Nenä aina tukossa

Olen tässä jo pitkään ihmetellyt miten niin suuren osan ajasta vasen sieraimeni on kokoajan tukossa. Etenkin varusmiespalveluksen jälkeen vasen sierain on ollut tukossa hyvin usein. Räkää ei tule sen enempää kuin normaalistikkaan mutta ilma ei kulje lähes lainkaan läpi. Sierain menee tukkoon lähes kokonaan aina ihan pienestäkin ärsykkeestä esim. parin niisto kerran jälkeen. Allergia lääkkeet ja monet sumutteet eivät auta. Kannuakin on kokeiltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ainoa sumutteissa vaikuttava aina mikä on auttanut on ollut xylometazolin (esim otrivin). Tiedän kyseisen aineen olevan haitaksi limakalvoille jos sitä käyttää liikaa. Käytän otrivinia kerran muutamassa päivässä mennessäni illalla nukkumaan. Onko kellään muulla vastaavanlaista kokemusta? Tietääkö kukaan miten tästä vaivasta pääsisi eroon?

5

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on normaalia
    • Henna6

maguel1992

Onko poskiontelosi kuvattu? Nenän tukkoisuuteen saattaa olla syynä rakenteelliset poikkeavuudeet,polyypit ym., jotka ovat hoidettavissa olevia asioita.Nenän tukkoisuudesta ei kannata kärsiä, sillä siihen on monenlaisia apukeinoja.

• herkistynyt

Onko tukkoisuus jatkuvaa vai tietyissä paikoissa ollessasi?
      Itselläni tukkoisuutta esiintyy ajoittain ja olen herkkä sisäilman epäpuhtauksille sekä nyt kevään saapuessa ulkonakin on jokin herkistävä tekijä.

Ei limaa/räkää vain sierain tukossa ja särkyä posken seudulla.
      Sain lääkäriltä reseptilääkkeen Duact merkkistä antihistamiinia jolla saan tukkoisuuden pois.
      Toki tätäkään ei kehoiteta käyttämään 10 päivää enempää kerrallaan.

• Avun saanut

Paljon parempi vaihtoehto antihistamiinille on paikallinen lääkitys ja se on FLIXONASE, nenäsuihke, jota voi käyttää ennaltaehkäisyyn, ennen allergian aiheuttajaa.

Koko elämäni olen joutunut hengittämään suu auki , nyt käytettyäni ko. suihketta aamuin illoin lähes päivittääin puolen vuoden ajan olen voinut hengittää nenän kautta yölläkään ei tarvitse nousta ylös tukehduttavaan tunteeseen .

• hygtfr

Voiko tuota käyttää kauemmin, tuleeko haittavaikutuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4431
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2317
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2078
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1421
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1054
    Aihe