kreetan parhaat vinkit

Lähdössä!

Lapsiperheille? Mukana kouluikäisiä lapsia.

Mikä suojakerroin heinäkuussa?

5

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoinen loma

      Suojqkerroin mahdollisimman korkea! Olin juuri Kreetalla ja käytin suojakerrointa 30 eikä ollut yhtään liikaa. ja huomioi että heinäkuussa voi olla todella kuuma,Nytkin lämpötila kipusi n.25 asteeseen, parina päivänä vieläkin lämpimämpää. Ja suojaa tarvii myös varjossa... tietysti riippuu onko herkkänahkainen, mutta lapsille suosittelisin todella korkeaa suojakerrointa. Oikein kivaa reissua teille.

    • Mellaa

      30 ehdottomasti. Jos on oikein superblondi, 50 ei ole yhtään liikaa. Meillä käytetään 50 suojakerrointa 5v lapselle, joka on niitä joka paikassa suomalaiseksi tunnistettavia blondeja.

    • Syksyllä Kreetalle?

      Eiköhän ole viisainta rajoittaa auringonottoa oli kerroin mikä tahansa. Joka reissulla näkee porsaanpunaiseksi itsensä ekoina päivinä polttaneita suomalaisia. Se on sitten helposti loppuloma pilalla. Itsensä palamista rannalla kun ei huomaa oikein tummien aurinkolasien läpi. Ja ikävä kyllä nahka muistaa palamiset loppuikänsä.

      Mun nahka ei ole herkästi palavaa laatua mutta syyskuun lopullakin rasvan kerroin on tuollaista 10...12 luokkaa ja ekat päivät auringonottoa rannalla vain ehkä tunti... max. pari tuntia. Muutamassa päivässä huomaa että iho päivettyy palamatta eikä hilseile. Herkkäihoinen tarvitsee syksylläkin paljon vahvemman voiteen. Ja kunnon leveälierinen hattu on must! Korvalehdet, niska ja nenä palaa helposti.

      Olen heinäkuussakin Kreikassa ollut. Mantereella 37 astetta varjossa. Liika vaan on liikaa... Kevät ja syksy on parhaat, n. 25C silloin sopivasti.

      • 55+

        On todellakin viisasta rajoittaa auringonottoa. Itse kun olen herkkänahkainen vaalee ,niin en pysty *ottamaan* aurinkoa kuin max tunti per päivä. Tietysti tulee sitten muuten oltua auringossa kun liikkuu ulkona. Ihmettelen minäkin niitä jotka makaa päivät pitkät altaalla, miten ihmeessä nahka kestää! Ja sitten ne punanahat....No jokainen taaplaa tyylillään. Ja tuo lierihattu on oikeen hyvä idea, niitä saa sieltä paikanpäältä ja ovat kauniitakin.


    • paratiisi

      Lasten kanssa kannattaa tehdä laivaretki Balosin laguuniin ja Gramvousan linnoitus saarelle. Kiva paikka länsi-Kreetalla, matala vesi ja mukava laivamatka, jossa kaikki palvelut. Bussilla pääsee esim. Haniasta Kissamoksen satamaan, josta laiva lähtee. Bussit myös odottavat satamassa laivan paluuta, jos vaikka myöhässä, joten kannattaa ostaa meno-paluulippu. Kyseessä on mukava koko päivän retki klo 10-18
      Katso täältä lisää: http://www.gramvousa.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1562
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      995
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      65
      801
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      657
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe