Herpes

herpes-72

Niin,palaan aiheeseen mistä täällä on ennenkin keskusteltu.
Minulla on todettu yli 20 vuotta sitten genitaaliherpes.Se ei juurikaan elämääni ole terveydellisesti tai muutenkaan häirinnyt,mutta nyt on.Pitkän sinkkuna olon jälkeen olen alkanut netin kautta etsimään itselleni kumppania ja on ihan varteenotettavia löytynytkin ja ihastusta on ollut puolin sun toisin,ehkä vielä enemmän miesten puolelta.Mutta sitten kun kerron taudistani,loppuu ihastus samantien.Ymmärrän toki että kauhistuttaa ja pelottaakin,mutta silti mitä näiltä miehiltä olen reagointia saanut,on se pakokauhunomaista ja siitä tulee kyllä kauhean likainen ja syyllinen olo.Olen yrittänyt selittää taudinkantajana faktoja,miten ihan normielämää tässä pystyy elämään,niin ei,mikään ei auta.Olenko lie itse niin avarakatseinen,sillä jos minulle tulisi ihminen johon olen kovin ihastunut,kertomaan että kantaa jotain kaltaista tautia,varmasti hätkähtäisin ja miettisinkin,mutta en minä hylkäisi.Haluaisin kuulla faktat asianomaiselta enkä lukea kauhutarinoita netitstä.Vai onko sitten niin ettei se tunne niin aitoa ole ollutkaan,kun hylkääminen tulee kyllä melkeinpä samantien ja kaikki "tunne" unohtuu ja olen kuin spitaalinen,ei minkään arvoinen,ei edes viestin jossa rehdisti ja toisen tunteet huomiiden edes kertoisi ettei pysty elämään taudin kanssa.
Tämä tauti on kuitenkin ainakin minulle ja mitä olen lukenut kohtalontovereilta ,hyvinkin harmiton.Minulla esim.ensimmäisen oireen jälkeen ole juuri oireillut.Tiedän että nyt tulee viestiä että" käyttäisit kortsua","hyi,en koskisi pitkällä
tikullakaan tautiseen"Mutta tarviiko sitä aina olla ylempi ja haukkua toista jos on elämässään kerran mokannut,eikö koskaan kukaan ole tehnyt elämässään mitään väärää tai virheitä..Ja toisekseen tämä voi tarttua vaikka käyttäisikin kondomia ja on muuten monilla ettei tiedäkään kantavansa,oireettomana,niinkun se mullakin lähinnä on.Sitä myös ihmettelen että kun on niin yleinen(ainakin miljoonalla ihmisellä Suomessa)että miten ei tule samassa jamassa olevia ihmisiä vastaan vai olenko niitä harvoja jotka on rehellisiä ja siitä sitten sakotetaan niinkin rajulla kädellä kuin loppuelämän(siltä nyt tuntuu)yksinololla.Tiedän että on foorumi herpestreffit,mutta kovin hiljaista sielläkin tuntuu olevan..
Suurin suruni on tällähetkellä että enkö koskaan löydä miestä joka tämän hyväksyisi tai jolla olisi sama vaiva.
Ei tähän auta moraaliset saarnat,kun masennus on suuri.
p.s.Kaikkihan täs on yritettävä:jos kiinnostuit niin otahan yhteyttä treffit palstalta,nikkinikin umpirehellinen:herpes-72,nainen olen.Kaikki kohtalontoverit on enemmän kuin tervetulleita sinne juttelemaan aiheesta ja aiheen vierestä:)ja tiedä vaikka se oikeakin tulisi;)
No tästä kirjoituksesta tuli aikamoinen sekamelska,enkä tiedä tuliko pointtini selvästi edes esille,mutta purettava oli tätä sekavaa päätä ja rikkinäistä sydäntä.
Minä olen ihminen,vaikka minulla herpes onkin,minä olen tutustumisen arvoinen,minä olen edelleen minä,ei herpes minun persoonaani muuta.Tämä maapallo on täynnä jos jonkinsortin taudinkantajia.Hyväksykää se.

