Lämpötila ulkona laskee ja sisällä samaan tahtiin. Mikähän tässä maksaa, naapureilla kuulemma lämpimät lattiat
Vesikierto lattialämmitys
7
1431
Vastaukset
- Jussi
Tarkoitat kai, että metenkähän tässä makaa?
- arska
oliskohan tuo kiertovesipumppu pois päältä. tai voihan se jumissakin olla. Ei muuten kannattais kiertoa katkaista kesäks, kun putkiin saattaa kertyä kalkista tukoksia. Niin ja tietysti kannattaa katsoo onko ulkolämpöanturi kunnossa.
- Masa
Naapurit ylilämmittää, ei siinä kummemmasta ole kyse.
Näillä keleillä lattialämmityksen hidas reagointi yhdistettynä huoneilmasta mittaavaan mekaaniseen tai sähkömekaaniseen ohjaukseen ynnä sähköshunttiin, mitä muuta voit odottaa, onpa nykyaikaista.
Hanki sähkölämmitys, siinä ei ole noita ongelmia- Juski
Ei ole noita ongelmia lattialämmityksessäkään kun laitteet on oikein mitoitettu ja säädöt kohdallaan. Jos ei itse tiedä/ymmärrä/osaa pannuhuoneen laitteiden toiminnasta niin on parasta kutsua putkimies tms. paikalle, ennen kuin pakaset tulevat.
- enins
Mikäli kiertovesipumppu ja ulkolämpötila-anturi toimivat, niin syytä voi etsiä vaikka menoveden lämpötilakäyrästä tai LTO:n toimimattomuudesta.
- suunnitelija
Meillä on kosteissa tiloissa v.-81 rakennetussa talossa vesikiertoinen lattialämmitys. Putkistoon on jostain tullut rautapitoista mustaa sakkaa, joka silloin tällöin jämähtää ja sulkee vesikierron. Vastavirtahuuhtelulla on tähän mennessä auennut. Viimeksi taisin tehdä 3 vuotta sitten, kun kiertovesipumppu oli kesän pois päältä.
- Omakotiasukki
Koska sinulla on naapuri, asut varmaankin rivi-kerros- tai paritalossa.
Näissä kuuluvat lämmityksessä ilmenevät asiat
yhteisvastuullisiksi. Paritalo voi olla hiukan erikoinen tapaus.
Itse saat hoitaa periaatteessa vain pintamateriaaleihin liittyviä asioita.
Vaadi korjausta asiaan kiinteistön hoitoa vastaavalta instanssilta. Itse tiedät mihin tehdä ilmoitus asiasta. Isännöitsijä tai suora ilmoitus huoltoyhtiöön ovat todennäköiset paikat.
Älä ota itse ongelmia asiasta. Saatat vielä joutua syytösten kohteeksi.
Varmista toki, että olet avannut termostaatin ja että termostaatin kara ei ole kesän aikana jumittunut liikkumattomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704856
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483976- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413348
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666