Imetys ja ehkäisy

vimmu

Mitä ehkäisymenetelmää muut imettäjät käyttävät?

Itse aloitin minipillerit jälkitarkastuksen jälkeen eli n. 8 vkoa synnytyksestä. Kuukautiset eivät olleet vielä alkaneet. Nyt reilun viikon syötyäni minipillereitä, alkoi verinen vuoto. Myös kasvot kukkivat todella paljon!

Lopetin pillerit siihen paikkaan, sillä en kaipaa nyt mitään vuotoja ym. Täysimetän vauvan ollessa nyt 2,5 kk.

Osaako joku sanoa, onko tämä vuoto minipillerien kuuluisaa tiputteluvuotoa/sivuvaikutusta vai ovatko nämä oikeat kuukautiset?

Ajattelin etteivät kuukautiset ala vielä pitkään aikaan, sillä tosiaan täysimetän ja vauva syö 2-3h välein.

Kokemuksia?!

7

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vaikuta aina

Voi ihan hyvin alkaa noinkin pian, vaikka imetät. Se on ihan samanlailla tavallista, kuin että ei alkaisi imettäessä :)

• samat

Mulla myös minipillerit, poika pian 3kk. Vuotoa ei oo tullut kertaakaan, ja oon aiemminkin syönyt minipillereitä vuoden verran, jolloin ei tullut kertaakaan kuukautisia. Vaihdan kyllä varmaan yhdistelmäpillereihin sitten kun en enää imetä...

Tuo vuoto voi johtua sulla joko minipillereistä tai voi olla kuukautiset. Ei ole epänormaalia että kuukautiset tulee vaikka täysimetyksellä onkin.

• Meillä imetys toimi ehkäisynä. Sitten kun imetys päätettiin lopettaa ja yrittää toista vauvaa,niin hetihän se tärppäsi.Puoli vuotta imetys toimi ehkäisynä hyvin.

• ............

Mulla oli myös lapsi täysimetyksellä ja menkat alkoivat 2kk synnytyksestä. Vissiin sukuvika, olen itse ollut täysimetetty ja äiti on tullut uudestaan raskaaksi 3kk syntymästäni.

Käytän hormonikierukkaa, toinen lapsi ei ole vielä toiveissa. Ensimmäisen muutaman viikon aikana oli tiputteluvuotoa, mutta sitten vuodot jäi pois ja mielestäni helppo menetelmä. Kierukka ollut 8kk.

• piina44

Tietääkö joku, miten ehkäisyrengas vaikuttaa imetykseen / maidon tuloon?
      Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että voin aloittaa ehkäisyrenkaan käytön vauvan ollessa 6kk, koska tällöin vauva syö jo muutakin kuin maitoa.
      Onkohan renkaalla muuta vaikutusta kuin maidon tulon väheneminen?
      KOkemuksia?!

• 18+15

Mulla jälkivuoto kesti 2kk sen jälkeen oli parin viikon tauko ja sitten alkoikin kuukautiset, vaikka imetin.
      Että eipä se imetys takaa sitä, ettäkuukautiset pysyisi poissa..

• Imetystukiäiti

Piina44, ehkäisyrengasta niin kuin yhdistelmäehkäisypillereitä sekä ehkäisylaastareita voi tosiaan lääkärin luvalla käyttää, kun vauva on täyttänyt 6kk. Joillakin ne saattaa vähentää maidon erittymistä, ei kuitenkaan kaikilla. Jos huomaa, että maitomäärä alkaa vähentyä renkaan käytön aloitettuasi, voi palata toiseen ehkäisyyn. Muita sivuvaikutuksia voi lukea tuotemerkin nettisivuilta, kaikille ei tule kaikkia haittavaikutuksia, monille ei mitään. Oletko käyttänyt ehkäisyrengasta ennen raskautta?

Tuttavapiirissäni on yksi yhdistelmäpillereitä imetysaikana käyttänyt, joka oli ihan tyytyväinen niiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7820
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe