Olen nyt innoissani lähdössä kuukaudeksi ulkomaille työssäoppimaan. Ongelmana on vaan se, että miten pärjään yksin, miten pärjään ilman vanhempien läsnäoloa kuukauden ja mitä jos kotona tapahtuu sillä välin jotain kamalaa kun olen poissa...nämä kysymykset saa mut miettimään lähtöä uudestaan. Toisaalta en halua aina jättää kaikkea kokematta näiden pelkojen takia.
Oisko kenellekään tarjota vertaistukea?:)
Pelottaa lähteä kuukaudeksi ulkomaille..
3
600
Vastaukset
- igsy
Aina voi jotain sattua kotona, vaikka olisit vain toisessa päässä Suomea. Turha sellaisesta on stressata, it is what it is :D
En ole itse ollut ulkomailla työssäoppimassa mikä harmittaa kovasti, mutta viime vuosina on tullut reissattua melko paljon. Jännäähän se on joka kerta, mutta hyvin se menee. Paikalliset auttavat mielellään kun vain avaa suunsa ja kysyy apua, jos sitä tarvitsee.
Nauti tulevista kokemuksista, niistä jää muisteltavaa loppuelämäksi! - rohkeesti vaan
muakin jännitti ennen kun lähdin työssäoppimaan ulkomaille (2kk), mutta aina se menee hyvin! olen ennenkin tehnyt tuollaisen pidemmän reissun, ja aina jännittää ja arveluttaa etukäteen mutta kaikki menee aina hyvin. :) sinne vain, asiat järjestyy itsestään ja reissun jälkeen kokemusta ei koskaan vaihtaisi pois.
Hei, ole rohkea ja ota haaste vastaan. Jos haluat niin kyllä pärjäät. Olin itse 2 kymmpinen kun lähdin 5 vuodeksi töihin Afrikkaan. Kuuntele ja katsele miten maassa ollaan ja eletään, se helpottaa kun opit tavat. Saat ystäviä ja elämääsi paljon uutta ja innostavaa. Mutta ole varovainen, älä ota riskejä ja kysy aina neuvoa paikallisilta ihmisiltä jollet tiedä mitä ajatella jostain tai miten tulee toimia. Näin pärjää pitkälle. Kommelluksia voi sattua mutta ne voi ohittaa nauraen koska tavat ja puheet ovat erilaisia eri maissa. Ja kuinka ihanaa on aina tulla kotiin sitten kun se aika koittaa! Hyvää matkaa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380