Nenä aina tukossa

Olen tässä jo pitkään ihmetellyt miten niin suuren osan ajasta vasen sieraimeni on kokoajan tukossa. Etenkin varusmiespalveluksen jälkeen vasen sierain on ollut tukossa hyvin usein. Räkää ei tule sen enempää kuin normaalistikkaan mutta ilma ei kulje lähes lainkaan läpi. Sierain menee tukkoon lähes kokonaan aina ihan pienestäkin ärsykkeestä esim. parin niisto kerran jälkeen. Allergia lääkkeet ja monet sumutteet eivät auta. Kannuakin on kokeiltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ainoa sumutteissa vaikuttava aina mikä on auttanut on ollut xylometazolin (esim otrivin). Tiedän kyseisen aineen olevan haitaksi limakalvoille jos sitä käyttää liikaa. Käytän otrivinia kerran muutamassa päivässä mennessäni illalla nukkumaan. Onko kellään muulla vastaavanlaista kokemusta? Tietääkö kukaan miten tästä vaivasta pääsisi eroon?

5

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on normaalia
    • Henna6

maguel1992

Onko poskiontelosi kuvattu? Nenän tukkoisuuteen saattaa olla syynä rakenteelliset poikkeavuudeet,polyypit ym., jotka ovat hoidettavissa olevia asioita.Nenän tukkoisuudesta ei kannata kärsiä, sillä siihen on monenlaisia apukeinoja.

• herkistynyt

Onko tukkoisuus jatkuvaa vai tietyissä paikoissa ollessasi?
      Itselläni tukkoisuutta esiintyy ajoittain ja olen herkkä sisäilman epäpuhtauksille sekä nyt kevään saapuessa ulkonakin on jokin herkistävä tekijä.

Ei limaa/räkää vain sierain tukossa ja särkyä posken seudulla.
      Sain lääkäriltä reseptilääkkeen Duact merkkistä antihistamiinia jolla saan tukkoisuuden pois.
      Toki tätäkään ei kehoiteta käyttämään 10 päivää enempää kerrallaan.

• Avun saanut

Paljon parempi vaihtoehto antihistamiinille on paikallinen lääkitys ja se on FLIXONASE, nenäsuihke, jota voi käyttää ennaltaehkäisyyn, ennen allergian aiheuttajaa.

Koko elämäni olen joutunut hengittämään suu auki , nyt käytettyäni ko. suihketta aamuin illoin lähes päivittääin puolen vuoden ajan olen voinut hengittää nenän kautta yölläkään ei tarvitse nousta ylös tukehduttavaan tunteeseen .

• hygtfr

Voiko tuota käyttää kauemmin, tuleeko haittavaikutuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8128
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2768
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1911
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1725
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe