Olen tässä jo pitkään ihmetellyt miten niin suuren osan ajasta vasen sieraimeni on kokoajan tukossa. Etenkin varusmiespalveluksen jälkeen vasen sierain on ollut tukossa hyvin usein. Räkää ei tule sen enempää kuin normaalistikkaan mutta ilma ei kulje lähes lainkaan läpi. Sierain menee tukkoon lähes kokonaan aina ihan pienestäkin ärsykkeestä esim. parin niisto kerran jälkeen. Allergia lääkkeet ja monet sumutteet eivät auta. Kannuakin on kokeiltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ainoa sumutteissa vaikuttava aina mikä on auttanut on ollut xylometazolin (esim otrivin). Tiedän kyseisen aineen olevan haitaksi limakalvoille jos sitä käyttää liikaa. Käytän otrivinia kerran muutamassa päivässä mennessäni illalla nukkumaan. Onko kellään muulla vastaavanlaista kokemusta? Tietääkö kukaan miten tästä vaivasta pääsisi eroon?
Nenä aina tukossa
5
180
Vastaukset
- Se on normaalia
niin ainakin väittävät. Puhutaan nenäsyklistä. Itellä ja pojallani sama ongelma, että aina jompikumpi sierain tukossa. Yöllä se on varsinkin ärsyttävää, koska tuntuu, että ilma ei kulje kunnolla. Tässä enemmän aiheesta.
http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-yollinen-toispuoleinen-nenan-tukkeutuminen-17-november-2010-1251 - Henna6
maguel1992
Onko poskiontelosi kuvattu? Nenän tukkoisuuteen saattaa olla syynä rakenteelliset poikkeavuudeet,polyypit ym., jotka ovat hoidettavissa olevia asioita.Nenän tukkoisuudesta ei kannata kärsiä, sillä siihen on monenlaisia apukeinoja. - herkistynyt
Onko tukkoisuus jatkuvaa vai tietyissä paikoissa ollessasi?
Itselläni tukkoisuutta esiintyy ajoittain ja olen herkkä sisäilman epäpuhtauksille sekä nyt kevään saapuessa ulkonakin on jokin herkistävä tekijä.
Ei limaa/räkää vain sierain tukossa ja särkyä posken seudulla.
Sain lääkäriltä reseptilääkkeen Duact merkkistä antihistamiinia jolla saan tukkoisuuden pois.
Toki tätäkään ei kehoiteta käyttämään 10 päivää enempää kerrallaan. - Avun saanut
Paljon parempi vaihtoehto antihistamiinille on paikallinen lääkitys ja se on FLIXONASE, nenäsuihke, jota voi käyttää ennaltaehkäisyyn, ennen allergian aiheuttajaa.
Koko elämäni olen joutunut hengittämään suu auki , nyt käytettyäni ko. suihketta aamuin illoin lähes päivittääin puolen vuoden ajan olen voinut hengittää nenän kautta yölläkään ei tarvitse nousta ylös tukehduttavaan tunteeseen .- hygtfr
Voiko tuota käyttää kauemmin, tuleeko haittavaikutuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423