Hei kaikille tiilenkatosta tietäville, olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!
Tiilikaton vaihto
8
301
Vastaukset
- f13g4
Laita rannila classic, niin pääset helpommalla. Jos kaava ja kommarit kieltävät peltikaton, niin sitten voi olla vaikeaa.
- ei meille
peltikatto on todella kiva vesisateella..
ei tarvi nukkua, kun sitä rummutusta kuuntelee..- 5+34
Eristä yläpohja.
- 10+13
Jos talosi on 60v vanha, ei katon kestosta tarvitse juurikaan välittää, talosi on jokatapauksessa viimeistään 20v sisään purkukuntoinen ellei sitä jo nyt ole.
- oog60
Kiitos 10 13 siitä asiantuntevasta kommentista. Talomme on vankkarakenteinen ja suht hyvässä kunnossa mutta kaipaa tietenkin jatkuvaa kunnossapitoa niin kuin kaikki talot. Katon uusiminen on mielestäni ensimmäinen prioriteetti. Kaipaan siis mielipiteitä teiltä joilla on kokemusta tiilikatoista. Purkuennusteita ei edesauta asiani yhtään.
Hyvää kannattaa pitää kunnossa
Toistan kysymykseni eli
Olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!! - q3r q3r qr 3r q3r
oog60 kirjoitti:
Kiitos 10 13 siitä asiantuntevasta kommentista. Talomme on vankkarakenteinen ja suht hyvässä kunnossa mutta kaipaa tietenkin jatkuvaa kunnossapitoa niin kuin kaikki talot. Katon uusiminen on mielestäni ensimmäinen prioriteetti. Kaipaan siis mielipiteitä teiltä joilla on kokemusta tiilikatoista. Purkuennusteita ei edesauta asiani yhtään.
Toistan kysymykseni eli
Olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!Kuules.
Kysele jostain rakennuspalstoilta, ihan muualta kuin täältä. Olemassa esim. rintamistalo.com tai jotain ja monia muita, missä voi olla tietoakin. Tiilikatot suomessa harvinaisia, ei niistä monilla tietoa ole. Etenkään tällaisella palstalla, minkä kähyttäjät koostuvat muutamasta murrosikäisestä trollista ja epääräisistä kauppiaista, jotka koittavat kaupustella tuotteitaan ilmaisilla nettipalstoilla. Sitäpaitsi, ei täällä monta ok-talossa asuvaa edes kirjoita, suurin osa jotain kaupungin vuokralaisia.
Niettä tutkaile nettiä, ei kannata tähän portaaliin paljoa huomiota kiinnittää.
Jaa mitäkö minä tiedän tiilikatoista. En kerrassaan mitään, koska itsellä ei sellaista ole. Mutta mietippä mistä olet mielipiteesi alunperin saanut? Ettei vaan ollut teitin kaupan pomo, joka komensi kirjoittelemaan nettipalstoille ja epämääräissti haukkua kilpailijan tuotteita. meinaan sitä tapahtuu päivittäin. Se muuten rikos. - hebe
oog60 kirjoitti:
Toistan kysymykseni eli
Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!Terve
Kannattaa katsastaa vanhojen tiilien kunto, sillä entisajan tiilet ovat melkoisen vahvoja, sillä niissä ei olla pihistelty materiaalin paksuudessa. Ja jos halkeamia ei ole niin käsittele ne sammaleen poistolla ja pinnoita niin taatusti ovat parempia kuin uudet.
Itse olen rakennusalan yrittäjä ja otan aina talteen vanhoja tiiliä sillä ne ovat kestäviä ja sen kyllä huomaa kokeiltaessa.
Kauppiaat kyllä mielellään myyvät aina sitä "parasta".....
- tyhmä minäkin
moro 10 13
Sinulla ei ole mitään tietoa talon iästä. Esim. puutalo on parhaimmillaan siinä 100 vuoden vanhana. Suosittelen pysymään sellaisissa asioissa joista tiedät jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019