Hei,
olen kylvänyt ensimmäistä kertaa mustasilmäsusannaa ja sanin jopa 4 niistä kasvamaan. Olen istuttanut yhden taimen sellaiseen vähän korkeampaan jugurttipikariin ja taimissa on nyt kolmas lehtipari ja ne on latvottu.
Kysyisinkin että kuinka kauan taimet pärjäävät tuollaisessa multatilassa hyvin?Haluaisin nimittäin siirtää taimet isompaan amppeliin, 2 tainta per amppeli, ja mietin että kärsiikö juuret jos tässä vaiheessa lähden purkkia vaihtamaan.
Mustasilmäsusanna taimet
2
168
Vastaukset
- Hiljaa hyvä tullee
Isompaan purkkiin istuttamisen aika on, kun juuret tunkevat ulos vanhan purkin pohjasta. Silloin ne ovat tehneet paakun, joka ei hajoa siirrettäessä. Pienessä purkissa pärjäävät aika pitkään, kun annat kastelulannoitetta.
Liian aikaisin isoon astiaan istutettaessa käy helposti niin, että kasteluvesi karkaa alas juurien tavoittamattomiin. Parempi ratkaisu on vaihtaa asteittain isompaan ja antaa juuriston kehittyä kunnolla.- kolmosvyöhyke
Hei,
hienoa, ja paljon kiitoksia tiedosta.
Lannoitetta olen varovaisesti antanut kerran viikossa, joten odottelen rauhassa, ja siirrän taimet amppeliin vasta kun juuret näkyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252618Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162466Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup242020Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581953Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua271510Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3081259- 601053
- 2581023
- 53960
- 146923