Vapaa-ajattelijain liiton toiminta lakkaa v. 2016?

Vaparström

Neljässä vuodessa vapaa-ajattelijain liiton alaisissa yhdistyksissä jäsenyys on tippunut 25 %

Pornokampanjan aikaan vuonna 2010 jäseniä oli noin 2000 henkeä, nyt vain noin 1500. Eli neljäsosa jäsenistöstä on hävinnyt.

Jos tätä vauhtia jatketaan, viimeinen vapari sammuttaa valot vuonna 2016.

Ei tule ikävä.

22

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sitten

      Siitä huolimatta kirkosta eroamiset jatkuvat kasvavalla vauhdilla.

    • unta vain

      Märät unet on lopultakin vain unia.

    • sösselström

      Statistiikkaa:
      Vapareista eroaminen on vielä suurempaa prosentualistisesti kuin kirkosta eroaminen. Vapariuskovaiset luopuvat bolsevikkiuskostaan vielä herkemmin, valtionavun menettämisen uhallakin.

      Mitä opimme tästä?
      Moni on huomannut että voihan sitä juhlia vaikka itse maksaisi. Ei aina tarvitse pummilla elää.
      Moni haluaa myös elää ihan rauhassa ilman jatkuvia keskinäisiä tappeluita; mieluummin on selvin päin kuin jatkuvasti kännissä nyrkit pystyssä.
      Repeäähän sinä touhussa ennemmin tai myöhemmin nahkablazerkin.

    • Vaparström

      Toisenlainen, vapareille vähän lohdullisempi skenaario on, että väki vähenee jokaisen neljän vuoden aikana 25 %. Näin toimintaa olisi vielä vuoden 2016 jälkeenkin, mutta se lähenisi koko ajan eksponentiaalisesti nollaa.

      Mahdollisesti 2016 on jäljellä enää ne, jotka nyt juhlivat "liittokokouksissa" ja "liittoseminaareissa". Toisaalta miksi he olisivat mukana, koska valtionapua tuskin enää annetaan noin hiipuvaan toimintaan ja silloin jäävät suureelliset "kokoukset" ja "seminaarit" pitämättä.

      • Muista, että meikäläisten vapaa-ajattelijoiden ei tarvitse kuulua asiamme vuoksi mihinkään kerhoon. Mutta hypistele sinä vain niitä tilastojasi, jos saat siitä jotakin sairasta tyydytystä.


      • Vaparström
        khaosmonaut kirjoitti:

        Muista, että meikäläisten vapaa-ajattelijoiden ei tarvitse kuulua asiamme vuoksi mihinkään kerhoon. Mutta hypistele sinä vain niitä tilastojasi, jos saat siitä jotakin sairasta tyydytystä.

        Vaparithan ne niitä tilastoja aina hehkuttavat. Kas kun eivät tällaista tilastoa ole hoksanneet tehdä.


      • Rajat vapareillekin
        Vaparström kirjoitti:

        Vaparithan ne niitä tilastoja aina hehkuttavat. Kas kun eivät tällaista tilastoa ole hoksanneet tehdä.

        Kovin on tarkoitushakuisia vaparien tilastot. Niihin ei kannata luottaa.


    • Rahahanat kiinni

      Tämän kehityksen myötä vapaa-ajattelijoiden saamat valtiontuet ovat yhä kyseenalaisempia. Toivottavasti poistuvat pian.

      • Jori Mäntysalo

        Mahtanen epäillä argumenttisi aitoutta. Testikysymys: Väheneekö valitus, jos va-liiton jäsenmäärä lähtee nousuun?


      • Rahahanat kiinni
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Mahtanen epäillä argumenttisi aitoutta. Testikysymys: Väheneekö valitus, jos va-liiton jäsenmäärä lähtee nousuun?

        Teille annetut avustukset ovat aina kyseenalaisia, mutta väen vähetessä noin radikaalisti ne muuttuvat yhä kyseenalaisemmiksi.


    • Olly

      Va-liiton toiminta kyllä loppuu aikanaan, mutta siihen mennee vielä kymmenisen vuotta. Siis vasta silloin, kun Suomesta puretaan valtionkirkko, ja va-liiton toiminta muuttuu turhaksi.

      • Vaparström

        Kymmenisen vuotta on liian vähän. Tällä vauhdilla loppuu 2026, siis 12 vuoden päästä. Aiemmin olen epähuomiossa antanut väärän luvun. Nykyinen vauhti on 500 henkilön eroaminen neljässä vuodessa, joten 1500 hengen eroamiseen menisi tuo 12 vuotta. Toisaalta jos eroaminen on 25 % neljässä vuodessa, vapareiden määrä lähenee eksponentiaalisesti nollaa, mutta pidemmällä ajanjaksolla. En jaksa uskoa, että vaparit lopettavat toimintansa kirkon aseman muutosten perusteella. Kirkkovihaksi naamioitunut yleinen katkeruus etsii aina kanaviaan ja vapareilla riittää motivaatiotaan kiusaamiselleen aina. Onneksi katkerat ja ongelmaiset ihmiset ovat nopeasti vähenemään päin ainakin jos vaparien määriä katsoo.


      • sösselström
        Vaparström kirjoitti:

        Kymmenisen vuotta on liian vähän. Tällä vauhdilla loppuu 2026, siis 12 vuoden päästä. Aiemmin olen epähuomiossa antanut väärän luvun. Nykyinen vauhti on 500 henkilön eroaminen neljässä vuodessa, joten 1500 hengen eroamiseen menisi tuo 12 vuotta. Toisaalta jos eroaminen on 25 % neljässä vuodessa, vapareiden määrä lähenee eksponentiaalisesti nollaa, mutta pidemmällä ajanjaksolla. En jaksa uskoa, että vaparit lopettavat toimintansa kirkon aseman muutosten perusteella. Kirkkovihaksi naamioitunut yleinen katkeruus etsii aina kanaviaan ja vapareilla riittää motivaatiotaan kiusaamiselleen aina. Onneksi katkerat ja ongelmaiset ihmiset ovat nopeasti vähenemään päin ainakin jos vaparien määriä katsoo.

        Katkerien ja ongelmaisten vaparien määrä vähenee koska kansainvälinen lääketeollisuus tuottaa uusia ja entistä tehokkaampia psyykenlääkkeitä.

        Vaahtoaminen luonnollisesti loppuu kun tehokas lääkitys on kohdallaan ja piuhat päässä kuljettavat impulssit oikeita ratoja pitkin.

        Vaparius loppuu hyvinkin äkkiä, jos markkinoille tulee jokin mullistava lääkeuutuus.


      • Olly
        Vaparström kirjoitti:

        Kymmenisen vuotta on liian vähän. Tällä vauhdilla loppuu 2026, siis 12 vuoden päästä. Aiemmin olen epähuomiossa antanut väärän luvun. Nykyinen vauhti on 500 henkilön eroaminen neljässä vuodessa, joten 1500 hengen eroamiseen menisi tuo 12 vuotta. Toisaalta jos eroaminen on 25 % neljässä vuodessa, vapareiden määrä lähenee eksponentiaalisesti nollaa, mutta pidemmällä ajanjaksolla. En jaksa uskoa, että vaparit lopettavat toimintansa kirkon aseman muutosten perusteella. Kirkkovihaksi naamioitunut yleinen katkeruus etsii aina kanaviaan ja vapareilla riittää motivaatiotaan kiusaamiselleen aina. Onneksi katkerat ja ongelmaiset ihmiset ovat nopeasti vähenemään päin ainakin jos vaparien määriä katsoo.

        Olet laskenut, että valtionkirkon kaatumiseen menee 12 vuotta? Ihan hyvä tuokin, vaikka nopeampaa olisin toivonut.


      • jiijeetää
        sösselström kirjoitti:

        Katkerien ja ongelmaisten vaparien määrä vähenee koska kansainvälinen lääketeollisuus tuottaa uusia ja entistä tehokkaampia psyykenlääkkeitä.

        Vaahtoaminen luonnollisesti loppuu kun tehokas lääkitys on kohdallaan ja piuhat päässä kuljettavat impulssit oikeita ratoja pitkin.

        Vaparius loppuu hyvinkin äkkiä, jos markkinoille tulee jokin mullistava lääkeuutuus.

        Mitä väliä vaikka loppuisi? Kirkolla on siltikin vaikeat ajat edessä, kun olemattomiin asioihin uskovat vähenevät vääjäämättä.


      • Vaparström
        Olly kirjoitti:

        Olet laskenut, että valtionkirkon kaatumiseen menee 12 vuotta? Ihan hyvä tuokin, vaikka nopeampaa olisin toivonut.

        Ennen vaparien toiminnan lakkaamista he voisivat järjestää jäsenilleen luetunymmärtämisen kursseja.


    • Rajat ateisteillekin

      Hyvä on jos loppuu. Uskonnonvapauskeskustelumme kohenisi hetkessä eikä enää vaadittaisi valtionateismia ihmisoikeuksien valekaavussa

      • VihainenVeronmaksaja

        Eikä kukaan kirjoittele kohtuuttomia summia sisältäviä valtiontukihakemuksia. Onko niissä valehdeltu vai miksi vaparit saavat rahaa?


    • sösselström

      Kovin on hiljaista vapareiden osalta.
      Onko kenties menossa "vappuliittokokous"?


      • VihainenVeronmaksaja

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        VihainenVeronmaksaja kirjoitti:

        Paljonko vappuna tuhlaatte julkisia varoja?

        Tälläkin viikolla kirkko kuluttaa enemmän uskonnottomien rahaa pappien viinoihin, kun vapareille menee koko vuotena!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe