Thaimaalainen tyyli

Talostamme hävisi osa sähköistä.Valot jäi palamaan vain ruokailu huoneeseen keittiöön ja kylpyhuoneeseen.
Olen Sähkömies,joten mittailemaan aloin.Oli 70-80 v joka puolella pistorasioissa ja valoissakin.jotka toimivat.
Sitten katkaisin virrat pääsulakkeelta ja mittasin tulevan sähkön sekin oli 70v ja risat.
Menin uklotolpalle,missä mittarikin on.Ja se olikin miltei irti johtojen varassa enää.
Vaimoltani kyselin tarvitseeko sähkölaitosta apuun.Ei tarvinnut.Naapurin mies rikkoi sinetin ja avattiin mittarin alapuolinen kytkentä kotelo.Siellä se vika oli johdin löysässä miltei irti.
Korjattiin ja kiinnitettiin mittari paremmin tolppaan.

Sen täästä opin,että Thaimaalaiset on omatoimisia,ei uus avuttomia kuten Euroopassa ollaan.
Ja huomasin,että uudet elektronisella sytytyslaitteella varustetut putket palaa vajaallakin jännitteellä.
Ehkä viikon päästä nähtiin sähkölaitoksen miehiä.kävivät sinetöimässä mittärin ja siinä kaikki.EEivät ihmetelleet yhtään.Se on maan tapa täällä.

9

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rr563

      Eipä paljon kiinnosta ja yllätä Thaimaan tavat.

    • ip68

      Voi hellanlettas että olet fiksu. Että osasit ihan itse korjata viankin.
      Noilla referensseillä olet ensi pressanvaaleissa vahvoilla, jos nyt jostain syystä haluaisit sieltä onnelasta tulla Suomeen.

      • ip 68

        Ei mun juttu ip 68


    • mahasarakham1

      En todellakaan ole tulossa Suomeen täältä.
      Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä Euroopasta,jotka haluaa Eurooppalaiseen tapaan tehdyt sähkötyöt.
      Joten ei työttömyys uhkaa kuten Suomen rakennus alalla tällä hetkellä.
      Olen ollut täällä jo vuosia.Käyn toki Suomessa kesäisin Juhannuksen alla tulen ja täkäisi yleensä elokuussa.
      Suomen ihanuudesta saa jo siinäkin ajassa ihan riittämiin.

      • rr563

        Pysy vain siellä ihanassa Thaimaassa.Emme kaipaa sinun virityksiä täällä Suomessa.


    • lkdsjögdfg-cvjde

      mahasarakham,
      sen enempää osamiseesi/muuhun elämääsi puuttumatta voin onnitella valinnastasi. suomen talvet on parempi kiertää kaukaa jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.

      itsekin olen ajatellut siirtyä lämpimämpään ilmastoon työntekoon heti kun lapset ovat kasvaneet maailmalle. energia-ala, samoin kuin lääkärin homma, on nykyään yleismaailmallisia ansiolähteitä.

      ja bonuksenahan voi tarvittessa päivittää tuon nykyiselläään varsin kiuikkuisen rouvan vähän sävyisämpään versioon...

    • profitwasmade

      find a thair gril
      actually is a boi
      makeup with ladiboi
      ???
      profit

    • ei sähkäri

      Aloittaja on ollut umpihumalassa tai muuten "pihalla". Aivan tolkuttomasti kirjoitusvirheitä.

    • O.M.A. Toiminen

      Maassa maan tavalla. Populaa on niin paljon, ettei haittaa, vaikka aina välillä joku kuolee sähköiskuun vajavaisten määräysten vuoksi...

      Uus avuttomuus iskee, kun joku on ketarat oikosenaan saatuaan tällin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe