Kokilla lävistyksiä tai rastat

Janemane

Moro

Ajattelin lähteä kokkikouluun. Kysysmys kuuluukin, että joudunko ottamaan korvikset, nenäkorun ja rastat pois vai riittääkö jos peitän tukan siisyisti hatulla?

6

1081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyyyygienia

Jos saat tukan sullottua kokonaan hattuun, niin eiköhän se käy. Muuten on pakko lyhentää. Mutta kaikki korvikset ja muut hilavitkuttimet joudut varmasti poistamaan. Keittiössä kun ollaan hygienin kanssa hyvin tarkkoja.

• aehrh

Tuskin ne tukasta käy nillittämään, kunhan pidät sen kiinni ja myssyn alla.

Mutta noita läväreitä tuskin saat pitää keittiötuntien aikaan.

• .............

Rastojen ei pitäisi olla este. Yhdellä työkaverilla on valtava rastapehko, jonka hän peittää omatekoisella myssyllä. Korut ja lävistykset pitää ottaa pois työn ajaksi. Tästä ollaan tosi tarkkoja. Nyt on tämä uusi OIVA-naamajuttu, niin keittiö voi saada huomautuksen tai surunaaman siitä, jos työntekijällä on koruja tai lävistys. Ja ei kannata ajatella vain hygienian kannalta vaan myös itsesi takia. Koru voi jäädä laitteeseen kiinni tuottaen pahaa jälkeä.

• Kotikokki

Asiakkaana en mene enää kebabbilaan jossa työntekijällä oli hyvin karvaiset käsivarret, olisi voinut peittää ne pitkähihaisella kokintakilla. Kerran kävi sama juttu Hesburgerilla: silloin jätin ruuan tilaamatta.
      Sama koskee tatuointeja ja lävistyksiä.
      Parempi olla täysin huomaamaton kuin herättää asiakkaassa negatiivisia tunteita.
      Yhdellä ravintolareissulla tarjoilijalla oli kielikoru, ja kun sen huomasi, niin vei koko ajan huomion. Häiritsi jutella hänen kanssaan.
      Nyt olen päättänyt että seuraavalla kerralla juoksen pakoon....
      Asia on eri jos itse omistat ravintolan voit olla juuri sellainen kuin haluat.

• ykskokkivaan

Et oo tosissas??? :D:D voi luoja....

• kokkityttö

eiköhän tuo oon pikkasen liiottelua? :D voin kertoa, että useammallakin kokilla/tarjoilijalla on esim. kielikoru, koska ainoastaan näkyvät lävistykset on kielletty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1329
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      121
      813
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    Aihe