Sea Lifessä on näytillä luonnosta pyydystetty jättiläiskala, jokin karpinsukuinen.
Sille on annettu nimikin, mutta se on niin ahtaassa altaassa ettei se pääse kääntymään kuin hikisesti keskiosassa.
Jos se ui yhdenkin ruumiinmitan kumpaan tahansa altaanpäätyyn, se ei voi kääntyä vaan pitää pakittaa.
Pidempään uimatilaa ei olekaan.
Käytännössä ei siis yhtään, ja siksi se onkin aina hiljaa, jotta ei raapisi ihoaan ahtaassa altaassa.
Että siinä on huvipuistoa lapsille.
Oppivathan pitämään taistelukalaansa kermapurkissa. Sehän voisi tosin jopa kääntyä siellä.
Tikkurilan Kurki -akvaarioliikkeessä on kala, joka on 1,3 ruumiinpituutta olevassa tyhjässä altaassa. Se voi sentään kääntyä koska se on ankerias.
Siellä on myös rausku, joka on 3 kertaa ruumiinsa kokoisessa tyhjässä altaassa.
Näitä kaloja ei olla myymässä vaan siellä ne ovat pysyvästi kunnes kuolevat.
Haluatteko tukea tällaisia häkkikana-akvaarioita rahoillanne? Minä en.
Eläinrääkkäystä Linnanmäellä
2
543
Vastaukset
- pimpula
Tietääkseni nuokin kalat saisivat heti suuremman asunnon jos ne vaan joku huolisi. Mutta eipä ole sellasia. Eli parempiko tappaa ne???
- Proffa
Jos Kurkiakvaariosta puhut, niin altaissa oikein lukee ettei näitä kaloja myydä, vaan ne ovat "perheenjäseniä". (Kun ei ollut 700 -litraista kotona niin en yrittänytkään ostaa.)
Joo joo, ja häkkikanalanpitäjä ja kettutarhaajakin aivan rakastavat eläimiään...
Parempi olisikin vaan laittaa rauskut ja karpit pannulle kuin pitää kukkamaljakoissa.
Kirjoissa aina lukee että varsinkaan lehtikaloja, kultakaloja ja Malaweja ei pieniin altaisiin, ja sitten kauppias itse näyttää lapsille että näin sitä vaan...
Ja Linnanmäen "opetuksellinen" akvaario aneemisine muovikorallikaappeineen opettaa samaa.
Delfinaarioasenne: mukaekologiaa.
Kurkiakvaariossa on muutenkin aivan eri tunnelma kuin muissa liikkeissä. Kummallinen...
Esimerkiksi Petikon Siniriutta on myös "hardcore" -liike, mutta fiilis on aivan eri.
(Seuraa piilomainos...)
Ja onhan siellä ilmaiseksi nähtävänä Hesan seudun komein julkinen akvaario, iso riutta-akvaario, joka on ilmainen nähtävyys. Samassa rakennuksessa on maksullinenkin akvaariotila, jossa mm. merietana, losserokala ja pari kaimaania.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202920Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3602590Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452348Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä272332Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581898Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181429Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121422- 721353
- 561289
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141271