Kuukausipalkasta

Äiti

Hei,
paljonko lastenhoitajat otatte palkkaa hoitaessanne lasta noin 6 tuntia päivässä lapsen kotona (ja mikä on koulutustasonne)?

Haluaisin 1,5-v lapselleni hoitajan, jolla on ehkä jo koulutustakin tai riittävästi kokemusta, mutta ei tarvitsisi olla valmistunut alalle. Esimerkikisi opiskelija, joka haluaisi tehdä myös töitä. Mitähän maksaisi?

3

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oon nähny

1000€ palkkaa oon huomannu joidenkin hoitajalle tarjoavan.. lapsilukua tai hoitoaikaa en tiedä..

• miettijä

Ymmärsinkö oikein 6 h päivässä, 5 päivää viikossa?

Kuukaudessa on noin 20,5 työpäivää, eli 20,5 * 6 = 123 työtuntia.

Oletettavasti työhön kuuluu ruoanlaitto ja pieni yleissiistiminen (mie ainakin hoidan sellaisen aina lastenhoidon ohella, koska lapsi sotkee aina enkä ala laskea mikä leivänmuru oli lattialla jo kun tulin). Ruoanlaitto voi toki olla vain purkkiruoan lämmitystä, perheen käytännöistä riippuen.

Hmm. En usko että lähtisin tekemään hommaa ainakaan alle 800e/kk. Matkakulut maksan aina itse, ellei kyseessä ole joku poikkeustapaus, ja niistä tulee aina sopia etukäteen (jos on esim. yöllä pakko käyttää taksia). Olen kohta valmistuva lähihoitaja. Työkokemusta on hyvin runsaasti ikäisekseni, mutta en jaksa kirjoittaa tähän, koska se ei käsittääkseni ole keskeinen asia nyt...?

Sitten jos joku haluaa lähteä pyörittelemään lomapäiviä / lomapäivärahoja yms. niin asia meneekin monimutkaiseksi.

VINKKI KAIKILLE!! Tehdää kirjallinen työsopimus. Noudattakaa sitä. Jos työsopimuksessa on selkeät ohjeet työajoista, työn kestosta ja palkkauksesta, poikkaustapaukset kannattaa aina laittaa myöskin paperille.

Nimim. Ei vieläkään viime kesän palkkaa saanut

• q.m.

Minä teen tällä hetkellä juuri about 6h / pvä lastenhoitotyötä perheessä jossa on kaksi lasta, palkka 700e - tosin se tulee pimeänä. Saman verran suunnilleen jäisi käteen verojen jälkeen jos palkka olisi hiukan reilu 800e.

Tuntipalkan kun laskee niin eipä se paljon ole, mutta tässä perheessä työtehtäviini ei kuulu ruoan varsinaista valmistusta eikä siivoamista, mistä syystä katsoin palkan hyävksyttäväksi (noin esimerkkinä, vaikutti siihen muutkin asiat). Lasten jäljiltä tietenkin keräilen leluja ja pyyhin pöydät, mutta imurointi tms. ei kuulu työnkuvaani.

Eräässä aiemmista perheistäni olin 8h / pvä, ruoan valmistus alusta loppuun ja imurointi sekä pölyjen pyyhkiminen kuuluivat myös minulle. Palkka (verokortilla) oli 1000e kieppeillä.

Mulla ei muodollista koulutusta ole (paitsi MLL:n hoitajakurssi), käytännön kokemusta 8,5v vastasynteneistä (kehitysvammaisiin) teini-ikäisiin, yksittäisistä keikkahommista pidempiin työsuhteisiin.

-q.m.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe