Olen syönyt abilifytä 30mg kolmisen vuotta ja lopetin lääkkeet kerralla helmikuussa. Kuukausi meni hyvin. Pää kirkastui, energiaa riitti jne. Ainoa mikä häiritsi oli ahdistuksen palaaminen pari viikkoa lääkkeen lopettamisen jälkeen. Abilify aloitettiin uudelleen pienellä annoksella. En muista miksi annosta nostettiin, mutta nyt se on taas 30mg. Meno on ollut hurjaa. Psykoottinen käytös on lisääntynyt, paniikkikohtauksia, bulimia uusi. Muisti katoaa, mielialat heittelee ja olen menettänyt kosketuksen kehooni joka vaikeuttaa liikuntaharrastustani. Kuinka kauan mahtaa kestää nämä oireet? Lopetin taas lääkkeen pari päivää sitten ja olo on hyvä ja kirkas. Mieli on tasainen ja selvä. Joku neurolepti kuitenkin olisi hyvä koska tiedän että ahdistus tulee vielä.
neurolepteille palaaminen vaikeaa
Abikolla
477
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Kärsinet neuroleptivieroitusoireilusta. Oireesi täsmäävät siihen. Etsi tietoa netitse. Täältä saat jotain perustietoa asiasta.
www.comingoff.com
Psykiatrisi tuskin mainitsi mitään. Neuroleptit aiheuttavat riippuvuutta ihan siinä missä bentsot ja alkoholikin.
Miten vieroitusoireilu voi alkaa kun aloittaa lääkkeen? Sairaalassa kävin kääntymässä ja kyllä ne siellä ainakin sanoi että oireeni johtuvat neuroleptista ja lähettivät kotiin.
Olet oikeassa, että vieroitusoireet tietenkin tarkoittavat sitä oireilua mikä tulee lääkeannoksen laskemisesta tai lopettamisesta. Ajattelin vieroitusoireilua, kun sanoit, että ahdistus palasi parissa viikossa ennen kuin aloitit uudelleen. Se voisi viitata vieroitusoireiluun ellet osaa sanoa suoraa syytä elämästäsi miksi ahdistuit. Lääkkeen aloittaminen tai uudelleenkin aloittaminen voi aiheuttaa oireita myös totta. Sellaistakin on huomattu, että henkilöt jotka ovat aikaisemmin ottaneet jotain psyykelääkettä ja saaneet vasteen niin toisella kertaa vastetta ei tulekaan tai olo menee paljon huonommaksi. Kehon reaktiot aineeseen ikään kuin muuttuvat. Vaikea sanoa olisiko sinulla tällaista. Ilmeisesti tunnut voivan paremmin ainakin tällä hetkellä ilman. Älä hämmästy jos vieroitusoireita alkaa ilmentyä myöhemmin. Vieroitusoireita voi olla vaikea erottaa niin sanotusta normaalista ahdistuksesta joka kumpuaa itse elämästä.
Olen sairastanut ahdistuneisuushäiriötä jo 20 vuotta, mutta voisi sitä kai sanoa että on minulla syykin ahdistua. Minun psyyke on vain niin nurinkurinen että ahdistun siitä jos elämässäni ei tapahdu mitään ikävää. Onnellinen olotila on pahinta mitä tiedän. Syvin ahdistus iskee aina silloin. Nyt olen mielestäni ollut tarpeeksi onneton ollakseni tasapainossa.