Vesipumpun laakerit väljät ja ääntäkin pitää, joten kai se pitää vaihdatuttaa. Kyseessä audi 80-92(ABK) vuosimallia, ja pumppu ei ole jakohihnavälitteinen vaan laturin ohjaustehostimen hihnalla taitaa pyöriä. Mitäs muuta osaa kuin itse pumppu pitäisi hommata? Jakohihnan vaihto ei ole vielä ajankohtainen, joten ei tässä yli vuotta uskalla tuolla vesipumpulla pelehtiä. Ja onko tunnin homma, vai paljonko menee aikaa? Ja vaihtoon liittyviä vinkkejä otetaan vastaan, kiitos!
vesipumppu vaihtoon!
1
815
Vastaukset
- JX16
Vesipumpun vaihtoon riittää tunti. Samalla kannattaa vaihtaa jäähdytysneste (G11), termostaatti sekä laturin ja ohjaustehostimen hihnatkin.
Ainakin saman ikäsessä Passatissa laturin irroittaminen tuo tilaa, ei välttämättön kuitenkaan.
Vesipumpun päällä on ohjaustehostimen pumpun kiinnike, joka pitää löysätä ja kääntää sivuun.
Alle kannattaa varata joku noin 10 l astia jäähdytysnestettä varten.
Vesipumpun ostaisin merkkiliikkeestä, ainakin jos tarkoitus olisi itse ajella autolla vielä tulevaisuudessa. Itse olen alkuperäisistä vesipumpuista maksanut 40 - 60 € VAG merkkiliikkeessä autosta riippuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3895892- 805278
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484306- 523921
- 523709
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1623390Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003164Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky503148- 432269
- 492195