Hei. Minulla on ollut käytössä neljä vuotta erillisistä osista kasattu pelikone. Nyt en ole kuitenkaan yli viikkoon onnistunut yhdistämään sitä kotimme verkkoon. Yhteyden olen aiemmin muodostanut Ethernet-kaapelilla langallisesti mutta olen myös yrittänyt saada yhteyden nettiin kotimme WLAN-tikulla, mutta ei onnistunut. Käyttöjärjestelmä on Win7 Home Premium 64bit ja koneen emolevy Asuksen M4A87TD. Verkkokortti näyttäisi toimivan oikein ainakin kaapelin kiinnityskohdassa valot palavat normaalisti. Koneen olen alustanut uudelleen kokonaan ja komentoriville olen yrittänyt tehdä kaikki ipconfig/... käskyt. Verkkosovittimen (Realtek PCIe Family Controller) olen poistanut kokonaan ja bootannut koneen, mutta ei vaikutusta. Koko koneeseen olen asentanut uusimmat ajurit, ja verkkokortiin olen kokeillut myös vanhempia ajureita, mutta mikään ei auta. Windowsin vianmääritys ilmoittaa, että "Kohteella Lähiverkkoyhteys ei ole kelvollista IP-määritystä." Kaikki muut kotimme langattomalla yhteydellä toimivat laitteet toimivat normaalisti, mutta langallisesti yhdistettynä en ole saanut yhtäkään konetta toimimaan, (oma kone toimi WLAN-tikulla n. 20min ja lakkasi sitten yhtäkkiä toimimasta eikä ole muodostanut yhteyttä enää tämän jälkeen.) Kävin vasta ostamassa uuden Ethernet-kaapelin, mutta yhteys ei muodostunut tälläkään vaan Windows herjaa edelleen tuntematonta verkkoa. Toivottavasti vaivautuisitte auttamaan, en enää keksi mistä kysyisin apua ja oma tietotaitoni (sekä uskoni) on loppunut kesken, eikä Anviakaan suostu auttamaan. Kysykää ihmeessä lisätietoja, jos tarvitsette jotain ongelmaan liittyen. Ongelma oli siis ilmestynyt n. 30 tunnin aikana, kun en ollut konetta käyttänyt eli mitään omia asetuksia en ollut muuttanut. Olen yrittänyt myös kytkeä kaikki muut kotimme laitteet pois verkosta ja yhdistää ainoastaan oman koneeni verkkoon, tämä lupailikin jo vähän parempaa mutta lopulta se ei kuitenkaan auttanut. Ipconfig/renew komennolla saan tulokseksi: "Virhe uudistettaessa liittymää Lähiverkkoyhteys : ei saatu yhteyttä DHCP-palvelimeen. Pyyntö aikakatkaistiin." Oman IP-osoitteen pingaaminen tuottaa 100%:n lossin ja ipconfig/release näyttää että tunnelisovittimet isatap ja Teredo eivät ole kytketty.
Kinkkinen internet-yhteysongelma
6
147
Vastaukset
- 1+1=11
Kokeile kirjoittaa komentoriville ensin ipconfig/release ja sitten ipconfig/renew.
- 1+1=11
Niin ja sitten tietenkin uudelleenkäynnistys heti perään :)
- Lannistunut
1+1=11 kirjoitti:
Niin ja sitten tietenkin uudelleenkäynnistys heti perään :)
Öö etkö lukenut tekstiä ollenkaan? Kirjoitin selvästi että nämä komennot eivät vaikuttaneet mitenkään.. Renew-komento ei edes saanut minkäänlaista 'yhteyttä' vaan se aikakatkaistiin.
- tuplastimakiaa
Katso verkkoasetukset koneelta.
Laita kaapeli suoraan koneesta modeemiin ja mene sitten modeemin " sisään "
ja tarkista sieltä kaikki asetukset. Laitteesta riiippuen selaimen riville ip osoite 192.168.1.1 tai muu löytyy yleensä laitteen pohjasta tarrasta. Tarkista sittenwlan yhteys asetukset.
Modeemin ohjeista löydät lisää tietoa. - muutama vaihtoehto
palomuuri jarruttaa, verkkokortti paskana tai verkossa ei dhcp palvelinta. saako muut koneet ip osoitteen.
- jep jep
Kokeile wlan-yhteyttä puhelimesi avulla, toimiiko se?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262726Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71218Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381176- 641026
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877