17

1702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisin onneton

Itselläni ei herpestä ole, mutta aavistan tunteesi :( Ihmiset pelkäävät tietysti aina jotain, mistä heillä ei ole tarpeeksi tietoa ja rehellisyyden nimissä, onhan se pahimmillaan aika rankka juttu. Toivottavasti löydät jotain ihanaa elämääsi, ethän lannistu! Sinähän olet mitä hienoin ihminen, kun kerrot aiheesta meille muillekin, jotta viisastuisimme :)

• mop737_iherb-alekoodi

https://huslab.fi/ohjekirja/1615.html

Tämä on hyvä laboratoriokoe HSV-1 ja HSV-2 oireettomalta, eli ei ole koskaan rakkuloita.
        Jos on joskus rakkuloita esim huulissa tai emättimen lähellä, kannattaa mennä lääkärille sillä hetkellä, kun rakkuloita on, lääkäri ottaa näytteen suoraan rakkulasta ja silloin käytetään eri laboratoriokoetta.

Huslabiin pääsee yksityislääkärin paperilähetteellä. Huslab lähettää laskun kotiin.

HSV = herpes simplex virus.

• cant help.

No sinä olet sentään tehny joskus virheen ja nyt maksat siitä hintaa.
      Itse en ole tehnyt koskaan vastaavia virheitä ja silti minun täytyy terveenä miehenä hyväksyä ikuinen yksinolo.. Naiset ovat päättäneet, ettei minulle suoda parisuhdetta.
      Sinä katselet omaa sairauttasi omalta kannaltasi, mutta miksi kukaan haluaisi luoda syvää suhdetta ihmiseen jolla on tuo tauti, kun on terveitäkin tarjolla,niille joille on.
      Mitä jos teidän suhteenne kaatuisi ja sitten se mies selittelisi tautiaan taas naisille parisuhteen toivossa. Ymmärtänet ongelman.

• H:n valinnut

Hei, aloittaja! Kohdallesi on osunut vain tunnevammaisia, ajattelemattomia ihmisiä. Olet kaunis niin ulkoa kuin sisältäkin, koska uskot rehellisyyden kannattavuuteen. Arvostan todella paljon itse sellaista.
      Myönnän toki, että riippuu jonkin verran kertomisen ajoittamisesta. Jos ei ole vielä ehtinyt muodostua mitään ihastusta kummempaa linkkiä kumppaneiden välille, niin se antaa isomman tavallaan mahdollisuuden toiselle osapuolelle lähteä pois.

Yleisesti olisi hyvin tärkeää muistaa se, että itse ei ole sen puhtaampi ja parempi kuin kuin herpeksen saanut. Tartunta ei kerro ihmisestä yhtään mitään, vaikka se olisi "seksisekoilusta" tullut.

Rakkaus on sellainen asia, että se voittaa herpeksen mennen tullen. Tiedän tämän, koska olen ollut parisuhteessa terveenä herpeksen kantajan kanssa. Joten, älä menetä toivoasi!

• Kiitos ihanista ja lohduttavista sanoista H:n kanssa elänyt ja toisin onneton.Teidän viisaat sanat tuo oikesti valoa tähän elämään, mikä tuntuu kohtuuttoman julmalta.
      Cam't help:luulen että olet tehnyt virheestä suurimman katsoessasi kanssaeläjiäsi
      alaspäin, et ehkä liian korkealta mutta tarpeeksi, niin että olet tuomittu kulkemaan
      yksin.Kyllä minulla aikoinaan on pitkiä suhteitakin ollut jotka siis ovat hyväksyneet
      minut sellaisena kun olen ja jopa netin kautta tutustumisenkin jälkeen yksi minut oisi
      itselleen ottanut, mutta jopa minäkin, tautinen, voin valita enkä häntä halunnut.
      Ihmettelet miksi mies valitsisi herpeksen kantajan mielummin kun terveen.Siksi että
      hän rakastaisi minua eikä ketään muuta.Siksi ihmiset haluavat toisen itselleen kaikesta huolimatta.
      Taitaa tuo netti olla väärä foorumi etsiä miestä itselleen kun siellä voi niin helposti
      vaihtaa "parempaan".On sitten terve tai ei.Toivottavasti rakkaus vielä voittaa.

