Kaadun aina ankkurihississä

huonoko?

Olen muutaman kerran koettanut mennä ankkurihississä, mutta kaadun joka kerta, ja ei enää oikein innosta edes kokeilla sitä. Onneksi on hyvä kunto niin jaksan lauta kourassa kävellä haluamaani rinnettä ylös, mutta tuhlaantuuhan siihen aikaa.

Hissiin mennessä ankkuri laitettiin aina jalkojeni väliin, mutta olen nähnyt kuvissa ja videoilla myös niin että ankkuri olisi pyllyn (tai lonkan/ lantion, ei siis jalkojen välistä) takaa. Onko sillä tavalla helpompaa pysyä pystyssä?

Jotenkin vain hävettää aina roikkua mukana ja hissi joudutaan monta kertaa pysäyttämään kun olen maassa nurin, niin en tahdo enää ankkurihissiin mennä. Miksi en osaa? Kierähdän sitten pois muiden tieltä ja kävelen viereistä rinnettä ylös.

Kerran kaaduin jopa niin pahasti että takimmainen jalka lipsahti pois laudan päältä laudan eteen, lauta pyörähti sivuttain ja itse kaaduin mahalleni ja ankkuri pamahti sääriluuhuni. Kierähdin sivulle, takaani tuleva kaverini jättäytyi hissistä ja tuli viereen odottelemaan kun näki että minuun oikeasti sattui. Tuntui kuin jalkani olisi mennyt poikki, ja itkua pidätellen istuin maassa. Tunnin tämän jälkeen vain istuskelin ja könkkäsin kun jalka ei kestänyt painoa ollenkaan. Kunnon mustelma ja patti siihen tuli, mutta mitään ei murtunut kuitenkaan.

Sompahississä en ole koskaan ollut, joten kiinnostaisi tietää että miten sellaisessa mennään laudan kanssa? Suksien kanssahan se laitetaan kai jalkojen väliin, mutta miten laudan kanssa? Pidetäänkö siitä vain kädellä kiinni?

Kiitos niille jotka viitsivät antaa asiallisia vinkkejä, haukkuja en kaipaa.

Ja jos joku ei vielä huomannut, niin olen ihan aloittelija. Suksilla en ole laskenut rinteessä koskaan ja lautailuakin vasta viime talvena ensimmäisen kerran kokeillut.

1

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaanuudestaan

Kannattaa aloittaa sompahissistä, se pysyy "tukevasti" siellä jalkovälissä. Ja ihan vain käsillä pidetään kiinni. Luulen kuitenkin että sinulla on lähinnä ongelmana asento missä olet hississä (itselläni ainakin oli) .. eli se toinen jalka tukevasti toisen siteen vieressä ja AINA lauta suoraan ylöspäin niin että kantit ei pääse osumaan lumeen liikaa. Ainakin Rukalla kannattaa kysyä siltä ankkurin ojentajalta miten hississä mennään, itse sain ainakin tosi hyvät neuvot (: no mutta uudelleen vaan ei kannata lannistua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe