Pelottaa lähteä kuukaudeksi ulkomaille..

Pelokas17

Olen nyt innoissani lähdössä kuukaudeksi ulkomaille työssäoppimaan. Ongelmana on vaan se, että miten pärjään yksin, miten pärjään ilman vanhempien läsnäoloa kuukauden ja mitä jos kotona tapahtuu sillä välin jotain kamalaa kun olen poissa...nämä kysymykset saa mut miettimään lähtöä uudestaan. Toisaalta en halua aina jättää kaikkea kokematta näiden pelkojen takia.

Oisko kenellekään tarjota vertaistukea?:)

3

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • igsy

Aina voi jotain sattua kotona, vaikka olisit vain toisessa päässä Suomea. Turha sellaisesta on stressata, it is what it is :D

En ole itse ollut ulkomailla työssäoppimassa mikä harmittaa kovasti, mutta viime vuosina on tullut reissattua melko paljon. Jännäähän se on joka kerta, mutta hyvin se menee. Paikalliset auttavat mielellään kun vain avaa suunsa ja kysyy apua, jos sitä tarvitsee.

Nauti tulevista kokemuksista, niistä jää muisteltavaa loppuelämäksi!

• rohkeesti vaan

muakin jännitti ennen kun lähdin työssäoppimaan ulkomaille (2kk), mutta aina se menee hyvin! olen ennenkin tehnyt tuollaisen pidemmän reissun, ja aina jännittää ja arveluttaa etukäteen mutta kaikki menee aina hyvin. :) sinne vain, asiat järjestyy itsestään ja reissun jälkeen kokemusta ei koskaan vaihtaisi pois.

• Hei, ole rohkea ja ota haaste vastaan. Jos haluat niin kyllä pärjäät. Olin itse 2 kymmpinen kun lähdin 5 vuodeksi töihin Afrikkaan. Kuuntele ja katsele miten maassa ollaan ja eletään, se helpottaa kun opit tavat. Saat ystäviä ja elämääsi paljon uutta ja innostavaa. Mutta ole varovainen, älä ota riskejä ja kysy aina neuvoa paikallisilta ihmisiltä jollet tiedä mitä ajatella jostain tai miten tulee toimia. Näin pärjää pitkälle. Kommelluksia voi sattua mutta ne voi ohittaa nauraen koska tavat ja puheet ovat erilaisia eri maissa. Ja kuinka ihanaa on aina tulla kotiin sitten kun se aika koittaa! Hyvää matkaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5588
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1938
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      122
      1088
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      834
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      74
      817
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe