Heivasin ruokapöydän hiivattiin. Mulla ei ole mitään sipulia tai eksoottisempia raaka-aineita pilkkovia kaverilaumoja siemailemassa punkkua kivasti kokkailun lomassa, joten avarsin kämppää luopumalla tilaa vievästä kapistuksesta. Nyt kun vielä pääsisi koko keittiöalueesta. Tupakeittiö on älytön keksintö, kun koko olohuone näyttää keittiöltä. Toden puhuen en tarttisi hellaakaan, joku keittolevy riittäisi. Kauppa lähellä ja auki melkein aina.
En tee hommiani enkä elä kettiön pöydän ääressä enkä halua että koti on ruuanlaittopaikka. Mieli tekee keittiöremppaa, mutta onko sellaisia firmoja, jotka tekee siitä mahdollisimman vähän keittiömäisen ja tietysti edullisesti? Mulle riittäisi siis pienen pieni hellantapainen.
Ruokapöytä?
19
233
Vastaukset
- munat sekä makkarat
Totta kai on firmoja, jotka tekevät asiakkaan halujen mukaan remppaa. Hinnasta ei ole tietoa.
MIkro on meilläki käytetyin laite, vaikka nyt rosvopaistia teenkin. Meille se on munin täytetty jauhelihamureke. - ...
Ihan yleistä nykyaikana keittiön hävittäminen.
Keittiöt tosiaankin suunnitellaan jollekin nelihenkiselle perheelle, suomen kotitalouksista alle neljäs osa sellaisia, yksin sinkkujakin 40% kotitalouksista. Periaatteessa kaikki asunnot suunnitellaan suurille perheille, saahan siinä myytyä kaappeja ja koneita, hyvää pisnestä firmoille. Niille ei vaan aina riitä kysyntää.
Ite tarvitaan keittiötä, vaan ei suurta. Ja pöytäkin pitää olla, vaikkei sen ääressä syödäkkään usein, mutta pitää se jokin iso työpöytä olla. Aikanaan, kun kateltiin kämppiä, monet tuli hylättyä pelkästään jättimäisen keittiön takia. Avokeittiö ei tulisi kyseeseenkään, ei kiinnosta olkkarista katella tiskaamattomia tiskejä :D
Mutta pienet eittiöt oikeasti on muotiakin nykyisin, niille on kysyntää. Periaatteessa helpointa ottaa mitat, miettiä mitä tarvii ja sen mukaan sitten vaan teettää. Keittiöfirmat kyllä tekee, mutta pikkukeittiöissä raha ei liiku, ei mene järjettömän suuret kaapistot, ei älyttömän kalliit kodinkoneet kaupaksi.
Ihan tavallisella remppafirmalla kun teettää, saa mitä haluiaa, ilman pakkomuyntiyrityksiä.
Noin vinkkinä, nähnyt muutamia hyviä pieniä keittiöitä. Koneitakin kyllä tarvitaan, jenkkikaappi, mikrouuni, parin kattilan kokoinen liesi, pieni uuni, tila kahvinkeittimelle, jos muuta vakituisessa käytössä, niille. Elintarpeille ja astioille pitää toki tilansa olla, samaten laskutilaa työskentelylle. Mutta ihan hyvin onnistuu pieniinkin neliöihin. Tollasen kuuspaikkasen ruokapöydän vaatimaan tilaan saa todella hyvän ja tilavan keittiön. Puolta pienenpäänkin hyvän, joskaan ei tilavaa. Mutta mitä sitä tilalla, jos keittiölle ei pahemmin käyttöäkään ?
Kattele netistä kuvia, ihan varmasti löytyy hyvää mallia pienkeittiöstä. Kokkaahan ne muuten asuntovaunuissa ja veneissäkin.
Sainalla muuten sama kohtalo nykyaikana. Kallis ja tarpeeton tila monille. Pakkomyyntiä monesti asuntojen mukana. Kysyntää saunattomista asunnoista, ihmiset arvostavat enemmä huonetilaa tai vaikkapa asiallista vaatehuonetta. Monia asuntopaloja muuten syttynyt siksi, että kuasta ei ole poistetttu, vaikka saunaa käytettykin varastona ja joku vahingossa laittanut kiukaan päälle. Kerrostalosauna saunana kelvoton pienen kokonsa vuoksi, mutta todella hyvä ja tilava varasto/vaatehuone.
Olemassa hienoja pieniä keittiöitä, jotka ikään kuin rakennettu ovien taakse, jossain ikeassa ja muuallakin nähnyt. Periaatteessa voi suurentaa olkkarin ruokapöydän ja keittiön paikalle siten, että olkkarin nurkassa kaapisto, jonka takana keittiö koneineen. Onnistuu vaikka taiteovella. Ei sattunut just sellasta tähän hätään simliin googlesta, mutta tässä ois ihan lähtökohtaa, pikkasen kaappeja sun muuta lisää, jos enenpi tarvii:
http://jaana-kaisa-munblogini.blogspot.fi/2012/02/asta-rakentaja-rakentamisen-ja-asumisen.html
=DW=- ---
Höh.
Suora linkki kuvaan:
http://4.bp.blogspot.com/-cp-vnjMSik8/TzlTh2KXGWI/AAAAAAAAAE4/jMANxY-y40U/s400/pikkukeittiö.jpg
=DW= - Sattuman Ville
--- kirjoitti:
Höh.
Suora linkki kuvaan:
http://4.bp.blogspot.com/-cp-vnjMSik8/TzlTh2KXGWI/AAAAAAAAAE4/jMANxY-y40U/s400/pikkukeittiö.jpg
=DW=Joo. Pöytätilaa vaan ei ole. Eikä hellaa. Ja miksi se mikroaaltouuni pitää olla korkealla?
- mikä on normikork.
Sattuman Ville kirjoitti:
Joo. Pöytätilaa vaan ei ole. Eikä hellaa. Ja miksi se mikroaaltouuni pitää olla korkealla?
ihmisen on rullatuolista huono nousta tai pienikokoisen kurotella annosta lämpimäksi.
Tuossa oon kyllä samaa mieltä, että tupakeittiö ei ole paras ratkaisu, ainakaan kaikille.
En minäkään mikään himoruuanlaittaja ole, mutta kauppaa ei ole vieressä, niin kyllä keittiö on hyvä olla, ja ruokapöytä.
Ei mullakaan oikein pelitä. Takaovi on niin otilla, että kaikki vieraat, niin kuin itsekin kuljen sieltä, ja suoraan apukeittiön (mulla on sellainenkin) kautta keittiöön. Siinä sitten juodaan pannukahvit.
No, ei siinä mitään, mutta kun olen sen verran vieraskoree, että se keittiö pitää olla kokolailla timmissä kunnossa jatkuvasti.
Parempi olis, kun ois joku peränurkka.
Joillekin, harvoille, sitten esittelen olohuoneen, että on mulla tällainenkin.
Minun mielestä nykykeittiöt muoistuttaa enempi baaritiskejä.
Kai se on itse tehtävä, niin saa mieleisensä.
Tuntus vaan, että johonkin nurkkaan kakslevynen hella, ja yksi tiskiallas vierekäin.
Puolen metrin taso ja sen yläpuolelle mikroaaltouuni. Komistuksen eteen haitariovi.- keittiöni
Minikeittiöitä myydään valmiina. Siinä on tiskipöytä jossa kiinteä kahden levyn hella sekä jääkaappi ja roskakaappi vierekkäin tiskipöydän alla. Lisäksi kuivauskaaååi ylös.
Minä aina kiusaannuin näistä -70 luvun putkimallisista ahtaista keittiöistä silloin kun perhe oli vielä kotona. Nyt tämä on minulle juuri sopiva. Ainoastaan yläkaapit haluaisin matalampaa mallia ja tiskipöydän korkeamman. Ihmiset ovat olleet ennen lyhyempiä ja kaikki seitkytluvun tiskipöydät ovat liian matalia. Ennen se ei niin haitannut kun käytin tiskikonetta. Tosin yksin asuen ei juuri tiskit rasita paitsi kun käy vieraita syömässä.
Jää-pakastinkaappi on minulle turhake koska on oma pakastin. Haluaisin jää-viileäkaapin. Tässä jääkaapin nysässä ei juuri ole tilaa vihanneksille ja juureksille. Käyn kaupassa noin kerran viikossa ja viikon vihannekset vaativat oman tilansa. Jos haluaa pienen keittiön pienine koneineen, se on mahdollista, mutta ei välttämättä halpaa, ellei osta "mökkikeittiö-yksikköä". Tuplakaappi, uuni, jonka päällä on kaksi keittölevyä yms.
Olen parhaillaan rakennuttamassa omaa pientä keittiötäni. Siihen tulee mm. 2-paikkainen keraaminen liesitaso ja pieni monitoimiuuni, jossa on mm. myös mikroaaltouuni-toiminnot. Yhdistetty kivinen työ- ja ruokapöytätaso on saarekkeena keittiön puolelle avautuvan tuplakaapin päällä. Uudessa jääkaappi-pakastimessa on monenlaisia kylmäasteita sisältäviä osioita.
Olen ollut tyytyväinen edelliseen, myös itse suunnittelemaani keittiöön. Se edustaa toista ääripäätä ja siinä on kokattu monenlaista suurellekin joukolle. - Toivon onnistuneeni yhtä hyvin uuden, muuttuneita tarpeitani palvelevan keittiön kanssa.- ...
Suhtaudeun skeptisesti monitoimiuuneihin.
Hankala perustella, itellä ei kokeusta niistä. Mutta kokemusta kaikenmaailman grillivastus-viritelmisä, joita tavallisissa uuneissa ja jopa mikrouunissakin on. Ne on paikasta, minne aurinko ei paista. Etenkin mikron frillivastus. Haloo, pakattu muovikuorisen uunin kattoon. Pitää olla sen verran tehoton, että uuni ei pala ihan heti, elikkäs todella surkea grillinkorvike, sama kuin koittaisi hiustenkuivaajalla käristää makkaraa.
Mä käytän paljon mikroa ja uuvia ruuanlaitossa. Usein molemmat käytössä samaan aikaan. Jotain pitemmän kypsnnyksen vaativaa uunissa ja samalla duunailee jotain muuta mikron kanssa. Mun mielestä ei olenkaan kerettiläistä. Mutta ne tulee toisiaan oivallisesti, sen takia kahden eri kamppeen kannalla noin käytännön syistä.
Yks kampe muuten, mille käyttönsä, vaikkeikaan alkuperäimnen. Viinikaappi. uli aikanaan laitettu sellainen. OK- onhan siellä viinej'kin. Mutta se niin pieni, ei sinne mitään voi keräillä tai varastoida. Jos muutaman pullon viintä ostaa, ei niitten kehittyminen ainakaan mun kulutuksella ehdi edetä montaa päivää :D Siellä säilytetään lähinnä tuoremehuja tms, ilman jäähdytystä, onpahan kaappitila juomillekin, jotka säilyvät huoneenlämmössä.
Yls muuuten, mitä kannatta miettiä. Tietsikan paikka. Reseptit sun muut netissä helpoiten. Mulla läppäri usein keittössä pöydällä, kun jotain omituisempaa koittaa väsätä. Alunperin vedin muuten verkkopiuhatkin keittiöön ja jätin kaapistoon tornikoneelle paikan, vedätin sähkötkin sinne. Se nyt jäi vanhanaikaiseksi jo uutena, mutta voi sinne tunkea jotain muuta. Näytön paikka oli suunniteltu kuivamuonakaapin alle esiin laskettavaksi....
Tarpeet muuttuvat, pienet keittiöt poppista. Samantyyppistä keskustelua muuten kuuskymppisissä, saunaa koskien. Ei sauna ole ollenkaan niin hittiä nykyisin, kun jotkut haluavat uskoa.
=DW=
- köksäri ennen muita
Maniansa jokaisella. Keittiö on pakollinen, erillinen makuuhuone, vaatehuone, kodinhoitohuone, suihku WC. Mikä jäi pois?
olohuoneesta luovun, se on turha tila vailla kristallikruunua.- kristallia keittiöö
Ja miten tekstisi liittyy aiheeseen? Halusit päästä kehumaan mahtavista tiloistasi.
Pitänee harkita, ostaisinko kuvaamasi asunnon Helsingin keskustasta. Vai pitäisikö ehdottaa avaustekstin kirjoittajalle ratkaisuksi KEITTIÖREMPPA-kysymykseen?
Minä voisin ehdottaa, että aloittaja hankkisi kristallivalaisimen keittiöönsä! - swarovski kastemalja
kristallia keittiöö kirjoitti:
Ja miten tekstisi liittyy aiheeseen? Halusit päästä kehumaan mahtavista tiloistasi.
Pitänee harkita, ostaisinko kuvaamasi asunnon Helsingin keskustasta. Vai pitäisikö ehdottaa avaustekstin kirjoittajalle ratkaisuksi KEITTIÖREMPPA-kysymykseen?
Minä voisin ehdottaa, että aloittaja hankkisi kristallivalaisimen keittiöönsä!Pah, silti en omista yhtään asuntoa.
- 2 + 2
Tilava keittiö, runsaasti työtasoja ja keskellä reilun kokoinen pöytä.
Meidän tapauksessamme kookas, massiivinen pirttipöytä ja pitkät, raskasrakenteiset rahit.
Tilaa 4 4 1 1 henkilöä.
Avaruutta sen verran, että pystyy väistelemättä kiertämään koko systeemin.
Pitkän liesi, tiskipöytä, työtaso, alakaapit yläpuolella yläkaapistot ja lisäksi kolme pystykomeroa.
Ikkunan edessä 550l pakastearkku joka toimii myös työtasona.
Vaimoni tekee kaiken ruuan raaka-aineista käyttämättä lainkaan puolivalmisteita tai juurikaan jalosteita.
