Elikkä minulla nyt ensimmäinen raskaus ja viikkoja 13.
Minulla nyt ollut jo 4 päivää putkeen aamusta iltaan kestävä kova päänsärky. Niska/hartiaseutu hierottu kuten myös kallonpohjaa ja niissä ei ole mitään jumeja. Särkylääkkeeksi olen ottanut 1g panadolia 3krt/pvä ja mitään vaikutusta ei ole ollut.
Onko muilla ollut vastaavaa oiretta raskauden aikana?
Kannattaako marssia lääkärille,saako sieltä raskaana oleva mitään muuta helpotusta tähän päänsärkyyn?
Alkaa vain hermot loppumaan kesken, kun mitään ei voi tehdä, pää on niin kipeä. Ruoka ei maistu ja tietysti huono olo sen takia kun pää kipeä, ja olo vain pahenee siitä, ettei saa syötyä.
Ja mitään kodin askareita ei pysty tekemään, kun pää vain särkee ja särkee.
Ensimmäinen raskaus(rv 13) ja jatkuva päänsärky
2
2068
Vastaukset
- 16+7
Mä kyllä ehdottomasti kävisin lääkärin puheilla, koska tuo ei kuullosta kauhean hyvältä.
Voihan kyseessä olla vain hormonipäänsärkyä tai migreeni jonka raskaus on laukaissut, mutta yhtä lailla se voi olla pahimmassa tapauksessa (enkä nyt halua pelotella) vaikka veritulppa päässä. Raskaus kuitenkin voi nostaa veritulppien mahdollisuutta. :/ - Tellus
Mäkin kävisin lääkärillä varmuuden vuoksi, jos päänsärky on noin paha. Itselläni oli esikoista odottaessani jatkuvaa päänsärkyä, kesti monta viikkoa putkeen, mutta ei ollut mikään hirveä hedari, vaan pikemminkin sellainen alituinen tylsä jomotus, johon satunnaisesti otin särkylääkkeitä. Tässäkin raskaudessa ajoittain päänsärkyä, mutta ei yhtä pitkäkestoista. Neuvolatädin mukaan lievä päänsärky on tod näk hormonaalista.
Jos päänsärky haittaa noin paljon arkea, kävisin lääkärillä varmuudeksi. Päänsärky voi myös olla raskausmyrkytyksen oire, etenkin jos on pilkkuja näkökentässä ja muita oireita. Vaikka jos en väärin muista, raskausmyrkytys on tyypillisempi raskauden loppupuoliskolla.
Paracetamolin käytöstä on myös uusia tutkimuksia, joiden mukaan se ei välttämättä oel sittenkään ihan turvallinen, loppuraskaudessa ainakaan. Eli jos joudut koko ajan käyttämään särkylääkettä, menisin tämänkin takia lääkärille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791