Miten tuen ystävääni?

vittujenvittu

Ystäväni kertoi että hänellä on pahanlaatuinen kasvain..... mitä tai mitä mä nyt tekisin? Miten tuen häntä?

6

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia molemmille

      Tämä on kieltämättä kova uutinen sinullekin. Ole edelleen ystävänä rinnalla, kuuntele jos ystävä haluaa puhua mutta jos hän haluaa leputtaa ajatukisaan pois huolestaan niin, älä käännä ajatuksia sairauteen.
      Sinä varmaan tunnet parhaiten ystäväsi ja luota vaistoon, miten toimia. Kun saat tuollaisen diagnoosin, niin asia pyörii paljon mielessä. On hyvä jos ystävä voi joustaa ja satsata aikaa tarpeen mukaan.

    • Dfhjj

      Olet ihana ystävä kun mietit asiaa ja olet valmis tukemaan ystävääsi. Itse olisin halunnut, että useampi olisi kysynyt vointiani ja antanut aikaansa. Kun olin todella huonossa kunnossa, olisin toivonut apua arkiaskareissa. Ei siis missään suursiivouksessa, vaan ihan kaupassa käynnissä.

    • Saara4

      Mulla on sama tilanne...sen oon huomannu,että pitää valita sanansa huolelle,loukkaantuu nykyisin herkästi...parempi kun ei kysele,kuuntelee vain.Vaikea sitä on toisen asemaan asettua,vaikka itekkin on kokenu kaikenlaista...nyt jälkikäteen muistaa monia hänen oireita,jotka ovat kielineet sairastumisesta,mutta hän on nähnyt asian toisin.Eli on siirtänyt sairauden diagnosointia viimeseen tappiin...ei ole halunnut uskoa miten huono on tilanne.

    • paranemisiin

      No ei tuo kiroilu ainakaan auta ole ystävä edelleen sillä lailla ja lääkärit ne parantaa
      usein nuokin vaivat.Siitä on tulossa kansan vaiva tuosta syövästä.

    • Porireallysucks

      Itse poden samaa proplemaa... Kaksoissiskoni sairastaa syöpää, joka jo kerran leikattu ja nyt uusinut ja levinnyt. Hän oli itse kauhean pirteä kertoessaan kaiken ja taas oma maailmani romahti. En voisi kestää että oma rakas siskoni menehtyisi. Tottakai on enemmän mahdollista että kaikesta selvää voittajana, mutta kuitenkin se mahdolisuus ettei kuitenkaan. Se vaan kalvaa sisintä. Olen niin down kuin olla voi. Ei kukaan voi ymmärtää. Sisko oli vaan iloinen ja itsestä tuntuu että paniikkihäiriö josta luulin päässeeni ottaa taas vallan. :(

    • Yujh

      Ainoa mitä voin sanoa on, että älkää omaiset kokonaan hylkää sairastunutta! Vaikka itse ette kestäisi ja henkinen kantti olisi loppu, pitäkää vaikka tauko yhteydenpidossa ja muutenkin pitäkää huolta omasta voinnistanne, mutta älkää katkaisko välejä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3161
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1652
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1446
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      983
    Aihe