Evinrude 55 hv vm-79 ei meinaa käynnistyä millään ja kun vihdoin käynnistyy suostuu ottamaan kierroksia vain ryyppy päällä? Jos ruiskuttaa startti spraytä suoraan kaasarin kurkkuun käynnistyy välittömästi ja pysyy käynnissä.
Puristukset mitattu ok, sähköjohdotukset käyty läpi ja haperoituneet johdot liittimineen uusittu silikoonijohdolla, bensa pumppu ostettu uusi, bensa letkut tarkastettu ettei ole vuotoja ja kaasari putsattu paineilman kanssa pariinkin kertaan.
Oli käytössä yhden viikonlopun viime syksynä ryyppy päälle lukittuna ja kävi/kulki hyvin ja ainoastaan kylmä käynnistys tuotti ongelmia mutta pitäisihän koneen toimia ilman patentteja!!!
Tulpat eivät karstoitu ja antavat hyvän kipinän.
Itseltä ideat aika vähissä???
Evinrude 2-T käynnistys ongelmat
13
4021
Vastaukset
- Kokeileppa ensin
Motonetista ainakin löytyy Liguid moly-nimistä puhdistusainetta, joka liottaa kuulemma tehokkaasti vanahan bensan hartsit suuttimista.
Se vika tuntuu viittaavan polttoaine puolen tukoksiin. - 23e
Kun putsasit kaasareita puhdistitko myös kaasarin pohjatulpan takana olevan suuttimen?
- Tiina Sailor
Minun 4t merkkuru lähti laakista käymään, on viimevuotiset penssat tankissa. Nää 2 tahit on ...koja.
- Tissimies 55hv
Laita käymään, lutkuttele ja pumppaa nännistä pensaa samalla kun käy tyhjää.
Jos käynti paranee niin homma on selvä.
Tyhjäkäyntisuuttimet ovat lasittuneet tukkoon. Jos nuo edellä mainitut toimet on tehty, niin vika ei voine olla sen enempää pää- kuin tyhjäkäyntisuuttimessakaan, joko molemmat on ummessa tai yksi mahdollisuus on kaasuttimen ja imusarjan välinen sopimaton tiiviste.
Jopa 1 mm peitto kurkulle aiheuttaa virtaukseen pyörrettä, joka sotkee toiminnan.
Vika kuiitenkin on polttoainepuolella.- mercury..
Läppäventtilit kannatta tarkistaa ja myös kampiakselin tiivisteen ainakin magneeton alle pääsee varmaan käynnissä ruiskuttamaan, vaikka crc:tä ja käynti muuttuu niie vuotaa se ilmaa sieltä, alapuoli onkin purkuhommia, jos sen haluaa katsoa ja samallahan sen vaihtaa.
huonoon käynnistyvyyteen liityvaä oire ja jos se käy kaynnistyttyään vähän aikaa kovemmilla kierroksilla ja sitten laskee kierrokset, niin kyllä se saa silloin ilmaa kampiakselilta, eikä tämän vuoksi jaksa imaista bensaa kammioon.- Ei todennäköistä
Luulisi käyvän edes jollain pytyllä.
On sangen epätodennäköistä että kaikkien pyttyjen läpät tai akselitiivisteet on menny kerralla, ja kun kone käy sprayllä ja ryypyllä niin ensin en lähtisi purkamaan koko laitetta. - Komppaan
Ei todennäköistä kirjoitti:
Luulisi käyvän edes jollain pytyllä.
On sangen epätodennäköistä että kaikkien pyttyjen läpät tai akselitiivisteet on menny kerralla, ja kun kone käy sprayllä ja ryypyllä niin ensin en lähtisi purkamaan koko laitetta.Jos puristukset on ok, niin tuskin läppävikaa tai vuotoa.
- terve menoa
Komppaan kirjoitti:
Jos puristukset on ok, niin tuskin läppävikaa tai vuotoa.
Kyllähän vika vaikuttaa selkeästi ruuan saannin puutteelta.
Jossain joku estää normaali virtauksen. Mieti, oletko tehnyt jotain muutoksia tai hommia koneeseen, jotka voisivat aiheuttaa kyseiset ongelmat.
Yleensä äkkinäinen vika johtuu tukoksesta jossain.
Imupuolen vuoto vaikuttaa polttoaineen saantiin, eikä näinollen näy puristuksia mitatessa.
Pensapumpun toiminnan voi tarkistaa irroittamalla letku kaasarista ja startaten.
Joka suutin irti ja rassaten auki ohuella kuparikarvala.
Seos paikalleen, ja menoksi.
- pike3
Voiko joku kertoa, miten varmapelinen on Evinrude 20 hv käytössä?
Onko suht. kevyt vetää käyntiin? Mikä siinä on tyyppivika?- peruskone
Riippuu vetäjästä. Ei ole tyyppivikoja
- Erittäin varma
Jos aiemmat käyttäjät on tajunneet käyttää sopivaa öljyä, ja potkuria,ja huolehtineet peräöljyistä,- niin Evareista ei tule loppua millään ! Ainoa,mikä voi vaatia remonttia, saattaa olla sytytysboksi. Mutta helppo sekin on uusia, senkun laittaa pistokkeet kiinni.
MUUTEN ON niin idioottivarma kone, kuin vain olla voi !
Minkä vuosimallin Evari sulla on kiikarissa ?
- Aloittajalle,
Ootko tarkastanu kaasuttimien läppien akselit, sillä jos ovat pahasti väljät (lonksuvat sivuttain)-niin siellä on ilmavuoto, joka taatusti aiheuttaa häiriöitä, varsinkin tyhjäkäyntiin.
Ja yksi seikka, onko öljyä näkyvästi tursunnu vauhtipyörän alta, joka kertoo kampiakselin stefojen vuotamisesta. paljon ajetuissa koneissa tulee väistämättä väljyyksiä, jotka vaan täytyy korjata, ja sitten kone on uutta vastaavassa kunnossa.
ja OOTKO uusinu asiaan kuuluvat tulpat, jotka on ensiarvoisen tärkeät kapineet, että yleensä tervakset syttyy ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983762Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna353242- 603209
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682884Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158