mulla todettiin astma.
ja haluaisin kysyä entäs jos lääkkeet
unohtuu kotiin tai jää ottamatta saako apteekista uudet rahalla vai pitääkö pitää resepti koko ajan varuilla mukana?
mulla todettiin astma
5
560
Vastaukset
- mia
kyllä se resepti täytyy olla. mUtta kaiken helpoimmalla pääset, kun pidät avaavan lääkkeen mukanasi aina. Mitäpä se kassin pohjalla haittaa. minulla se on aina mukana, varoilta.. vaikka vaan lähikaupassa käydessä. Kyllä se oman turvallisuuden takia kannataa mukana pitää.Ei tule sitten ongelma..
- Kokenut
Jos astmasi on todellakin niin paha, että saat massiivisia kohtauksia jatkuvasti, menet terveyskeksukseen ja saat sieltä avun kohtaukseen.
Itselläni on usein lääkkeet viikonkin ottamatta, jos rahat on loppu eikä lääkkeitä yksinkertaisesti pysty ostamaan. Kerran paha kohtaus yllätti tällaisessa tilanteessa ja siitä vaan ambulanssi alle.
Normaalitilanteessa ei suuriakaan haittaa jos lääkkeet jää vaikka kotiin.... pienestä kohtauksesta selviää lääkkeittäkin, ja jos todella henki on kysessä ei auta kuin odotella ambulanssia.- mia
eikö se ole itselle turvallisinta pitää ne mukana.. turhaan ei tartte pelästyä, jos ei niitä olekkaan. Mulla ainakin tulehtuu samantien keuhkoputket, jos olen esim viikon ottamatta tulehdukseen lääkettä... eli meitä on kuitenkin moneen lähtöön. Minäkin hain astman puhjettua uudelleen siteen nuoruusvuosien lääkkeet uudestaan kahden viikon ahdistuskohtausten jälkeen ja selvisin mainioisti ilman.. mutta oma turvallisuus tärkeintä!!!!!!
- Kokenut
mia kirjoitti:
eikö se ole itselle turvallisinta pitää ne mukana.. turhaan ei tartte pelästyä, jos ei niitä olekkaan. Mulla ainakin tulehtuu samantien keuhkoputket, jos olen esim viikon ottamatta tulehdukseen lääkettä... eli meitä on kuitenkin moneen lähtöön. Minäkin hain astman puhjettua uudelleen siteen nuoruusvuosien lääkkeet uudestaan kahden viikon ahdistuskohtausten jälkeen ja selvisin mainioisti ilman.. mutta oma turvallisuus tärkeintä!!!!!!
Totta kai on, lääkkeet pitää ottaa joka päivä ja ohjeiden mukaan! Tarkoitukseni oli sanoa, että varmana et KUOLE, jos lääkkeet sattuvat kerran unohtumaan kotiin jos niiden käyttö normaalisti on säännönmukaista. Eikö juuri siitä ollut kysymys???
- napo
lääkkeet apteekista,vaikka resepti olis mennyt vanhaksi astmalääkkeet katsotaan tapeeliseksi,että niissä on hätävara vaikka olis resepti mennyt vanhaksi.
Jos,ette käytä säännöllisesti hoitavaa lääkettä niin kela voi perua teiltä liian vähän käytön vuoksi alennuksen (75%)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17213125
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545468Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454860Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392808Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1231989Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1141734Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1101552Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481