Tämä on todettu vuosien saatossa meille sopivaksi.- Iso keittiöpiika?
Ihan totta? Wau! Oletpa sinä varakas. Oikea tosi mies. Vaimokin vielä palvelemassa oikeaa tosi miestä. Kas kun et kertonut, että vaimo kysyy aina luvan sinulta.
Hyvä vastaus kysymykseen, miten saisi pienen keittiön!!!! - 2 + 2
Iso keittiöpiika? kirjoitti:
Ihan totta? Wau! Oletpa sinä varakas. Oikea tosi mies. Vaimokin vielä palvelemassa oikeaa tosi miestä. Kas kun et kertonut, että vaimo kysyy aina luvan sinulta.
Hyvä vastaus kysymykseen, miten saisi pienen keittiön!!!!Olipa älykäskommentti! Wau! Vastaukseni oli likimain samaa tasoa kuin kysymyksesi.
Kyllä vaikuttaa vaikealta löytää pieni keittiö!
- franzeska
Iso keittiöpiika on vastaus siihen miten saisi pienet aivot ja ison egon :)
On meitä moneksi. - ...
Iteasiassa.
Muistelin keittiötä lapsuudesta. Olihan se suuri pirtti. Monitoimitila, missä nyt tehtiin kaikenlaista muutakin. Iteasiassa se oli toimiva idea siihen aikaan.
Vaan siis homma oli aika simppeliä kokkailuosastolla. Ja silloin kokattiin ihan kaikki ite. leivottiin jne. Eli kaiken perusta oli muuri, jossa suuri leivinuuni(monitoimilaite, sillä hyvä lämmittää talvella), puuhella vedenlämmittimellä. Pieni kakslevyinen sähköliesi, tiskipöytä parilla pesuvadilla. Kylmänä pidettävät eväät kuopassa, sisällä kaappi, jossa kuivakamat, siinäpä ne tärkeimmät. Koneita oli kahvipannu, paistinpannuja, kattiloita, veitsi tms. lihamylly, kahvimyllykin, sokerileikkuri, veivattava raastin, kakkuvuokat jne.
Ja tosiaan, kovassa käytössä. Emännät teki ruokahommelit navetta yms töitten lomassa.
Että kun ajattelee nykytekniikalla ja kylmäketjuilla, kyllä se aika vähäistä on, mitä todella tarvitsee.
Menossa mökille, siellä pieni, tavallinen keittiö. Yks erityispiirre alkanut ärsyttämään. Aivan liikaa kaikenlaisia astioita. Kaappitolkulla. Käytännössä siirtynyt kertakäyttöastioihin. Ei tarvitse tiskata ja tulee nuotion sytykettä.Ja kaks konetta, jotka kovalla käytöllä. Mikrouuni, sekä pieni voileipägrilli pöydällä. On juu kaikenlaista hilavitkutinta, sähköliedet ja leivinuunikin. Mutta periaatteessa niille harvoin käyttöä. Etenkin kesällä, silloin tulee kokkailtua lähinnä kaasugrillillä.
Aikanaan kun tein hyvin pitkään kaupunkiasuntoon keittiöremppaa(liian pitkä juttu). Pari vuotta meni mikrouunilla ja kaasugrillillä. Kaasugrillillä voi tehdä mitä tahansa, ei se ruoka sitä tiedä, millä se kypsennetään. Sillä tekee laatikot, paistelee kananmunat, keitotkin onnistuu jne. Myös pakkasella, mutta sitten hitaampaa.
Tosiasia on, keittiöt liian suuria ja täynnä liian kalliita härpäkkeitä, todelliseen tarpeeseen verrattuna.
=DW= Minä tykkään tupakeittiöistä. Tällähetkellä on kyllä keittiö erikseen mutta kerran asuin tupakeittiöisessä asunnossa ja tykkäsin kovasti. Silloisessa tupakeittiössä oli kyllä se keittiönpuoli jaettu baaritiskillä siitä olkkarista ja se oli oikein kiva.
Jos nyt saisin keittiöremontin niin ottaisin tällaisen. Eipä muuta kuin lottoamaan...
http://www.domus.fi/keittiot-ja-kalusteet/keittiot/tiima- Rimmir tänään
Etkös tarvi edes jääkaappia ja tiskiallastakaan? Euroopassa on pieniä keittiöitä ja sivustolla www.stadtnomaden.com oli aika jännä toimiva keittiö pieneen tilaan.
Voithan erottaa keittiötilan laittamalla kiskot kattoon ja siitä sitten laminaattiverhot roikkumaan , verhothan voidaan vetää auki ja kiinni niin pääset sinne keittiötilaan jos haluat.
Saat varmaankin kotitalousvähennyksen jos käytät rempassa ammattihenkilöä verokirjalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847