Thaimaalainen tyyli

Talostamme hävisi osa sähköistä.Valot jäi palamaan vain ruokailu huoneeseen keittiöön ja kylpyhuoneeseen.
Olen Sähkömies,joten mittailemaan aloin.Oli 70-80 v joka puolella pistorasioissa ja valoissakin.jotka toimivat.
Sitten katkaisin virrat pääsulakkeelta ja mittasin tulevan sähkön sekin oli 70v ja risat.
Menin uklotolpalle,missä mittarikin on.Ja se olikin miltei irti johtojen varassa enää.
Vaimoltani kyselin tarvitseeko sähkölaitosta apuun.Ei tarvinnut.Naapurin mies rikkoi sinetin ja avattiin mittarin alapuolinen kytkentä kotelo.Siellä se vika oli johdin löysässä miltei irti.
Korjattiin ja kiinnitettiin mittari paremmin tolppaan.

Sen täästä opin,että Thaimaalaiset on omatoimisia,ei uus avuttomia kuten Euroopassa ollaan.
Ja huomasin,että uudet elektronisella sytytyslaitteella varustetut putket palaa vajaallakin jännitteellä.
Ehkä viikon päästä nähtiin sähkölaitoksen miehiä.kävivät sinetöimässä mittärin ja siinä kaikki.EEivät ihmetelleet yhtään.Se on maan tapa täällä.

9

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rr563

      Eipä paljon kiinnosta ja yllätä Thaimaan tavat.

    • ip68

      Voi hellanlettas että olet fiksu. Että osasit ihan itse korjata viankin.
      Noilla referensseillä olet ensi pressanvaaleissa vahvoilla, jos nyt jostain syystä haluaisit sieltä onnelasta tulla Suomeen.

      • ip 68

        Ei mun juttu ip 68


    • mahasarakham1

      En todellakaan ole tulossa Suomeen täältä.
      Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä Euroopasta,jotka haluaa Eurooppalaiseen tapaan tehdyt sähkötyöt.
      Joten ei työttömyys uhkaa kuten Suomen rakennus alalla tällä hetkellä.
      Olen ollut täällä jo vuosia.Käyn toki Suomessa kesäisin Juhannuksen alla tulen ja täkäisi yleensä elokuussa.
      Suomen ihanuudesta saa jo siinäkin ajassa ihan riittämiin.

      • rr563

        Pysy vain siellä ihanassa Thaimaassa.Emme kaipaa sinun virityksiä täällä Suomessa.


    • lkdsjögdfg-cvjde

      mahasarakham,
      sen enempää osamiseesi/muuhun elämääsi puuttumatta voin onnitella valinnastasi. suomen talvet on parempi kiertää kaukaa jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.

      itsekin olen ajatellut siirtyä lämpimämpään ilmastoon työntekoon heti kun lapset ovat kasvaneet maailmalle. energia-ala, samoin kuin lääkärin homma, on nykyään yleismaailmallisia ansiolähteitä.

      ja bonuksenahan voi tarvittessa päivittää tuon nykyiselläään varsin kiuikkuisen rouvan vähän sävyisämpään versioon...

    • profitwasmade

      find a thair gril
      actually is a boi
      makeup with ladiboi
      ???
      profit

    • ei sähkäri

      Aloittaja on ollut umpihumalassa tai muuten "pihalla". Aivan tolkuttomasti kirjoitusvirheitä.

    • O.M.A. Toiminen

      Maassa maan tavalla. Populaa on niin paljon, ettei haittaa, vaikka aina välillä joku kuolee sähköiskuun vajavaisten määräysten vuoksi...

      Uus avuttomuus iskee, kun joku on ketarat oikosenaan saatuaan tällin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      610
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe