Pelottaa lähteä kuukaudeksi ulkomaille..

Pelokas17

Olen nyt innoissani lähdössä kuukaudeksi ulkomaille työssäoppimaan. Ongelmana on vaan se, että miten pärjään yksin, miten pärjään ilman vanhempien läsnäoloa kuukauden ja mitä jos kotona tapahtuu sillä välin jotain kamalaa kun olen poissa...nämä kysymykset saa mut miettimään lähtöä uudestaan. Toisaalta en halua aina jättää kaikkea kokematta näiden pelkojen takia.

Oisko kenellekään tarjota vertaistukea?:)

3

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • igsy

Aina voi jotain sattua kotona, vaikka olisit vain toisessa päässä Suomea. Turha sellaisesta on stressata, it is what it is :D

En ole itse ollut ulkomailla työssäoppimassa mikä harmittaa kovasti, mutta viime vuosina on tullut reissattua melko paljon. Jännäähän se on joka kerta, mutta hyvin se menee. Paikalliset auttavat mielellään kun vain avaa suunsa ja kysyy apua, jos sitä tarvitsee.

Nauti tulevista kokemuksista, niistä jää muisteltavaa loppuelämäksi!

• rohkeesti vaan

muakin jännitti ennen kun lähdin työssäoppimaan ulkomaille (2kk), mutta aina se menee hyvin! olen ennenkin tehnyt tuollaisen pidemmän reissun, ja aina jännittää ja arveluttaa etukäteen mutta kaikki menee aina hyvin. :) sinne vain, asiat järjestyy itsestään ja reissun jälkeen kokemusta ei koskaan vaihtaisi pois.

• Hei, ole rohkea ja ota haaste vastaan. Jos haluat niin kyllä pärjäät. Olin itse 2 kymmpinen kun lähdin 5 vuodeksi töihin Afrikkaan. Kuuntele ja katsele miten maassa ollaan ja eletään, se helpottaa kun opit tavat. Saat ystäviä ja elämääsi paljon uutta ja innostavaa. Mutta ole varovainen, älä ota riskejä ja kysy aina neuvoa paikallisilta ihmisiltä jollet tiedä mitä ajatella jostain tai miten tulee toimia. Näin pärjää pitkälle. Kommelluksia voi sattua mutta ne voi ohittaa nauraen koska tavat ja puheet ovat erilaisia eri maissa. Ja kuinka ihanaa on aina tulla kotiin sitten kun se aika koittaa! Hyvää matkaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      169
      5467
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4238
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      51
      3685
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2995
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      79
      2678
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2138
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1465
    8. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1398
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      62
      1244
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      409
      1224
    Aihe