Kokeilkaapa jättää ruokavaliosta pois gluteeni. Siis ohra, ruis, vehnä. Gluteenitonta kauraa voi syödä. Voit myös kokeilla välttää hiilihydraatteja muutenkin. Vähemmän perunaa ja riisiä, sokeria ja viljoja. Enemmän kasviksia, lihaa, kananmunia, hapanmaitotuotteita kuten maitorahkaa ja maustamatonta jogurttia (eivät tosin sovi kaikille).
Gluteenin haitallisuudesta elimistölle on paljon tutkimustietoa. Aiheuttaa mm. aknea. Googlailkaa niin löydätte artikkeleita.
Minulla gluteenin välttäminen auttaa. Syön myös D-vitamiinia ja sinkkiä. Iho on paljon paremmassa kunnossa! Ei enää koskaan antibiootteja, Roaccutania tai minkäänlaisia brevoxylejä tai muita litkuja. Kaikki lähtee ruokavaliosta.
Gluteeni -> akne
13*46
4
179
Vastaukset
- vittuperkelex
Kokeile sä vetää kätees ravintotieteilijä
- Parantunut
Voin allekirjoittaa tämän itse täysin. Olen nimittäin itse parantunut kokonaan keskivaikea-vaikea aknesta pelkällä gluteenittomalla ruokavaliolla. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen kaikille jotka kärsivät aknesta.
- 4+7
vehnä on kaikkein pahin, mutta ei ne muutkaan viljat mitään terveyttä edistäviä ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218331Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771339
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2781285- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331030Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36958