalliset auttavat mielellään kun vain avaa suunsa ja kysyy apua, jos sitä tarvitsee.
Nauti tulevista kokemuksista, niistä jää muisteltavaa loppuelämäksi! - rohkeesti vaan
muakin jännitti ennen kun lähdin työssäoppimaan ulkomaille (2kk), mutta aina se menee hyvin! olen ennenkin tehnyt tuollaisen pidemmän reissun, ja aina jännittää ja arveluttaa etukäteen mutta kaikki menee aina hyvin. :) sinne vain, asiat järjestyy itsestään ja reissun jälkeen kokemusta ei koskaan vaihtaisi pois.
Hei, ole rohkea ja ota haaste vastaan. Jos haluat niin kyllä pärjäät. Olin itse 2 kymmpinen kun lähdin 5 vuodeksi töihin Afrikkaan. Kuuntele ja katsele miten maassa ollaan ja eletään, se helpottaa kun opit tavat. Saat ystäviä ja elämääsi paljon uutta ja innostavaa. Mutta ole varovainen, älä ota riskejä ja kysy aina neuvoa paikallisilta ihmisiltä jollet tiedä mitä ajatella jostain tai miten tulee toimia. Näin pärjää pitkälle. Kommelluksia voi sattua mutta ne voi ohittaa nauraen koska tavat ja puheet ovat erilaisia eri maissa. Ja kuinka ihanaa on aina tulla kotiin sitten kun se aika koittaa! Hyvää matkaa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504