Olen saanut vanhalta serkultani amarylliksen. Se on vanhanaikainen ja hyvin sirokukkainen. Olen sitä hoitanut varmaan toista vuotta, koska ne muutama pieni sipuli alkoivat vaivalloisesti ja vähitellen tehdä lehtiä. Muutama viikko sitten se alkoi lopulta tehdä kukkia. Ensimmäinen on mennyt ja toinen tulossa.
Serkkuni amarylliksessä oli toistakymmentä kukkaa yhtä aikaa ja monta nuppua nousemssa. Olihan hänen purkkinsakin iso jä täynnä sipuleita. Tätä ei hänen kertomansa mukaan saa usein jakaa, joten ne sipulit, jotka sain, olivat sieltä reunalta kaivettuja pieniä sivusipuleita. Melko kauan meni, ennenkuin ne voimistuivat kukkimisvalmiuteen asti, mutta nyt näyttää hyvältä. Alla kuvan osoite samalaisesta.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcPpcpP3cOAcLAdbQVBoglixRMzg4ad7UtPiQ1os7CTayubAqu
Odotellaan uusia kukkia kesän tullessa...
Vanhanajan amaryllis
AnelmaS
2
3409
Vastaukset
- Ei elämässä selviä h
Ihania ovat nämä vanhanajan amaryllikset, jotka kukkivat näin keväisin.
Kannattaa vaalia, että pysyvät hengissä. - Anonyymi
Sain ystävältä muutaman sipulin tuosta vanhanajan amarylliksesya. Istutanko ne nyt pienehköön ruukkuun ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219