n. -90 mallinen 2-t 30 hp jammu

Terveen paperit

Em. koneen sähköstartti miettii aina n. arviolta puoli sekuntia ennenkuin hörähtää.
Antaa kyllä heti klonksauksen, mutta sit pieni tauko ennen varsinaista pyöräytystä.
Itse starttimoottorin vieressä on ilmeisesti jokin kontaktori tms. joka sitten virran kytkee startille. Jos tämä ohitetaan oikosulkemalla niin silloin startti hörähtää heti.
Voisko tossa kontaktorissa olla vaikka jotkin kärjet tms. kuluneet tai likaiset ? Näytti siltä ettei sitä ole tarkoitettu avattavaksi ja uuden hankinta saattaa olla edessä. Oisko vinkkejä mistä ja suurin piirtein millä hinnalla kyseinen osa irtoaisi edullisesti ?
Niin ja miltä toi mun vika-analyysini vaikuttaa niistä jotka näitä koneita tuntevat ?
Hyvää alkanutta kesää ja asiavastauksia toivoen

9

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jammusetä
      • Terveen paperit

        Kiitos Jammusetä vastauksestasi. Ajattelin että solenoidi olisi ympätty jotenkin yhteen starttimoottorin kanssa koska arvelen/arvelin että sen täytyy nostaa hammaspyörä paikalleen. Mutta jos solenoidi tosiaan on ihan erillinen mötikkä niin silloin starttimoottorin mekaniikassahan on systeemi joka nostaa hammaspyörän vauhtipyörän kehän hampaille. Eli kyseessä on ilmeisesti 'kypsyvä' solenoidi ja asiaa tulee jammu-varaosaliikkeeseen. No motonetistä ei kai sentään perätuuppareihin...


    • jammu siltavuori

      Hae motonetistä solkku, pumppaa tissistä polttoainetta.
      Starttaa kone ja tsekkaa juoruvesi.
      Sit vaan urku auki ja selälle kiitämään!:)

      • Terveen paperit

        Hehe ,sulla Jammu on sana hallussa ja ohjeet on napakoita. Noudatetaan ja kazotaan kuinka käy. Solenoidihan se on niinkuin mainitsit.


    • jalmari Rinne

      Niin, jos haluat alkuperäistä (kallista) vara-osaa, niin sitten vain
      merkkiliikkeeseen.
      Kyllä tuolla motonetin osallakin useamman vuoden pärjäilee.
      Hinta-ero saattaa yllättää .
      Ei muuta koin ulappa kutsuu. ;))

    • Jallu ***

      Pensan pumppaaminen nännistä on oleellisinta tässäkin tapauksessa.

    • jammu siltavuori

      Kiitos kommenteista. Bensanänni on yksi tärkeimmistä viaetsinnän
      laitteista vaikka moni ei uskoisikaan. Terveen papereita ei kyllä muutes
      siltavuoren jammusetä ikinä saanut;)))

    • Terveen paperit

      Kuinkas nännistä bensaa pumpataan ? Ei ainakaan toistaiseksi ole herunut joten taitaa olla vielä aika lailla oppimista. No ikä kaikki...
      Arkipäivän koittaessa: suuntana Motonet ja jos ei tärppää on kai pakko mennä ryöstettäväksi Yömaha-centeriin.

    • Jospa katsot ensin startin hiilet.
      Solenoidin magnetointivirta maadoittuu hiilien kautta ja jos ne on viimeisillään tai kollektori paskanen niin startti pyörii ensin vaivalloisesti kunnes tkontakti on riittävä solenoidille.
      Solenoidin tai suoraan kytkennällä virta kulkee jo suuremmankin vastuksen yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe