Nyt on pakko kertoa tämä:
Minulla on ollut ihan järkyttävän pitkät oireet yskimisessä ja jatkuvassa liman muodostuksessa. Mykoplasma on joskus todettu ja siihen olen syönyt antibiootit. Myko on kuitenkin ns. vanha tartunta ja labra-kokeiden mukaan vasta-aineet kertovat sen, että puolustusjärjestelmä on toiminut.
Kun mikään astma-lääke ei auttanut, vaivaa pidettiin refluksin-oireena, mutta happosalpaajatkaan eivät auttaneet ollenkaan.
Yskä paheni aina kylmällä ilmalla ja käytännössä olin työkyvytön, koska vähäinenkin puhuminen laukaisi yskimisen. Olen ollut todella uupunut, koska hengittäminen on ollut vaikeaa, eikä mikään lääke esim. Ventolino millään tavalla auttanut hengittämistä.
Yksi lääkäri sitten kertoi, että keuhkoissa voi olla urticarea-ihottumaa ja siihen olemassa lääke Lomudal-inhalaatio-sumute. Lääkäri piti epätodennäköisenä, että minulla se olisi, koska se on niin harvinainen. Sain kuitenkin taivuteltua hänet kirjoittamaan minulle tuota lääkettä.
Arvatkaapa mitä tapahtui? Kahdessa päivässä yskäni ja jatkuvat liman muodostus loppui kokonaan.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olen todella onnellinen, että elämääni erittäin paljon rajoittanut yskä on poissa kokonaan. Ja samalla hieman huolestunut, että minulla on ollut jonkinlainen allerginen reaktio 16 vuotta keuhkoissa, voiko tästä olla seurauksia?
16 vuoden yskä
loppui kerralla
0
141
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413182
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582572Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.292019- 1301657
- 751474
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?801463Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3651425- 891115
- 901069
- 841065