Kaadun aina ankkurihississä

huonoko?

Olen muutaman kerran koettanut mennä ankkurihississä, mutta kaadun joka kerta, ja ei enää oikein innosta edes kokeilla sitä. Onneksi on hyvä kunto niin jaksan lauta kourassa kävellä haluamaani rinnettä ylös, mutta tuhlaantuuhan siihen aikaa.

Hissiin mennessä ankkuri laitettiin aina jalkojeni väliin, mutta olen nähnyt kuvissa ja videoilla myös niin että ankkuri olisi pyllyn (tai lonkan/ lantion, ei siis jalkojen välistä) takaa. Onko sillä tavalla helpompaa pysyä pystyssä?

Jotenkin vain hävettää aina roikkua mukana ja hissi joudutaan monta kertaa pysäyttämään kun olen maassa nurin, niin en tahdo enää ankkurihissiin mennä. Miksi en osaa? Kierähdän sitten pois muiden tieltä ja kävelen viereistä rinnettä ylös.

Kerran kaaduin jopa niin pahasti että takimmainen jalka lipsahti pois laudan päältä laudan eteen, lauta pyörähti sivuttain ja itse kaaduin mahalleni ja ankkuri pamahti sääriluuhuni. Kierähdin sivulle, takaani tuleva kaverini jättäytyi hissistä ja tuli viereen odottelemaan kun näki että minuun oikeasti sattui. Tuntui kuin jalkani olisi mennyt poikki, ja itkua pidätellen istuin maassa. Tunnin tämän jälkeen vain istuskelin ja könkkäsin kun jalka ei kestänyt painoa ollenkaan. Kunnon mustelma ja patti siihen tuli, mutta mitään ei murtunut kuitenkaan.

Sompahississä en ole koskaan ollut, joten kiinnostaisi tietää että miten sellaisessa mennään laudan kanssa? Suksien kanssahan se laitetaan kai jalkojen väliin, mutta miten laudan kanssa? Pidetäänkö siitä vain kädellä kiinni?

Kiitos niille jotka viitsivät antaa asiallisia vinkkejä, haukkuja en kaipaa.

Ja jos joku ei vielä huomannut, niin olen ihan aloittelija. Suksilla en ole laskenut rinteessä koskaan ja lautailuakin vasta viime talvena ensimmäisen kerran kokeillut.

1

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaanuudestaan

Kannattaa aloittaa sompahissistä, se pysyy "tukevasti" siellä jalkovälissä. Ja ihan vain käsillä pidetään kiinni. Luulen kuitenkin että sinulla on lähinnä ongelmana asento missä olet hississä (itselläni ainakin oli) .. eli se toinen jalka tukevasti toisen siteen vieressä ja AINA lauta suoraan ylöspäin niin että kantit ei pääse osumaan lumeen liikaa. Ainakin Rukalla kannattaa kysyä siltä ankkurin ojentajalta miten hississä mennään, itse sain ainakin tosi hyvät neuvot (: no mutta uudelleen vaan ei kannata lannistua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7443
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      87
      3306
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2335
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      69
      1502
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      370
      1438
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1353
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1326
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1071
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1030
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1028
    Aihe