Minulla on pienikuvioista kangasta oleva kiva hame. Mutta mielestäni se on vähän liian lyhyt. Tuli mieleen jatkaa helmaa pitsillä, joko kaupasta ostetulla tai itsetekoisella. Onko joku joskus tehnyt tällä tavalla? Näyttääkö hassulta jos helmassa on pitsiä? En ajatellut juhla-asuksi vaan ihan arkiseen käyttöön.
Hameen helman jatkaminen pitsillä?
2
3420
Vastaukset
- pitsittää
Ei yhtään, itse jatkoin tunikan helmaa ompelemalla pitsin siihen. Jos ei tarpeeksi leveää pitsiä löydy voihan sitä kapeampaakin ommella pari kerrosta. Nettikaupoissa on pitsejä myynnissä jos ei omalta paikkakunnalta löydy.
- -anne-
Pitsi helmaan kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Muita voisi olla joko pitsin tai jonkun väreihin sopivan yksivärisen kangaskaitaleen upottaminen vaikkapa kymmenen sentin päähän mekon helmasta. Eli leikkaisi helmasta kaitaleen pois, lisäisi pitsin/kangassuikaleen ja ompelisi helman takaisin. Olisi samalla siisti helmakäännekin valmiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746