Talostamme hävisi osa sähköistä.Valot jäi palamaan vain ruokailu huoneeseen keittiöön ja kylpyhuoneeseen.
Olen Sähkömies,joten mittailemaan aloin.Oli 70-80 v joka puolella pistorasioissa ja valoissakin.jotka toimivat.
Sitten katkaisin virrat pääsulakkeelta ja mittasin tulevan sähkön sekin oli 70v ja risat.
Menin uklotolpalle,missä mittarikin on.Ja se olikin miltei irti johtojen varassa enää.
Vaimoltani kyselin tarvitseeko sähkölaitosta apuun.Ei tarvinnut.Naapurin mies rikkoi sinetin ja avattiin mittarin alapuolinen kytkentä kotelo.Siellä se vika oli johdin löysässä miltei irti.
Korjattiin ja kiinnitettiin mittari paremmin tolppaan.
Sen täästä opin,että Thaimaalaiset on omatoimisia,ei uus avuttomia kuten Euroopassa ollaan.
Ja huomasin,että uudet elektronisella sytytyslaitteella varustetut putket palaa vajaallakin jännitteellä.
Ehkä viikon päästä nähtiin sähkölaitoksen miehiä.kävivät sinetöimässä mittärin ja siinä kaikki.EEivät ihmetelleet yhtään.Se on maan tapa täällä.
Thaimaalainen tyyli
9
742
Vastaukset
- rr563
Eipä paljon kiinnosta ja yllätä Thaimaan tavat.
- ip68
Voi hellanlettas että olet fiksu. Että osasit ihan itse korjata viankin.
Noilla referensseillä olet ensi pressanvaaleissa vahvoilla, jos nyt jostain syystä haluaisit sieltä onnelasta tulla Suomeen.- ip 68
Ei mun juttu ip 68
- mahasarakham1
En todellakaan ole tulossa Suomeen täältä.
Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä Euroopasta,jotka haluaa Eurooppalaiseen tapaan tehdyt sähkötyöt.
Joten ei työttömyys uhkaa kuten Suomen rakennus alalla tällä hetkellä.
Olen ollut täällä jo vuosia.Käyn toki Suomessa kesäisin Juhannuksen alla tulen ja täkäisi yleensä elokuussa.
Suomen ihanuudesta saa jo siinäkin ajassa ihan riittämiin.- rr563
Pysy vain siellä ihanassa Thaimaassa.Emme kaipaa sinun virityksiä täällä Suomessa.
- lkdsjögdfg-cvjde
mahasarakham,
sen enempää osamiseesi/muuhun elämääsi puuttumatta voin onnitella valinnastasi. suomen talvet on parempi kiertää kaukaa jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.
itsekin olen ajatellut siirtyä lämpimämpään ilmastoon työntekoon heti kun lapset ovat kasvaneet maailmalle. energia-ala, samoin kuin lääkärin homma, on nykyään yleismaailmallisia ansiolähteitä.
ja bonuksenahan voi tarvittessa päivittää tuon nykyiselläään varsin kiuikkuisen rouvan vähän sävyisämpään versioon... - profitwasmade
find a thair gril
actually is a boi
makeup with ladiboi
???
profit - ei sähkäri
Aloittaja on ollut umpihumalassa tai muuten "pihalla". Aivan tolkuttomasti kirjoitusvirheitä.
- O.M.A. Toiminen
Maassa maan tavalla. Populaa on niin paljon, ettei haittaa, vaikka aina välillä joku kuolee sähköiskuun vajavaisten määräysten vuoksi...
Uus avuttomuus iskee, kun joku on ketarat oikosenaan saatuaan tällin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62895
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm35615- 39610
- 86537
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446
