Nenä aina tukossa

Olen tässä jo pitkään ihmetellyt miten niin suuren osan ajasta vasen sieraimeni on kokoajan tukossa. Etenkin varusmiespalveluksen jälkeen vasen sierain on ollut tukossa hyvin usein. Räkää ei tule sen enempää kuin normaalistikkaan mutta ilma ei kulje lähes lainkaan läpi. Sierain menee tukkoon lähes kokonaan aina ihan pienestäkin ärsykkeestä esim. parin niisto kerran jälkeen. Allergia lääkkeet ja monet sumutteet eivät auta. Kannuakin on kokeiltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ainoa sumutteissa vaikuttava aina mikä on auttanut on ollut xylometazolin (esim otrivin). Tiedän kyseisen aineen olevan haitaksi limakalvoille jos sitä käyttää liikaa. Käytän otrivinia kerran muutamassa päivässä mennessäni illalla nukkumaan. Onko kellään muulla vastaavanlaista kokemusta? Tietääkö kukaan miten tästä vaivasta pääsisi eroon?

5

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on normaalia
    • Henna6

maguel1992

Onko poskiontelosi kuvattu? Nenän tukkoisuuteen saattaa olla syynä rakenteelliset poikkeavuudeet,polyypit ym., jotka ovat hoidettavissa olevia asioita.Nenän tukkoisuudesta ei kannata kärsiä, sillä siihen on monenlaisia apukeinoja.

• herkistynyt

Onko tukkoisuus jatkuvaa vai tietyissä paikoissa ollessasi?
      Itselläni tukkoisuutta esiintyy ajoittain ja olen herkkä sisäilman epäpuhtauksille sekä nyt kevään saapuessa ulkonakin on jokin herkistävä tekijä.

Ei limaa/räkää vain sierain tukossa ja särkyä posken seudulla.
      Sain lääkäriltä reseptilääkkeen Duact merkkistä antihistamiinia jolla saan tukkoisuuden pois.
      Toki tätäkään ei kehoiteta käyttämään 10 päivää enempää kerrallaan.

• Avun saanut

Paljon parempi vaihtoehto antihistamiinille on paikallinen lääkitys ja se on FLIXONASE, nenäsuihke, jota voi käyttää ennaltaehkäisyyn, ennen allergian aiheuttajaa.

Koko elämäni olen joutunut hengittämään suu auki , nyt käytettyäni ko. suihketta aamuin illoin lähes päivittääin puolen vuoden ajan olen voinut hengittää nenän kautta yölläkään ei tarvitse nousta ylös tukehduttavaan tunteeseen .

• hygtfr

Voiko tuota käyttää kauemmin, tuleeko haittavaikutuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe