Mä en jaksa koko ajan kuunnella mun veljien riuhumista ja huutamista ja aina kun mä sanoin äitilleni jotain tyyliin voisitko sanoo mun veljille että on hiljempaa äiti asettuu mun veljien puolelle (olen siis keskimmäinen lapsi kolmesta ) ja kertoo miten mun pitäs muuttaa asenteitani Mä en lyödä sanoja jolla voisin kertoo tästä kavereilleni, enkä todellakaan aio puhuu äidille mitään mua myös ahdistaa hirveesti tilanteet joissa on paljon porukkaa ja koulussakin välitunneilla meen aina ulos yksin kävelee. Kotona kun oon yksin mä vaan ajattelen kaikkee tätä ja mua suututtaa hirveesti ja tekis mieli hakata ja potkii ja huutaa. Mulla ei oikein koskaan oo nälkä enkä koulussakaan syö kunnnolla. Mä en tiiä mitä mun pitäs tehä.
en kestä enää
3
140
Vastaukset
- sympatiat sinulle
Aika usein lapsista keskimmäinen jotuu harmaaseen maastoon. Kasvaa ja menee siinä toisten mukana. Ja kumma että tytöiltä odotetaan enemmän kiltteyttä ja sopeutuvuutta ja pohjat saavat riehua.
Ei noita käyttäystymisasioita tehdä tahallaan vaan ne menevät vaistomaisesti kasvattajilta.
Sinulla on kertynyt sydämeesi hiljaista vihaa ja jopa patoumaa. Koet että sinua ei kuunnella ja oteta todesta.
Puhuminen asiasta helpottaa jonkin verran. Olekojutellut terkkarin tai kuraattorin kanssa.
Koetko että tämä tilanne on jatkunut jo pitkään? Kyllä sinulla onoikeus tulla kuulluksi. Äidillä olisi myös asenteen muutoksen paikka. Hyvä että koet ja tunnistat, että sinua kohdellaan väärin?- Tyttö 14.v.
Koen että tilanne alkoi kasaantumaan ennen seiskan loppumista eli noin vuosi sitten. Olen jutellut vähän saman ikäiselle serkulleni mutta näemme hyvin harvoin eikä viestittelykään suju koska vanhempani ottavat puhelimeni iltaisin kello kahdeksan ja aikaa viestitelyyn ei oikein löydy
Hei "Tyttö 14.v."
Tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta. Ei ole hyvä, jos sinua ahdistaa ja on paha olla. Jos et voi äidillesi kertoa asiasta, niin voisit mennä juttelemaan tilanteestasi terveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa. He osaavat varmasti neuvoa tilanteessasi ja voitte yhdessä alkaa selvittää tilannetta siten, että sinun olisi helpompi olla kotona ja koulussa.
Toivon sinulle voimia!
Terveisin,
Nettisaapas/ Toni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504