Kinkkinen internet-yhteysongelma

Lannistunut

Hei. Minulla on ollut käytössä neljä vuotta erillisistä osista kasattu pelikone. Nyt en ole kuitenkaan yli viikkoon onnistunut yhdistämään sitä kotimme verkkoon. Yhteyden olen aiemmin muodostanut Ethernet-kaapelilla langallisesti mutta olen myös yrittänyt saada yhteyden nettiin kotimme WLAN-tikulla, mutta ei onnistunut. Käyttöjärjestelmä on Win7 Home Premium 64bit ja koneen emolevy Asuksen M4A87TD. Verkkokortti näyttäisi toimivan oikein ainakin kaapelin kiinnityskohdassa valot palavat normaalisti. Koneen olen alustanut uudelleen kokonaan ja komentoriville olen yrittänyt tehdä kaikki ipconfig/... käskyt. Verkkosovittimen (Realtek PCIe Family Controller) olen poistanut kokonaan ja bootannut koneen, mutta ei vaikutusta. Koko koneeseen olen asentanut uusimmat ajurit, ja verkkokortiin olen kokeillut myös vanhempia ajureita, mutta mikään ei auta. Windowsin vianmääritys ilmoittaa, että "Kohteella Lähiverkkoyhteys ei ole kelvollista IP-määritystä." Kaikki muut kotimme langattomalla yhteydellä toimivat laitteet toimivat normaalisti, mutta langallisesti yhdistettynä en ole saanut yhtäkään konetta toimimaan, (oma kone toimi WLAN-tikulla n. 20min ja lakkasi sitten yhtäkkiä toimimasta eikä ole muodostanut yhteyttä enää tämän jälkeen.) Kävin vasta ostamassa uuden Ethernet-kaapelin, mutta yhteys ei muodostunut tälläkään vaan Windows herjaa edelleen tuntematonta verkkoa. Toivottavasti vaivautuisitte auttamaan, en enää keksi mistä kysyisin apua ja oma tietotaitoni (sekä uskoni) on loppunut kesken, eikä Anviakaan suostu auttamaan. Kysykää ihmeessä lisätietoja, jos tarvitsette jotain ongelmaan liittyen. Ongelma oli siis ilmestynyt n. 30 tunnin aikana, kun en ollut konetta käyttänyt eli mitään omia asetuksia en ollut muuttanut. Olen yrittänyt myös kytkeä kaikki muut kotimme laitteet pois verkosta ja yhdistää ainoastaan oman koneeni verkkoon, tämä lupailikin jo vähän parempaa mutta lopulta se ei kuitenkaan auttanut. Ipconfig/renew komennolla saan tulokseksi: "Virhe uudistettaessa liittymää Lähiverkkoyhteys : ei saatu yhteyttä DHCP-palvelimeen. Pyyntö aikakatkaistiin." Oman IP-osoitteen pingaaminen tuottaa 100%:n lossin ja ipconfig/release näyttää että tunnelisovittimet isatap ja Teredo eivät ole kytketty.

6

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1=11

      Kokeile kirjoittaa komentoriville ensin ipconfig/release ja sitten ipconfig/renew.

      • 1+1=11

        Niin ja sitten tietenkin uudelleenkäynnistys heti perään :)


      • Lannistunut
        1+1=11 kirjoitti:

        Niin ja sitten tietenkin uudelleenkäynnistys heti perään :)

        Öö etkö lukenut tekstiä ollenkaan? Kirjoitin selvästi että nämä komennot eivät vaikuttaneet mitenkään.. Renew-komento ei edes saanut minkäänlaista 'yhteyttä' vaan se aikakatkaistiin.


    • tuplastimakiaa

      Katso verkkoasetukset koneelta.

      Laita kaapeli suoraan koneesta modeemiin ja mene sitten modeemin " sisään "
      ja tarkista sieltä kaikki asetukset. Laitteesta riiippuen selaimen riville ip osoite 192.168.1.1 tai muu löytyy yleensä laitteen pohjasta tarrasta. Tarkista sittenwlan yhteys asetukset.

      Modeemin ohjeista löydät lisää tietoa.

    • muutama vaihtoehto

      palomuuri jarruttaa, verkkokortti paskana tai verkossa ei dhcp palvelinta. saako muut koneet ip osoitteen.

    • jep jep

      Kokeile wlan-yhteyttä puhelimesi avulla, toimiiko se?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe