Edessäni on klassinen keissi: näppäilin SIM-kortin väärin kolmesti peräkkäin ja liittymäni vaatii nyt avautuakseen PUK-koodin. Prepaid-liittymäni mukana tullutta PIN- ja PUK-liuskaa minulla ei enää tallessa ole, eikä siksi myöskään hajua itse koodista. Seitsemän yritystä on vielä jäljellä, kokeilin aluksi lottoamalla tutut ja turvalliset 00000000:t ja 12345678:t. Ei lykästänyt.
Tietääkö joku tekniikkavelho, onko minun luovutettava suosiolla ja oltava yhteyksissä operaattorini asiakaspalveluun, vai nollautuuko SIM-korttini esim. ajan kanssa ja palautuu automaattisesti pelkkää PINiä kysyvään tilaan? Onko operaattoreilla mitään hajua Prepaid-liittymien koodeista, vähän pelleilymeiningiltä kun varsinaisiin kuukausilaskutettaviin verrattuna vaikuttavat?
Tuhatkunta pistettä ja papukaijamerkkiä osaaville.
PUK-koodia kysyvät SIM-kortit
1
284
Vastaukset
- SIM -hakkerointi
"vaatii nyt avautuakseen PUK-koodin. Prepaid-liittymäni mukana tullutta PIN- ja PUK-liuskaa minulla ei enää tallessa ole"
Jos tilanne todellakin on tuo, että PUK -koodia ei ole tallessa, silloin tilanne on tämä:
1) jos olet rekisteröinyt ko. prepaidin operaattorillesi, tällöin henkilöllisyyspapaerit mukana operaattorin toimipisteeseen, ja saat PUK -koodin sieltä.
2) Jos ET ole rekisteröinyt liittymääsi, niin et saa enää ko. SIM -korttia käyttöön.
Todennäköisesti et myöskään samaa numeroa, tosin ainahan voit mennä operaattorin toimipisteeseen käymään, suostuvatko varaamaan puhelinnumeron sinulle, kun ko. numero vapautuu prepaid -liittymän vanhentuessa.
Kortti ei palaudu ennalleen ajan kuluessa.
3. vaihtoehto voisi olla SIM -kortin hakkerointi.
En tiedä onko mahdollista, google saattaisi löytää jotain asiaan liittyvää.
Esim. vanhemmat mikrokontrollerit ovat olleet hakkeroitavissa sopivalla tavalla virtaa kytkemällä ja katkomalla. SIM -korttihan on teknisessä mielessä älykortti, eli kortilla on oma prosessori, ja niiden kontaktipintojen kautta prosessori keskustelee ulkomaailman kanssa.
Tuleepa mieleen vuosien takainen tapaus (1996) kun SIM -kortti meni lukkoon kysyen PUK -koodia, vaikka olin syöttänyt PIN -koodin oikein. Syynä oli viallinen Nokian puhelin, joka vääristi PIN -koodin näppäilyn ja SIM -kortille siirron välissä.
Eli itse näppäilin PIN -koodin oikein, mutta SIM -kortti sai puhelimelta väärän PIN -koodin. Ko. Nokia oli joko 2110 tai 8148. (Kyllä, 8148 on nk. Citypuhelin, eli radio-osa siinä on vain 1800 MHz ja 900 MHz taajuutta ei ko. mallista löydy. On 8110:n rinnakkaismalli, 8110 tunnettiin nk. banaani-Nokiana muotoilunsa takia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014