Ikä-ihmiset tehkää aloituksia!!

Ettei tämä palsta muodostu vain muutaman rekisteröidyn ja nimettömän moniotteluksi. Palstan ammattilaisella täällä kirjoittelu on nähtävästi ainoa elämäntehtävä.
Palsta ikäänkuin lamaantuu siks aikaa kun pahin häslinki on ohi. Tosin sitten alkaa valitus, ettei täällä enää saa kirjoittaa.
Voisi tästä suoremmatkin sanat sanoa, mutta jätän sen esim. rämäköiden naiskirjoittajien kontolle.
Olkoon vaikka kirjoitus päivässä kunhan ei aina saman ammattilaisen "kynästä" lähteneitä.

46

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupas eipäs

      Ei me viitsitä.
      Liian hapokasta.

      • iitin tarkoituks

        Näin vappunalla pitääkin olla hiilipappoista. Käymäh se simakin jo laitetah eikä oleilemah.


    • harva viitsii

      jos sinäkin cc vastaisit muidenkin kuin suosikkiesi aloituksiin, niin voisigan sitä yrittää. Kehut aina Paris jotka sinua kehuu, sellaiseksi keskinäiseksi nuoleskeluksi tämä on mennyt.

      • Lorena*

        Kuka vastaa kenenkin viesteihin on tuhannen taalan arvoitus. Pidän kuitenkin yhtenä motiivina erilaisuuden. Niinhän se on siviili elämässä jonkun kanssa synkkaa niin maar perusteellisen hyvin ja toisen kanssa on sukset alvariinsa ristissä.
        Hyvällä tahdolla voi ummistaa silmänsä riivatun pirullisiin kommentteihin. Ikivanha tapa jättää kommentti omaan arvoonsa olla huomioimatta koko asiaa.

        Ruuneperia usein osoitetaan sormella, mitä pahaa hänessä on, hän ajattelee elämän kouliman tekniikan asiantuntijan tavalla. Taas tulee esille miesten ajatusmaailma kulkee aivan eri tavoin, kun tyttöjen sykkyräaivojen malliin, kuten minulla on. Miehet menevät suoraan asiaan koska heillä on ominaisuus ajatella suorasukaisesti.

        Näin se on todettava "sinun ajatuksesi - mielipiteesi voivat antaa vauhtia kanssakulkijalle - uutta kipinää mielipiteisiin!" Usein saan vastauksen viestiini josta selvästi tulee esille, tämä on aitoa miesenergiaa, joten on harkittava pitääkö sormet kaukana koneen näppäimiltä. Ei ole tarpeen mitätöidä uutta mielipidettä, jos on vastoin omaa mielipidettä ei sitä tarvitse hyväksyä.

        Tämä ei ole neuvo, olen varovainen lyttäämään kenenkään kirjoittajan viestiä, joskus menee yli hilserajan ajattelen menköön. Kaakonkulmilla oli yöpakkasta ad -8 C, joten lämpöä odotellaan lännen tuulista.


      • capt. cöpenick

        Vastaan kyllä usein aloituksiin, vaikka en useinkaan rekatulla nikillä. Minulle ei ole tärkeätä kiriä paalupaikalle. Ajan puute on rajoittaa kirjoittamistani palstalla.
        Ihan puskanikkiviestiin en vastaa, kun en tiedä kuka sen on kirjoittanut. Olen valitettavan rajoittunut tyyppi.


      • ????
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Vastaan kyllä usein aloituksiin, vaikka en useinkaan rekatulla nikillä. Minulle ei ole tärkeätä kiriä paalupaikalle. Ajan puute on rajoittaa kirjoittamistani palstalla.
        Ihan puskanikkiviestiin en vastaa, kun en tiedä kuka sen on kirjoittanut. Olen valitettavan rajoittunut tyyppi.

        Itse kirjoitat puskasta, mutta toiselle puskalle et vastaa??

        Ei jummarra.


      • c c
        ???? kirjoitti:

        Itse kirjoitat puskasta, mutta toiselle puskalle et vastaa??

        Ei jummarra.

        En varsinaisesti ota nokkaani, vaikkei kirjoituksiini vastattaisikaan. Jos ne jutut ihan päättömiä on, mitä iankaikkisen väliä hällä siit ois.


      • ????
        c c kirjoitti:

        En varsinaisesti ota nokkaani, vaikkei kirjoituksiini vastattaisikaan. Jos ne jutut ihan päättömiä on, mitä iankaikkisen väliä hällä siit ois.

        Minä en koskaan kirjoita päättömiä. Minulle on se ja sama, kelle vastaan. Vastaan asiaan.


      • hyyyhhy
        ???? kirjoitti:

        Minä en koskaan kirjoita päättömiä. Minulle on se ja sama, kelle vastaan. Vastaan asiaan.

        Hajuhanse taas täällä mellastaa.


      • ????
        hyyyhhy kirjoitti:

        Hajuhanse taas täällä mellastaa.

        Missä, vaikkei minua kiinnosta. Minä vastaan vain itsestäsi, jospa sinäkin tekisit niin?
        Jää mellastamaan issekseis!


    • 3-21

      Yhtenäistä kirjoituspötköä - siis ilman kappalevälejä - luen enintään kolmen rivin verran. Kolmen rivin pötköjä luen enintään kolme.

      Jos tekstissä on selviä oikeinkirjoitusvirheitä, esim. erilleen kirjoitettuja yhdyssanan osia, isoja alkukirjaimia väärissä paikoissa tms., lopetan lukemisen kolmen virheen jälkeen.

      Harvoin teen tänne aloituksia. Silloin valitsen jonkin muun nikin.

      • Lorena*

        Eikö sinulle merkitse mitään tekstin sisältö?

        Tosiaankin kappalejakoista tekstiä on helpompi lukea. Koska olemme varsin värikästä porukkaa, myös pännän jälki on erilaista. Muistan
        senõra Lyylin ohjeen, siihen tulee pilkku tekstissä jota lukiessa pitää hengähtää. Pari kertaa pitää painaa Enteriä uuden aiheen alkaessa silloin voi pitää tuumaus tuokion!

        Oli senõra Lyyli tosi hyvä kirjoittaja, niin mukaansa tempaavaa tekstiä syntyy vain paljon elämän kokemusta omaavalta henkilön pännästä!
        Usein etsin hänen kirjoittamaa tekstiä laajalla haulla tuolla oikealla yläkulmassa olevan hakukoneen avulla.


    • *Kukkahame*

      Noudatin cc:n toivomusta!
      Oli niin nätisti esitetty toivomus, eihän toki voi ohittaa tottelematta.
      Täällä on ollut viidakon lait käytössä aloituksissakin, usea on tietoinen asiasta joten parempi on ollut olla hiljaa 'näkymättömänä'.

      No tuossa hiukan ylempänä on taas yksi yrittäjä, pitääkö täällä olla kaikki vaaterissa, käytettävä kirjakieltä, jaksotettava,pah! sanon minä.
      Hyvähän se on että osaa kaikki taidot, mutta turha on vaatia toisilta samaa.

      Joskusonhyväetteikaikkiolekuinlakikirjasa!

      • 21 . 3

        Siinä on esimerkki tyhjänpä'iväisestä puheenvuorosta.


      • tyhjä = tyhjä
        21 . 3 kirjoitti:

        Siinä on esimerkki tyhjänpä'iväisestä puheenvuorosta.

        Ja SINÄ KUN AINA NIIN TÄYTTÄ ASIAA ;-DDDDD

        Hajupoika se taas istuu peräpukamien päällä.


    • listaton.

      Listaa lorena nyt ihmeessä kaikki hyvät kirjoittajat, miehet nyt tietysti jo siksi että ovat miehiä.
      Ja parhaita tietysti ne, jotka parhaiten nuoleskelee.

      • Lorena*

        Pyydät listaa.......tulin juuri suihkun raikkaana vastaamaan huutoosi.

        Olemme jokíkinen kirjoittaja samalla lähtöviivalla, ero on vain siinä millaisen luonteen omaamme sellaista tekstiä pännä tuottaa. Myönnän olevani varsin kirpeäkielinen kirjoittaja toisinaan - mitäpä siitä.

        Koska olen tavallinen eläkeläinen, resurssini ei riitä arvostelemaan kenenkään kirjoituksia, vielä pahempaa että omaisin nuoleskelu tyylin, pois se minusta.

        Jokaisessa jutussa on oma sanoma, kuten "listattoman" jutussa, muuta vastausta en osaa nopeilla sormillanikaan näpytellä. Tämä lienee riittää vastineeksi.


    • Ei kai Lorenan mutama ystävällinen sana minusta ole pahempi kuin capt.cöpenicin jatkuva, itseeni kohdistuva pilkka.

      Meillä on pitkät yhteiset kokemukset palstalla, joista mm. senora lyylin ihailu yhteisenä. On minulla varastossa vielä n. 4 ystävää Lorenan lisäksi.

      Kyllä ystävällisyys ja asiallisuuskin ovat palstalla sallittuja!

      • 11 *====3

        Toiseen palstan kirjoittajaan kohdistuva jatkuva pilkka, josta kirjoittaja R. mainitsee ja jonka moni muukin on palstalla todennut, on kerta kaikkiaan alhaista.

        Tuo lieneekin selvä kateuden osoitus siitä, että tuo kohde nauttii niin suurta arvostusta palstalla, eikä pelkästään oman ikäluokkansa naispuolisten kirjoittajain, vaan myös kaikkien palstan käyttäjäin parissa.

        Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee, sanoo arabialainen sananlasku. Antaa koiran, tuon siinä kulttuurissa saastaiseksi katsotun eläimen, vain haukkua rauhassa.


    • jokujostaki

      Kastijako jatkuu!

      Suoraan tunnustan etten koksaan ole tykännyt cc;n tavasta täällä palstoilla.
      Useimmiten hänellä on jotain hampaankolossa muita kirjoittajia kohtaan.

      Niin oli viime vuosituhannella ja niin jatkuu.

      Tehköön aloituksia, minulta tämä ainoa kantaa ottava lauselma tässä ketjussa ja ihmettelen kuka on ammattilainen ja kuka on rämäkkä?

      Kirjoittamisen ammattilainen olen, mutta en tämän palstan :(

    • 1000100

      Minullakin on ystäviä aivan oikeita ihmisiä, he eivät liiku täällä.

      • lihaa ja verta

        Niin minullakin sellaisia ystäviä joita on ilo nähdä ja kuulla ääni, koskettaa ja halia. Antaa näiden täällä toisiaan suitsuttavien saada korvausta oikeasta elämästä.


      • jjoutava
        lihaa ja verta kirjoitti:

        Niin minullakin sellaisia ystäviä joita on ilo nähdä ja kuulla ääni, koskettaa ja halia. Antaa näiden täällä toisiaan suitsuttavien saada korvausta oikeasta elämästä.

        Eeva Joenpelto, "Kuin kekäle kädessä". osui käsiini enkä nyt taasen ihmettele ollenkaan miksi olen aina tykänny hänen kirjoistaan. Kyllä se on aitoa lihaa ja verta ja luettavaa, ei turhaa sentimentaliaa tai muuta ilkeyttä, vain aitoa ihmistä ja tapahtumaa täynnä.

        Sinun aloituksia ja mielipiteitä Lihaa ja verta" en yleensä välitä lukea sama se on täällä kun luonnollinen ihminen kirjoittaa aidosti ja niille vastaan mielellään
        Sinun teksti on nuolia, nuolua tai lipomista täynnä olevaa juttua pidä ne hyvänäsi.


      • Ramoona*
        jjoutava kirjoitti:

        Eeva Joenpelto, "Kuin kekäle kädessä". osui käsiini enkä nyt taasen ihmettele ollenkaan miksi olen aina tykänny hänen kirjoistaan. Kyllä se on aitoa lihaa ja verta ja luettavaa, ei turhaa sentimentaliaa tai muuta ilkeyttä, vain aitoa ihmistä ja tapahtumaa täynnä.

        Sinun aloituksia ja mielipiteitä Lihaa ja verta" en yleensä välitä lukea sama se on täällä kun luonnollinen ihminen kirjoittaa aidosti ja niille vastaan mielellään
        Sinun teksti on nuolia, nuolua tai lipomista täynnä olevaa juttua pidä ne hyvänäsi.

        Joenpellon kirjojen ihmiset ovat todellisen tuntuisia, arvoistaan tietoisia ja kiinni pitäviä, juurevia, vereviä. Eikös Urho Kekkonen arvostanut Joenpeltoa, hän oli linnankutsujen vakiovieras. Jospa lukisin uudelleen hyllystä tuon "Avoin, hellä ja katumaton", kun en yhtään muista sitä. Trillerimaiseksi kamppailuksi perintöa tavoittelevan huijarin ja Hertta Sarenin välillä kirjaa takakannessa mainostetaan.

        Ikä-ihmisiä aloitus ravistelee osallistumaan, ja tokihan minäkin korteni kekoon kannan : harva se päivä jotain kiinnostavaa vastattavaksi löydän.
        Hauska tämä kielikin : jos on lihaa reilusti ruodon ympärillä, on lihava ja jos ei kärsi anemiasta, on verevä, muhkean rintavarustuksen omaava on rintava. Aloituksessa cc puhuu ikä-ihmisistä, ovatkos sellaiset sitten ikäviä.

        Kehaisen samaan syssyyn jj:n verbaalisuutta, tuokin "nuolua ja nuolia"...hyvin keksitty !


    • yksjonknimeipysperäs

      No niin , asiaan .

      Epäröin että kirjoitanko vielä tänne ,kun ikänipuolesta voisin olaa vaikka muumio , ainakin joidenkin mielestä .

      Niin se asia oli , että, tänään Suomen hallitus ottaa käsittelyyn (puheeksi) Ruotsinkielen (pakkoruotsiksi sanotun) -- eduskunnan istuntoa ei minulle näy , mutta kai mekin voidaan seurata tätä kovinkiistanalaista asiaa.

      Nyt olisi aika jonkun laittaa aloitus asiasta. -- Toivon vaan että asiasta juteltais asiallisessa hengessä-

      Oikeinkirjoitusta en hallitse, mutta toivon kärsivällisyyttä siihenkin.

      • on taas kevät

        Pyysit tekemään aloituksia, mutta samalla teilasit osan
        kirjoittajista.
        Oletko huonolla tuulella, vai mitä tuollainen on.
        Lähde luontoon kävelemään, siellä pää tuulettuu!


    • Aloituksiapa hyvinkin on tarpeen. Siistimmäksi toki on palsta muuttunut, vaikka en ole ehtinyt paljon tänään vilkaistakaan kuin aamulla.

      Nyt ei tänään enää synny aloituksia, huomenna on päivä uus, huomenissa ei ole menoa minnekään. Muuten on turhaa nimettömien puhua suosikeista, milläs teitä suosii, kun aina on eri nimimerkki.

      Rohkeastihan tässä on vakinikkiset kirjoittaneet, yks' tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ja ihan luvalla!

      • 11 ....3

        On sitten viehättävä kuva kirjoittajasta!!!


    • laiska aloittaja

      Ketkä täällä saa tehdä aloituksia, ketkä ei?

      Tuo heräsi aloituksesta.

    • 23-1

      eihän täällä tarvitse aloituksia odotella, niistä vastaa vaippa/murrosikäiset mininikkiset aloitustehtailijat

    • Jaha --kiva oli aloitus --ja ketju senkun kasvoi .
      Ei se ole kivaa kun vaan ollaan vastaamassa niille joidenka nikki on mieluisa .

      On kai aloitettava Kallasääksi jutut --muttakun nekin saa niitä munia vasta kun aikansa rakastelee .
      Pesät näyttää aika tyhjiltäkin vielä .
      Ja hautoovatkin munia 34-38 vuorokautta -- sekin olis taas minun yksinpuhelua , niin että ootellaan jos saavat nyt edes ne munat aikaseksi .

      Vappua odotellessa .

      • c c

        Olet UM tietämäni mukaan harvoja ulkosuomalaisia palstalle kirjoittajia. Olet entisiä manselaisia, kuten olet kertonut. On tää ihme tekniikkaa wanhaan aikaan verrattuna.
        lankapuhelin aikaan. Kaikilla ei suinkaan ollut omaa puhelinliittymää.
        Piti postin puhelinkopeista soittaa "ulkoreunapuheluja".

        Ei kai kenelläkään ole yhtä paljon tökkinyt tiekkarinkäytön opettelu. Nyt en enää selviäisi kokonaan alusta. Nyt unohtuu usein jo ennen opittukin.


      • c c kirjoitti:

        Olet UM tietämäni mukaan harvoja ulkosuomalaisia palstalle kirjoittajia. Olet entisiä manselaisia, kuten olet kertonut. On tää ihme tekniikkaa wanhaan aikaan verrattuna.
        lankapuhelin aikaan. Kaikilla ei suinkaan ollut omaa puhelinliittymää.
        Piti postin puhelinkopeista soittaa "ulkoreunapuheluja".

        Ei kai kenelläkään ole yhtä paljon tökkinyt tiekkarinkäytön opettelu. Nyt en enää selviäisi kokonaan alusta. Nyt unohtuu usein jo ennen opittukin.

        No taidat narrata meitä kun väheksyt omaa tieksikan käyttöäsi
        Olent senverran jo tätä harjoitellutkin että ei tämä niin pois mene muistista . Olet melkei yhtä kauan harrastanut tätä kun minäkin Tarkoitan rekkautunut samaanaikaan kun minäkin --- itse olin montavuotta ullapulla , ja nutkin jo yli 10v on kulunut tätä mirjamina-
        mutta ihan kiva harrastys .


    • aaa2xx86

      Että ei tule harhoja lopetan käyttämäni 3-3 jne. koska moni voi tehdä niin.

      Yritän muuta tapaa...

      • 19 19

        Voithan aloittaa käyttämällä ihan ihka omaa rekattua nikkiäsi ja pitää siitä kynsin hampain kiinni!


    • moninikkinen pöljä

      Aloituksia on tosiaan tullut muutama.

      Useimmissa ketjun aloittaja keskustelee eri nikkejä käyttäen ja tekstin ulkoasua muutellen sopuisasti itsensä kanssa. Itselle jaetaan plussia , vieraille alaspäin osoittavia peukkuja.

      • Itse teet niin,,

        muille tuo juttusi on aivan outoa.


    • east wind 6m sek

      Asian ei tarvitse olla niin erikoinen, josta voi aloituksen tehä. Palstan ammattilainen on kirjoittanut voineensa parhaimmillaan hallita palstaa yli 50%.
      Sitten voi alkaa määräilemään. Haukkua toisten aloituksia heikkotasoisiksi, jakelemaan miinuksia jne.

      Torilta kuuluu vappuohjelmaa, puheita, soittoa. Tuuli sattumalta sieltä päin. Pilvisyys lisääntyy. Ehkä saderintama on täällä muutamassa tunnissa.

      • alexandrowitsch

        Aiheen ei tosiaankaan tarvitse olla erikoinen, jotta siitä saisi tyhjänpäiväisen ja mielenkiinnottoman aloituksen.
        Niitähän tämä palsta vilisee. Ei niitä kannata ruveta lukemaan.


      • eppu2
        alexandrowitsch kirjoitti:

        Aiheen ei tosiaankaan tarvitse olla erikoinen, jotta siitä saisi tyhjänpäiväisen ja mielenkiinnottoman aloituksen.
        Niitähän tämä palsta vilisee. Ei niitä kannata ruveta lukemaan.

        Mistä tiedät vilisemisestä, ellet ole lukenut ja ainahan voi rönsyillä.


      • c c
        eppu2 kirjoitti:

        Mistä tiedät vilisemisestä, ellet ole lukenut ja ainahan voi rönsyillä.

        Kaikkihan ruune-alexantun tuntee. Vamma on hänelläkin syvemmällä kuin S-24 kirjoittajat stop-tykkänään ovat.
        Nettikirjoitteluihin tykästyminen on petollista kauraa - kuin lähtisi sateenkaarta tavoittelemaan kesäisessä luonnossa.


    • joka paikan pöljäkäs

      Korkeintaan kolmen rivin pituiset puheenvuorot viitsii tämän kirjoittaja täältä lukea.

      Joskus tekee mieli esiintyäkin palstalla. Niin on käynyt tässäkin ketjussa. Siihen on tullut kirjoitetuksi tätä ennen jo luultavasti neljällä muulla nikillä.

    • Olet miinustaja

      Silti sinun miinustelusi menevät vain yhdelle henkilölle.

      • rintamerkki

        Kukahan tuo onnellinen on?


    • mies mehtästä

      joku siitä eilön valitti vaan enpä muista kuka

    • tulkaaesiin

      Eipä ole cc pitkiin kirjotellut eikä ruune eikä jjoutava ? Missä olette ? Huhuuuuuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe