vuorotyö ja lapsen hoito

turhasta murehtija?

Minua painaa mieltäni sellainen asia kun minä teen 3-vuorotyötä (päivätyötä vaikea saada) ja mieheni päivätyötä.minulla on 5vuotias lapsi ja on hoidossa päiväkodissa. Mieheni ei ole lapsen biologinen isä, ja se on ongelman nimi kun olen iltavuorossa tai viikonloppuna töissä,mieheni hakee lapsen ja huolehtii illasta, niin minulle tulee tavallaan syyllinen olo kun mieheni joutuu hoitamaan lastani. Asia on puhuttu moneen kertaan mutta silti vaan asia painaa mieltäni. Lie ajan kanssa helpottaa. Ollaan kuitenkin naimisiin menossa niin onhan se normaalia että hän huolehtii myös lapsestani. Muilla samanlaisia ajatuksia? He tulevat hyvin toimeen ja mielellään on lapseni kanssa.

2

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vattunen70

Jos poikasi ja miehesi tulevat hyvin toimeen keskenään, siis että arki- ja viikonloppuillat sujuvat siellä kotosalla, niin en näkisi tässä asiassa mitään ongelmaa. Sanoit tekeväsi 3-vuorotyötä, mitenkäs sinun yövuoron aikaan? Onko miehesi lapsesi kanssa kotona?
      On tosi mahtavaa, että uusi mies on valmis ottamaan lapsen ikään kuin huollettavakseen! Kiva että olette puhuneet asian kotona selväksi. Jos miehesi on sitä mieltä, että pärjää lapsen kanssa niin anna mennä vaan!
      Tänä päivänä taitaa esim. vuoropäiväkodeissa olla se trendi että uuden puolison täytyy osallistua lapsen hoitoon, vaikka ei olisi biologinen vanhempi. Joten jos toinen vanhemmista tekee ns. päivätyötä, on lapsen päiväkotipaikka automaattisesti päiväryhmässä.

• ...

Toivottavasti lapsesi ei ole vielä hyvin pieni. Vuorotyö on aina rankkaa sekä lapselle että äidille joka joutuu lapsesta olemaan erossa kun vielä tarvitaan toisiaan niin läheisesti. Ymmärrän hyvin huolesi ja tunteesi. Mutta kun emme elä täydellisessä maailmassa ja moni äiti varmaan samankaltaisen tilanteen edessä on vaan yrittää tehdä mahdollisimman hyvä järjestely joka etenkin Sinusta äitinä tuntuu parhaalta. Tsemppiä teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe