MSM-jauhe ja akne, toimiiko?

aknesta eroonko

Haluaisin kuulla kokemuksia msm-jauheen käytöstä ja sen vaikutuksesta akneen/huonoon ihoon.

Itse aloitin msm-jauheen käytön (puhdistamon opti msm c) noin 2kk sitten, nimenomaan avuksi ihon huonoon kuntoon. Ihoni kunto on huonontunut huomattavasti käytön aikana, mikä tosin oli odotettavissa ja tiedossa. Ihmettelen vain, että kuinka kauan tämä pahenemisvaihe kestää ja millon olisi odotettavissa tuloksia ihon kunnon suhteen?

Erittäin suurena plussana/sivuhyötynä on tullut urheilusta palautuminen. Jauheen vuoksi en ole kärsinyt oikeastaan minkaanlaisista jumeista/lihaskivuista :D Ja hiusten kasvun suhteen olen ainakin luullut huomaavani posiitivista vaikutusta :)

Olisin erittäin kiitollinen vastauksista! Olen siis ottanut jauhetta 1 - 2 teelusikallista päivässä.

7

3945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippi5

      Vinkkinä, että tilaa 99-100% Aloe Vera-geeliä, itsellä msm ja tuo ovat auttaneet huomattavasti. Ulkoisesti siis geeliä ja sisäisesti msm:ää, en ole kyllä huomannut vielä ihon kunnon pahenemista kuukauden jälkeen, päinvastoin. Hiukan kuivuutta mutta haluan ainakin laittaa sen auringon piikkiin :D on parempi silti kuin rasvainen näppyläturpa ;D

    • tää toimii

      Nujerra akne!
      http://www.nujerraakne.fi/

      Aknesta voi parantua!
      https://www.booky.fi//tuote/varpu_tavi/aknesta_voi_parantua_/9789529993383?kb=1&gclid=CMCJuKHA1rgCFaV4cAodvDMAjg


      Kuuntele alla oleva ohjelma:

      03.11.13
      Osa 1/5 (5:31)
      Osa 2/5 (5:20)

      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      Myös liiallinen hoitaminen on haitaksi iholle.

      Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin hirveesti merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Kannattaa lukea niiden juttuja joilla oikeesti on kokemusta eli nuo ylläolevat linkit.

      Ja ehdottomasti synteettiset monivitamiinit pois ja VILJAT!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm


      Antioksidantit aknen hoidossa
      http://www.raikasweb.com/antioksidantit-aknen-hoidossa


      Meikkivoidetta tai puuterii en laittais ku se vaan tukkii ihohuokoset, vaikka mainokset mitä lupaa.

      Meikkaa silmät, niin mielestäni riittää ja antaa ihon hengittää.

      Kesällä voikin ruskettaa kasvojaan, niin vielä vähemmän tarvii meikkivoidetta tai puuteria.

      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      "Yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista vähentää elimistösi kuormitusta on vaihtaa kaikki käyttämäsi kosmetiikka mahdollisimman puhtaisiin, luomulaatuisiin tuotteisiin.

      Kylmäpuristettu kookosöljy ja laadukas aloe vera-geeli riittävät lähes kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin ihonhoitoon liittyen. Samalla kuormitat vähemmän sekä omaa elimistöäsi, että luontoa. Ja säästät todennäköisesti vielä rahaakin."
      https://www.facebook.com/sundviksami

      • ...entää niinkuin...

        Jos hoitaa monella eri keinoin samaa vaivaa, voi olla mahdoton sanoa, mikä lopulta tehoaa, vai helpottaisiko vaiva muutenkin ajan myötä. Itselläni on teoria, että varsin moni länsimainen ihminen turvautuu joka tapauksessa jossain vaiheessa lääketieteellisiin hoitoihin, vaikka olisi alkuun kuinka luomulinjalla tahansa. Itselläni on ollut masiiivinen käsi-ihottuma, ja ylläpitohoitona käytän lääkäri määräämää Protopicia ja perusvoiteenakin käytän Ceridalia. Siitä huolimatta, että olen erittäin lääkekielteinen. Eipä vaan huvita näyttää ruttotautiselta, ja rikkonainen iho ei tunnu hyvältä. Eikä ole edes terveellinen.

        MSM:ää tilasin itsekin nyt, en tosin käsi-ihottumaani. Sen väitetään vaikuttavan vähän kaikkeen. Jotenkin tuntuu, että olen jo elänyt sen verran pitkään, että näitä ihmelääkkeitä on tullut äänekkäästi ja haihtunut vaihvikkaan kuin tuhka tuuleen. Jokapaikanrohtoa ei ole vaan vielä keksittyä. Joka tapauksessa kokeilen MSM:ää. Sen pitäisi auttaa herpekseen, ja kuulemma hammasluullekin on hyväksi. Sekä hampaitani että herpestä hoidan muullakin tapaa, joten vaikea sanoa mikä vaikuttaa, jos jotain muutosta tulee.


    • Jdoya

      Nouseekohan Tämä mun kommentin myötä? 😁 Mutta joo, mullakin ollu msm juhe ja viherjauhe nyt reilun kuukauden käytössä. Parin viikon aikana iho menny huonompaan kuntoon ku koskaan. Eka pukkas ohimot ja otsan täyteen jotain pikkunäppylää, ihon väristä onneksi kuitenkin.... No se on siitä jo hiukan laantunut, mutta nyt n. Viikon aikana Mulla on ollu n. 10-12 ISOA finniä, enimmät leuassa, osa oikein ihonalaisia jättivuoria. Mulla ei normaalisti ole ku finni per kuukausi, aina ei edes sitä! Voisin siis kuvitella että jotain tapahtuu..... Toivon et kyse ois puhdistumisreaktiosta, keho pukkaa pskat pois? Ja tämän kamaluuden ku jaksaa ja malttaa odottaa niin iho hehkuu ennennäkemättömästi 😂 olisin kyllä jumpevie jo ansainnukki......

      Muilla kokemuksia?

      • elintavatkuntoonn

      • Gkigg

        Hmm.. itse en kyllä omaa äkkinäistä ihon kunnon huonontumista laittaisi ruokavalionkaan piikkiin. Olen paremmin syönyt puhtaammin kuin aiemmin. Tiedä sitten.. No, ei se auta kun odotella ja toivoa että kyllä Tämä vielä tästä :)


      • msmm

        Viherjauhe puhdistaa kuonat elimistöstä joten se aiheuttaa näppyjä naamaan! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe