Kysymyksiä Keski-Maasta.

Ilatähti-91 (ex.Arwen91)

No.. tässä on yksi kysymys, jota pähkäilin hiki hatussa kun siskoni kyseli minulta Tunnetko Tolkienisi?-kirjasta.
1.Keiden laulu olisi herättänyt Bilbon mielestä juopuneen hiidenkin?
2.Jos minut kohtaisit, minut aina muistaisit.
Kuka sanoi?
3.Kenen lipuja heiluteltiin Agbandin edustalla Nirnaeth Arnodeiassa?
4.Mitä tarkoitti Nirnaeth Arnodeiad?
5.Kuka makasi Haud-en-Ellethin kummulla sateen piiskatessa häntä ja kuka hänet löysi?
6.Mitä tarkoittaa Haud-en-Elleth ja kenen vapinasta sai joki nimekseen Nen Girith ja mitä se tarkoittaa?
7.Mikä oli Cabed-en-Aras ja mitä siellä taopahtui?
10.Kuka tappoi Feanorin?
Jokerikysymys: Mitkä aseet oli suureksi osaksi telerillä Sukusurmassa?

7

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just me...

laittasit noihin vastaukset, häiritsee kun en tiiä kaikkia...!!!

• Iltatähti-91 (ex.Arwen91)

Jos kukaan ei tuohon yhtä viestiä enempää laita, en edes viitsisi vaivautua tehdä uutta.
        Teidän päätöksenne, minun työni. 5 vastauksen jälkeen homma jatkuu, muuten ei.
        Vastaukset tulevat pian.

• Ban

1.Hmm... Tekisi mieli sanoa kääpiöiden, mutta Durinin heimohan oli musikaalista... Peikkojen???
      2.Sam :D (Olifanttiruno)
      3.Ehkä Fingolfinin
      4.Lukemattomien kyynelten tappelus
      5.Se täti... Turinin sisko. Lalaith? Vai oliko Lalaith se kuollu sisko? Turin kai sen löys tai sen kaverit.
      6.Neifon hauta. Vapiseva vesi sai nimensä, ku siellä vapisi joku.
      7. Eikös se Turinin sisko tehnyt siellä uimahypyn. Mikälie peuranloikka nyt olikaan.
      10. Gothmog
      jokeri: Haulikot?
      Sindat käyttivät usein kirveksiä mutta uskoisin, että Telerillä oli jotain kevyempää. Tekisi mieli sanoa jouset mutta miksi ihmeessä ne olisi jousia valmistanu...
      Vastaan: Haulikot.
      Pitäs varmaan lukea Silmarillion uudestaan.

• Minä

Sen siskon nimi oli Nienor ja Turin antoi myöhemmin hänelle nimen Niniel(itkuneito)

Sen toisen siskon, joka kuoli, niin sen nimi oli Urwen ja hänen lempinimensä oli Lalaith.

Kaikkienhan nämä asiat pitäisi tietää. Suosittelen sen kirjan lukemista uudestaan. Suosittelen totisesti!!!

• Ban
        Minä kirjoitti:

Sen siskon nimi oli Nienor ja Turin antoi myöhemmin hänelle nimen Niniel(itkuneito)

Sen toisen siskon, joka kuoli, niin sen nimi oli Urwen ja hänen lempinimensä oli Lalaith.

Kaikkienhan nämä asiat pitäisi tietää. Suosittelen sen kirjan lukemista uudestaan. Suosittelen totisesti!!!

Taidat Minä olla Minä vaan... Lauantaiaamun kauhu TSH-palstalla. Kymmenessä minuutissa useampikin provosoiva viesti.
        Joo, kyllä minun pitäis taas Silmarillion lukea uudestaan (taas kerran). Alkaa noi perusasiat vähän unohtuun.
        Mä oon vähän niinku Nokian kännykkä, sillä voi pelata, surffata netissä, chattailla ja tehä vähän vaikka mitä, mutta soittaminen onnistuu paremmin vaikka jogurttipurkkipuhelimella.

• Lalaith

Eikös ne ykköskysymyksen laulajat olleet haltioita? Rivendellin porukkaa muistaakseni.

Lalaith oli se kuollut sisko, mutta minä elän ;)

Muihin kysymyksiin ei lisättävää... voi surkeaa muistiani...

• Iltatähti-91 (ex.Arwen91)

Toden totta nimim.Lalaith oli oikeassa, pisteet sinulle:
      tosiaankin Hobitissa haltioiden rallatus aamuvarhaisella sai Bilbon ajattelemaan näin.
      2.Olifantti, Sam lauloi Mustan Portin edustalla.
      3.Fingonin.
      4.Nirnaeth Arnodeiad= Lukemattomien Kyynelten Taistelu.
      5.Niniel, Nienor Morwenin tytär, hänet löysi Haud-en-Ellethiltä veljensä Turin.
      6.Haud-en-Elleth=Finduilasin hauta, Niniel makasi siinä, kun Turin hänet löysi, ja Nen Girith, Vapiseva Vesi, oli se paikka, jossa hän alkoi vapista kuumehoureissa.
      7.Cabed-en-Aras=Peuranhyppy, myöhemmin joku Tylyn Hypyn Rotko tai joku.Nimitys johtuu Ninielin hypystä jokeen.
      10..Feanorin tappoi, siis kuolettavalla iskulla, Gothmog.
      Jokerikysymys=Hennot jouset.
      Ps.Suosittelen yhdelle jos toiselle pikaista Tolkien-tuotannon kertausta.
      Kiitoksia kaikille, homma jatkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3996
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1195
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1051
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      951
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      924
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      911
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe