Terppa!
Ajattelin kysäistä tietäiskö joku apua selkä särkyyn? Olen rv 23 4 ja selkää särkee tuosta hieman rinraliivien alapuolelta. Onko ensinäkään kellään tällaista ja mikä siihen auttaa? Mulla on tukivyö, mut se tulee paljon alemmas enkä koe sen auttavan mua. Josko joku teistä voisi auttaa mua? Esim. mitkä liikkeet auttaisivat?Aiemmin selkä on ollut hyvässä kunnossa. Kiitos etukäteen jo vastanneille!
selkä särky
2
367
Vastaukset
- mulla
mulla oli kanssa selkäsärkyä raskaus aikana, en osaa sanoa siihen mitään erityistä,toisilla sitä ilmenee enemmän ja varmaan se on rakenteellinen asia,sillä juuri noihin aikoihinhan muutenkin tapahtuu muutosta asennossa jne.
Kyseessä ei ole mitään vakavaa,koeta lepuutella selkää ja jos mahdollista niin vähän jumpata, auttaisiko se? Minulla säryt helpottui sitten synnytyksen jälkeen kun vauva oli mahasta pois. - Helli
Moikka!
Mulla on viikot ny 26 ja mulla taas vaivaa alaselkä. Toisinaan mulla menee koko selkä ihan jumiin.
Ekan raskauden aikana uin paljon ja kävin myös fysioterapeutilla. Se ei saa kauheesti tehä, mut voi panna selkärankaa "oikeaan " asentoon erilaisilla pyörityksillä käsistä ja jaloista. Sit ite voit harjoittaa esim. selän liikkuvuutta jumppaliikkeillä ja sellasta mulle suositeltiin kans, et teippaa kaks tennispalloa yhteen ja varovasti laskeutuu niiden päälle selälleen. Aina siirtää palloa ylhäältä alas päin selkärangan suoraan ja näin menee vähitellen koko selän läpi. Toi poistaa lukkoja selkärangasta. sullaki voi olla selkäranka vähä jumis ku kipu on noinki korkeella. Kävele ja liiku mahollisuuksien mukaan! En oo sit mikää ammattilainen kommentteineni vaan ite oon tehny noita! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1076842
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h915105Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113349Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333232Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska282391Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191746Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961391Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391332Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311246- 481014