Tiilikaton vaihto

oog60

Hei kaikille tiilenkatosta tietäville, olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!

8

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f13g4

      Laita rannila classic, niin pääset helpommalla. Jos kaava ja kommarit kieltävät peltikaton, niin sitten voi olla vaikeaa.

    • ei meille

      peltikatto on todella kiva vesisateella..
      ei tarvi nukkua, kun sitä rummutusta kuuntelee..

      • 5+34

        Eristä yläpohja.


    • 10+13

      Jos talosi on 60v vanha, ei katon kestosta tarvitse juurikaan välittää, talosi on jokatapauksessa viimeistään 20v sisään purkukuntoinen ellei sitä jo nyt ole.

      • oog60

        Kiitos 10 13 siitä asiantuntevasta kommentista. Talomme on vankkarakenteinen ja suht hyvässä kunnossa mutta kaipaa tietenkin jatkuvaa kunnossapitoa niin kuin kaikki talot. Katon uusiminen on mielestäni ensimmäinen prioriteetti. Kaipaan siis mielipiteitä teiltä joilla on kokemusta tiilikatoista. Purkuennusteita ei edesauta asiani yhtään.
        Hyvää kannattaa pitää kunnossa
        Toistan kysymykseni eli

        Olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
        Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
        Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
        Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!


      • q3r q3r qr 3r q3r
        oog60 kirjoitti:

        Kiitos 10 13 siitä asiantuntevasta kommentista. Talomme on vankkarakenteinen ja suht hyvässä kunnossa mutta kaipaa tietenkin jatkuvaa kunnossapitoa niin kuin kaikki talot. Katon uusiminen on mielestäni ensimmäinen prioriteetti. Kaipaan siis mielipiteitä teiltä joilla on kokemusta tiilikatoista. Purkuennusteita ei edesauta asiani yhtään.
        Hyvää kannattaa pitää kunnossa
        Toistan kysymykseni eli

        Olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
        Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
        Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
        Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!

        Kuules.

        Kysele jostain rakennuspalstoilta, ihan muualta kuin täältä. Olemassa esim. rintamistalo.com tai jotain ja monia muita, missä voi olla tietoakin. Tiilikatot suomessa harvinaisia, ei niistä monilla tietoa ole. Etenkään tällaisella palstalla, minkä kähyttäjät koostuvat muutamasta murrosikäisestä trollista ja epääräisistä kauppiaista, jotka koittavat kaupustella tuotteitaan ilmaisilla nettipalstoilla. Sitäpaitsi, ei täällä monta ok-talossa asuvaa edes kirjoita, suurin osa jotain kaupungin vuokralaisia.

        Niettä tutkaile nettiä, ei kannata tähän portaaliin paljoa huomiota kiinnittää.

        Jaa mitäkö minä tiedän tiilikatoista. En kerrassaan mitään, koska itsellä ei sellaista ole. Mutta mietippä mistä olet mielipiteesi alunperin saanut? Ettei vaan ollut teitin kaupan pomo, joka komensi kirjoittelemaan nettipalstoille ja epämääräissti haukkua kilpailijan tuotteita. meinaan sitä tapahtuu päivittäin. Se muuten rikos.


      • hebe
        oog60 kirjoitti:

        Kiitos 10 13 siitä asiantuntevasta kommentista. Talomme on vankkarakenteinen ja suht hyvässä kunnossa mutta kaipaa tietenkin jatkuvaa kunnossapitoa niin kuin kaikki talot. Katon uusiminen on mielestäni ensimmäinen prioriteetti. Kaipaan siis mielipiteitä teiltä joilla on kokemusta tiilikatoista. Purkuennusteita ei edesauta asiani yhtään.
        Hyvää kannattaa pitää kunnossa
        Toistan kysymykseni eli

        Olen vaihtamassa yli 60 v vanhaa tiilikattoa uuteen. Olen kuitenkin joutunut ristiriitaiseen tilanteeseen koska selvästi halvimpaan tarjoukseen kuuluu Benders Palma tiilet ja niistä en juurikaan ole hyvää lukenut.
        Tiedustelen nyt teiltä joilla on kokemusta, että ovatko ne niin "huonoja" kuin tuodaan esille. Olen kuitenkin aikeissa vaihtaa tarjouksessa olevat Bendersin Palma tiilet Bendersin Mecklenburger tiiliin. Onko kellään Mecklenburger tiileistä kokemusta / tietoa?
        Jos Bendersin tiilet ovat huonoja olisin todella iloinen saada kokemuspohjaista tietoa mitkä tiilet ovat sitten hyviä tai parhaat / kestävät??
        Entäs onko kellään kokemusta takuukorjauksista jos tiiliä hajoaa esim. talvella. Bendersin tiileissä on 30 v takuu. Korvaako valmistaja?...laita tulemaan kokemuksistanne näistä asioista. Päätöksen aika pian!!

        Terve
        Kannattaa katsastaa vanhojen tiilien kunto, sillä entisajan tiilet ovat melkoisen vahvoja, sillä niissä ei olla pihistelty materiaalin paksuudessa. Ja jos halkeamia ei ole niin käsittele ne sammaleen poistolla ja pinnoita niin taatusti ovat parempia kuin uudet.
        Itse olen rakennusalan yrittäjä ja otan aina talteen vanhoja tiiliä sillä ne ovat kestäviä ja sen kyllä huomaa kokeiltaessa.
        Kauppiaat kyllä mielellään myyvät aina sitä "parasta".....


    • tyhmä minäkin

      moro 10 13

      Sinulla ei ole mitään tietoa talon iästä. Esim. puutalo on parhaimmillaan siinä 100 vuoden vanhana. Suosittelen pysymään sellaisissa asioissa joista tiedät jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe