Haluan äidiksi

Nuori äidiksi?

Hei! Elikkä olen aina lapsesta saakka rakstanut lapsia ja halunnut äidiksi. Olen tuntenut mieheni 3 vuotta ja olemme asuneet yhdessä nyt 2 vuotta. Aivan ihana mies :) Ainoa ongelma on siis että olen vielä nuori. Täytän nyt kesällä 19 vuotta. Itse tunnen itseni valmiiksi mutta oletteko te samaa mieltä? Voinko olla hyvä äiti näin nuorena? Kokemuksia? :)

11

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotinpa

      Se on kyllä mielestäni ihan ihmisestä kiinni milloin on"valmis". Jos sinusta tuntuu että nyt on aika niin anna palaa. jos epäröit niin odota vielä. :)

      Itse mietin myös joskus 19 vuotiaana lapsen hankkimista, mutta päätin odottaa ja nyt olen 24 v. onneksi odotin koska olen kuitenkin 5 vuoden aikana aikuistunut ja huomattavasti tasapainoisempi kuin 19v olin. Ehkä olisin jo silloin ollut "valmis", mutta en kadu sitä että odotin ja nyt suhde on hyvällä pohjalla ja kyseisestä miehestä tulee täydellinen isä. :) Olemme asuneet lähes koko seurustelu ajan yhdessä eli n. 4,5 v. ja tunteneet 6 v.

      :) Olen siis nyt raskaana.
      .

    • 14+2

      saimme esikoisen ku minä olin just 19v nyt on toinen tulossa XD tunsin olevani valmis

    • Kaipa ihmisiä on

      erilaisia. Tietysti myös miehesi pitää olla valmis tulemaan isäksi. Oman esikoiseni sain 22 vuotiaana. Äidiksi kasvetaan ja, jos menojalka ei kauheasti enää vipata, niin mikä jottei.

    • 56uh

      Eipä kai kukaan voi sinulle kertoa oletko valmis äidiksi tai olisitko hyvä äiti. Minä luulen, että toisille se tunne tulee aiemmin, toiset kasvaa siihen sattumien kautta ja toiset ovat valmiita vasta myöhemmin.

      Tärkeintä minusta on se, että osaa ajatella elämänsä niin, että kaikki ei enää ole MINÄ, MINÄ ja elämä on sillä mallilla, että pieni ihminen on tervetullut joukkoon mukaan.

    • Juuh ei

      Tämä oli hauska: "Elikkä olen aina lapsesta saakka rakstanut lapsia..." :D

    • Tepakka

      Eikös tämä kuulu tuonne "Vauvakuume" -osioon? No kuitenkin, kukaan täällä ei tunne sinua, eli ei tiedä millainen ihminen olet ja olisiko sinusta äidiksi vielä. Ihmiset aikuistuvat eri tahtiin, minusta tuntuu, ettei oma 20-vuotias pikkusisko kasva koskaan aikuiseksi, mutta toivon mukaan niin joskus käy. Sinun täytyy jutella miehesi kanssa onko hän valmis, mutta painostamaan ei kannata alkaa, tietty olisi mukava jos teillä kummallakin olisi samat toiveet jo ja voisitte alkaa suunnitella perheen perustamista

    • fhfhfh

      Et ole.

      Jos olisit valmis äidiksi et kirjoittelisi suomi24 palstalla ja kyselisi asiaa tuntemattomilta.

      • Nuori äidiksi?

        Olemme mieheni kanssa keskustelleet ja hänkin sanoi olevansa valmis. Kysymykseni koski lähinnä sitä että voinko näin nuorena olla äiti. Eli halusin tietää onko teillä tai tuttavillanne näin nuorena ollut lapsia ja kuinka hyvin he ovat siitä selvinneet. Tiedän ettette tunne minua ja niin pois päin, mutta pelkästään ikäni perusteella... Olisi kai pitänyt jättää kysymättä :/


      • 7+2
        Nuori äidiksi? kirjoitti:

        Olemme mieheni kanssa keskustelleet ja hänkin sanoi olevansa valmis. Kysymykseni koski lähinnä sitä että voinko näin nuorena olla äiti. Eli halusin tietää onko teillä tai tuttavillanne näin nuorena ollut lapsia ja kuinka hyvin he ovat siitä selvinneet. Tiedän ettette tunne minua ja niin pois päin, mutta pelkästään ikäni perusteella... Olisi kai pitänyt jättää kysymättä :/

        Hei,
        Ei se ikä ole mikään este.
        Itse olen kohta 18 vuotias ja olen nyt raskaana. Mieheni kanssa ollaan haluttu ja nyt vihdoin onnistui.. Olemme valmiita ottamaan kaiken vastuun. Olen niin onnellinen :)


    • emilia^^92

      itse olin 19v esikoisen tullessa, ja nyt olen 22v ja kolmas lapsi jo tulossa,

    • odotellen

      Täällä 19v ja odotellaan siunausta meidän kohdalle et saataisiin pienokainen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe