Thaimaalainen tyyli

Talostamme hävisi osa sähköistä.Valot jäi palamaan vain ruokailu huoneeseen keittiöön ja kylpyhuoneeseen.
Olen Sähkömies,joten mittailemaan aloin.Oli 70-80 v joka puolella pistorasioissa ja valoissakin.jotka toimivat.
Sitten katkaisin virrat pääsulakkeelta ja mittasin tulevan sähkön sekin oli 70v ja risat.
Menin uklotolpalle,missä mittarikin on.Ja se olikin miltei irti johtojen varassa enää.
Vaimoltani kyselin tarvitseeko sähkölaitosta apuun.Ei tarvinnut.Naapurin mies rikkoi sinetin ja avattiin mittarin alapuolinen kytkentä kotelo.Siellä se vika oli johdin löysässä miltei irti.
Korjattiin ja kiinnitettiin mittari paremmin tolppaan.

Sen täästä opin,että Thaimaalaiset on omatoimisia,ei uus avuttomia kuten Euroopassa ollaan.
Ja huomasin,että uudet elektronisella sytytyslaitteella varustetut putket palaa vajaallakin jännitteellä.
Ehkä viikon päästä nähtiin sähkölaitoksen miehiä.kävivät sinetöimässä mittärin ja siinä kaikki.EEivät ihmetelleet yhtään.Se on maan tapa täällä.

9

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rr563

Eipä paljon kiinnosta ja yllätä Thaimaan tavat.

• ip68

Voi hellanlettas että olet fiksu. Että osasit ihan itse korjata viankin.
      Noilla referensseillä olet ensi pressanvaaleissa vahvoilla, jos nyt jostain syystä haluaisit sieltä onnelasta tulla Suomeen.

• ip 68

Ei mun juttu ip 68

• mahasarakham1

En todellakaan ole tulossa Suomeen täältä.
      Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä Euroopasta,jotka haluaa Eurooppalaiseen tapaan tehdyt sähkötyöt.
      Joten ei työttömyys uhkaa kuten Suomen rakennus alalla tällä hetkellä.
      Olen ollut täällä jo vuosia.Käyn toki Suomessa kesäisin Juhannuksen alla tulen ja täkäisi yleensä elokuussa.
      Suomen ihanuudesta saa jo siinäkin ajassa ihan riittämiin.

• rr563

Pysy vain siellä ihanassa Thaimaassa.Emme kaipaa sinun virityksiä täällä Suomessa.

• lkdsjögdfg-cvjde

mahasarakham,
      sen enempää osamiseesi/muuhun elämääsi puuttumatta voin onnitella valinnastasi. suomen talvet on parempi kiertää kaukaa jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.

itsekin olen ajatellut siirtyä lämpimämpään ilmastoon työntekoon heti kun lapset ovat kasvaneet maailmalle. energia-ala, samoin kuin lääkärin homma, on nykyään yleismaailmallisia ansiolähteitä.

ja bonuksenahan voi tarvittessa päivittää tuon nykyiselläään varsin kiuikkuisen rouvan vähän sävyisämpään versioon...

• profitwasmade

find a thair gril
      actually is a boi
      makeup with ladiboi
      ???
      profit

• ei sähkäri

Aloittaja on ollut umpihumalassa tai muuten "pihalla". Aivan tolkuttomasti kirjoitusvirheitä.

• O.M.A. Toiminen

Maassa maan tavalla. Populaa on niin paljon, ettei haittaa, vaikka aina välillä joku kuolee sähköiskuun vajavaisten määräysten vuoksi...

Uus avuttomuus iskee, kun joku on ketarat oikosenaan saatuaan tällin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6114
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3053
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2213
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1827
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1798
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1783
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1532
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50