• jokirsi1

Mua ihmetyttää ne kauhunsekaiset reagtiot ja se dramatiikka, joka kauhunsekaisuuteen kuuluu.

Herpes on hyvin yleinen kuten ketjun aloittajakin totesi ja taudillisesti "etenemätön" eli ns. vaaraton virustauti hoidettuna. Ensitartunnan jälkeen uusiutunut herpes on oireltaan aikaa myöten lievempi ja lievempi. Viruslääkkeillä näitäkin oireita on mahdollista lieventää ja estää uusia uusiutumisia.

Tämä kaiken tiedon valossa nuo kauhunekaiset reaktiot eivät tunnu edes "inhimillisiltä", vaan hysteerisiltä. Tuntematon pelottaa, ok.

Ettei kuitenkin olisi kyse siitä, että puhutaan no. sukupuolitaudista. Sukupuolisuutta ja siihen liittyviä uskomuksia ja vääristyneitä tunnereagtioita (kuukautisten saastaisuudesta vaikka nyt huoritteluun) on kautta aikojen saanut lähestyä asenteellisuudella, syyllistämällä ja suoranaisella tuomitsemisella.
        Täälläkin puhutaan "Virheen tekemisestä". Dramatikka hemmettiin ja asiatietoa esille, kun puhutaan ihmiten herkimmistä ja haavoittuvimmista osista! Jotain rotia!

Herpeksen yleisyyden ja etenemättömyyden huomioon ottaen sitä tekee mieli verrata enemmänkin voimakkaaseen kiusalliseen allergiaan. Reagtiota päätellen taasen tosiaan voisi olettaa kyseessä olevan spitaalin.

Uskon että kyseessä on vahvasti myös nettideittailu kulttuurin tyyli. Mielikuvat elävät omaa elämäänsä, toiveet ja vastaavasti se, ettei joku toiveita täytä, vääristyvät ja pinnallistuvat. Kohtaamista ei tapahdu.

Mäkin arvostan ja kunnioitan ketjun aloittajan rehellisyyttä syvällisyyttä ja avaramielisyyttä. Olen vakuuttunut, että se kaikki palkitaan vieläruhtinaallisesti. Ruhtinaallisemmin ehkä kuin nyt osaisit kuvitellakaan.

Kaikkea hyvää. Love.

• iisisti vaan, m

"herpes-72"

Genitaaliherpes tosin on ikuinen, mutta niin on ikuinen myös huuliherpes. En ole kuullut, että huuliherpeksen kantaja kieltäytyisi suutelemasta ja tuntisi tarvetta tiedottaa asiasta ennen ensimmäista suutelua. Se leviää, minkä leviää ja sillä hyvä.

Huuliherpes leviää myös sukupuolielimien kautta. On noin 20 % todennäköisyys, että vitussasi asuukin huuliherpes. Olet saanut sen suuseksistä.

Genitaaliherpes on TODELLA yleinen. Suurin osa ei tee siitä mitään numeroa niinkuin ei huuliherpeksestäkään. Unohda siis koko juttu ja keskity pelkkään romanssiasiaan puhumatta herpeksestä yhtään mitään. "Rehellisyydelläkin" on sentään joku raja. Siis anna vapautuneesti vittuasi, nauti ja iloitse! :)

• Herpetomania

Herpeksen faktat löytyvät helposti googlettamalla. Itselläni todettiin eilen ensimmäisen kerran alapään herpes. Oireili tavattoman vähän, eli todennäköisesti on ollut pitkään, olen hoitanut sitä vain peräaukon haavaumana. Herpes voi olla oireettomana tai vähäoireisena kellä vaan!

Muistaakseni (%-osuudet menevät vähän pieleen) huuliherpestartunta on 80 %:illa suomalaisista ja genitaaliherpestartunta 20 %:illa. Kumpikin herpes voi tarttua kumpaan päähän vaan (ja oikeastaan mihin vaan muuallekin, missä iho tai limakalvo on rikki).

Itse aion tästä avoimesti kertoa, ja jos joku tällä perusteella syrjii, niin siitä vaan. Omasta mielestäni on rehellistä kertoa asiasta. Esim. helicobakterin sairastanut ex-miesystäväni kieltäytyi suutelemasta, koska pelkäsi helikoa, ja asia oli mielestäni ok.Taudittomuustakuuta ei kukaan voi itsestään antaa. Edes neitsyt, sillä suurin osa saa huuliherpeksen 5-vuotiaaksi mennessä, ja senhän voi tartuttaa alapäähän. Kunkin yksilöllisistä ominaisuuksista riippu, kuinka usein ja voimakkaasti herpes oireilee.

Olen eri mieltä iisisti vaan -tyypin kanssa siitä, mitä tautihistoriasta kerrotaan, ja mitä ei. Klamydia hoituu antibiootilla, herpes on ikuinen. Itse todennäköisesti sain herpeksen samalta kaverilta, jolla oli helicobakteeri. Odotan virusvastausta, mutta epäilen kyseessä olleen sormilla levitetty huuliherpes. En ole koskaan harrastanut anaaliseksiä.

• iisisti vaan, m

"Herpetomania"

En tarkoittanut, miten usealla olisi huuliherpes ja genitaaliherpes vaan virustyyppiä. Olisi pitänyt sanoa selvemmin

Huuliherpeksen aiheuttaa tavallisesti Herpes simplex 1, genitaaliherpeksen yleensä Herpes simplex 2, mutta n. 20 %:ssa toisinkin päin. Kun sanoin, että hänen vitussaan asuva herpes saattoi olla huuliherpes, tarkoitin, että 1-tyypin kulkeutuminen sukupuolielimiin oli saanut alkunsa suuseksistä.

Muuten, siinä olin epätarkka, kun sanoin, että HÄN olisi saanut 1-tyypin viruksen vittuunsa suuseksistä. Jos olisi, tartunta suusta genitaaleihin olisi voinut tapahtua jo ties milloin, mutta mies olisi tartuttanut sitten hänet 1-tyypillä.

• Hot Mama

Johan oli helpotus lukea nimimerkin herpes-72 ja H:n valinnut kirjoitukset, kiitos näistä.
      Olen saanut tuon helpomman tyypin herpeksen itse aiheuttamassani aikuisten kumittomassa seksisekoilussa. Mies sanoi, ettei ollut aiemmin tietoinen viruksestaan. Ehkä oli, ehkä ei, suhde ei loppunut siihen. Se loppui muutaman viikon päästä hänen seuraavaan suhteeseensa. Halvalla meni terveys.
      Ensimmäiset oireet olivat kivuliaat ja varmaan siksi helpottivat alle viikossa, että menin välittömästi lääkäriin. Tartunnasta on 7,5 vuotta. Olin shokissa hetken ja surin valmiiksi sitä mahdollisuutta, että sain usein oireilevan herpeksen. Olen kiitollinen, että näin ei käynyt. Toisen kerran oireet tulivat vuoden päästä ja nyt ei ole 6,5 vuoteen ollut asiasta vaivaa.
      Kahdelle myöhemmälle miehelle olen asiasta kertonut ja kumpikaan ei ollut siitä minua mitenkään torjumassa. Tänä syksynä alkoi uusi suhde, jota ennen ehdin olla pitkälti yli vuoden yksin ja -uskotte varmaan koska en ollut tosiaan vuosiin mitään oireita saanut - unohdin kertoa miehelle taudista. Hän alkoi ensimmäistä seksikertaa seuraavana päivänä kysyä onko minulla mitään tauteja. Ja silloin vasta muistin. Tuntui, että pommi putosi päähäni, mutta tietenkin halusin olla rehellinen. Mies oli järkyttynyt jonka ymmärrän täysin. Odotin silti, että hän suhtautuu yhtä olkaa kohauttaen koko asiaan kuin edellisetkin pitkään seurusteluun johtaneet tapaukset. Näin ei käynyt.
      Hävettää ja harmittaa, etten muistanut. Herpes ei ole kiva asia kantaa ja ottaa puheeksi, mutta olen sen ennenkin tehnyt enkä missään nimessä tahallaan sitä nyt jättänyt kertomatta.
      Ja uudestaan: ymmärrän miehen shokin ja torjunnan. No, shokin joo mutta loppuun saakka en tuota torjuntaa sittenkään. Tapasimme minun aloitteestani viikkoa myöhemmin ja kerroin hänelle, että jos hän sai minulta tartunnan niin pahimmassa tapauksessa ne oireet tulevat kaksi kertaa. En voi enkä halua häntä pakottaa jatkamaan, mutta syvältä tämä raastaa. Rakastan häntä. Ajattelen kuten H:n valinnut, että jos minä olisin ollut se puhdas ja poikaystävä kertonut tartunnastaan, jopa näin jälkikäteen, niin olisin jatkanut. Sehän oli minun ratkaisuni silloin 7,5 vuotta sittenkin.
      Me nyt kai erottiin siksi, että mä olin rakastunut, hän ei. Koska eihän tämä helpomman tyypin herpes voi siihen vähän väliä kiusaavaan tyyppiin muuttua, eihän? En voi ajatella muuta, kuin että tämä mies oli alun alkaen vain deittailumielessä liikkellä, eikä halunnut riskeerata mahdollisuuksiaan tulevissa suhteissa.

• 1-1

Suomi on täynnä "terveitä" ihmisiä, jotka harrastavat surutta suojaamatonta seksiä vieraiden kanssa. Kuitenkin suuri osa seksitaudeista on oireettomia ja myös tarttuvat oireettomassa vaiheessa. Valitettavasti se, että joku kertoo vastuullisesti kantajuudestaan, ei tarkoita, että muut olisivat terveitä. He vaan "unohtavat" informoida tällaisista jutuista...

• tantrika

Herpeksen oireiluista pääsee hyvin helposti eroon. Itse sain pöpön exältä huulesta kalun varteen. Näppylöitä tuli kerran kuukaudessa yli 10 vuoden ajan, kunnes nykyinen vaimoni käsitteli alueen valkosipulimehulla, kun tuli kaksi kohtausta peräkkäin, eikä hänelle maistunut selibaatti.

Kolmen viikon kuluttua tuli uusi kohtaus, mutta vain kolmasosalle normaalialueesta, ja kesti vain 3-4 päivää normaalin viikon sijasta. Sen jälkeen ne loppuivat täysin noin 6-7 vuodeksi, jona aikana en käsitellyt vehjettäni millään. Vaimo kylläkin.

Tämän jälkeen näppylöitä on tullut kerran, pari vuodessa, mutta ne ovat melkein huomaamattomia ja katoavat parissa päivässä. Säännöllinen valkosipulikäsittely pitäisi viruskuorman niin pienenä, että ne eivät pääsisi ihon pinnalle.

Menetelmä on tehokkaampi, kuin lääkitys, sillä on täysin tieteellinen tausta, ja se on patentoitu.

Katkaise valkosipulin kynsi, ette katkaisupintaan pieniä viiltoja ja purista sormien välissä, kunnes mehua alkaa tulla. Töpöttele herpeksen esiintymisalueelle 2-6 kertaa päivässä, anna vaikuttaa muutama minuutti, ja peseydy sitten normaalisti. Voit myös käyttää murskattua valkosipulia.

• milanagh
    • Anonyymi

HSV1 ja 2 tulossa "rokote" jopa 5 vuoden päästä. Kaikki riippuu rahoituksesta kuinka nopeasti rokote saadaan markkinoille.

Alla linkki uutiseen, joka on julkaistu 18.8.2020:

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-08/fhcr-ngt081420.php

Tästä linkistä voi lahjoittaa rahaa tutkimukselle:

https://secure.fredhutch.org/site/SPageServer?pagename=adf_agiv&experience=august21&s_src=august21&s_subsrc=aegew2108&fh_element=wtglink&utm_creator=rkd&utm_team=philanthropy

Valitkaa mihin tutkimukseen haluatte rahanne kohdennettavan.

YouTubesta löytyy Fred Hutch tunnin mittainen seminaari kuinka he tähän pystyivät.

Tutkikaa asiaa!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Osta luontaistuotekaupasta L Lysine aminohappo maksaa vajaa parikymppiä 100kpl yksi päivässä toimii satavarma

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe