Cheekin lyriikat

Hhhmmm

Mitäpä mieltä Cheekin lyriikoista?

8

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhmmm

      'Ei mulla muuta'

      Pitää nyt katsella, että auttaako uuden otsikon alla kirjoittelu ilman yhteyden katkeamista. Kirjoitan tekstin osissa.

      Kysyit, että mikä niissä lyriikoissa on niin hienoa. Mietin sitä edelleen itsekkin, mutta koen, että lyriikat koskettavat psyykettäni voimakkaasti. Niistä avautuu vastine omaan elämääni. Ja tiedät, että silloin ei tarkoiteta sanatarkkaa tulkintaa. Ihailen Cheekin taitoa avata näkemään selkeämmin esim. minun omaa reagointitapaani ongelmatilanteessa. Sellainen selkeyttää omaa psyykettä.

      Ja tiedät, että tulkintojeni pohjalta ei voi tehdä päätelmiä muiden fanittajien tulkinnoista. Cheekillä on taito tehdä lyriikoita, joissa on tilaa yksilöllisille tulkinnoille. Sen hän tekee esim. sanavalinnoilla. LIIOTELLEN sanon, että Cheek tuntee kuten minäkin. Sellainen vahvistaa omaa psyykettä ja tuntee samankaltaisuutta.

      Jatkuu...

      • Hhhmmm

        Jatkuu...

        Otan esimerkiksi realistisen arkielämän lyriikan 'Ukonilmalla'.
        Cheek runottaa ukonilmani.
        Kun minulle tulee ongelmia putkessa, niin tiedostan selkeästi, että tulee päivä, jolloin putki loppuu. Ja tiedän, että kukaan ei tule kiittämään tarpeeksi selviytymistäni. Ja kavereille olen vuolaasti kertonut tapahtumista ukkosen jylinöiden keskellä. Ja teen järkiratkaisuja sen minkä tapahtumat antavat myötä. Vedän happea tiukasti kehon soluille ja sen myötä myös psyyke jaksaa.

        Koen, että Cheek on erittäin tunneherkkä ja osaa tuoda sen lyriikoissaan esiin. Ja kuitenkin hän on erittäin vahva, koska uskaltaa tuoda herkkyytensä julkisuuteen.

        Huomenna lisää, jos haluat.
        Nyt muut asiat kutsuu.
        Moikat!


    • Hhhmmm

      "Ei mulla muuta"

      Vielä noista lyriikoista.
      Olen pitänyt Cheekin nimissä olevia vain hänen itsensä tekeminä. Jos luotettavasti osoitetaan myös muita sanoittajia, niin otan sen tiedon vastaan. Ja tieto ei lisää tuskaani vaan selkeyttää asiaa entisestään.

      Koen Cheekin tunnemaailman laajaksi. Lyriikoissa on tunnekokemuksia arjesta huippufiilikseen, tuskasta vahvaan rakkauteen jne., limittäin ja lomittain, tunteisiin vaikuttaen.

      "Jossu" on huippuhauska. "Timantit on ikuisia" kuvaa huippuonnistumisen, jonka moottorina on ollut pyrkimys onnistua.
      "Mitä kuuluu, mitä sä teet nykyää, miten miesten kanssa, onko ollu mitään pysyvää?" Etsi joku toinen -lyriikka alkaa näillä sanoilla. Taijanomaisen kauniisti esitetty kysymys. Tässä kohtaa lähtee jo jalat alta.

      Jatkuu...

      • Hhhmmm

        Jatkuu...

        Esitän näissä kirjoituksissani omia näkemyksiäni. Ja mielellään kuulen myös sinun näkemyksiäsi. Itsekkäästi ajattelen, että ne vain selkeyttää asian selvittelyä mielessäni :)

        Sinulla on varmaankin musiikkiin perehtyneenä taso aivan toinen kuin minulla. Minulle musiikki ei ole kiinnostuslistan kärkisijoilla. Cheek tekee kylläkin poikkeuksellisen vaikutuksen. Jokainen arvostaa mieltymyksiään omista lähtökohdistaan. Tuskin olet sitä mieltä, että ihmisen tulee kysyä joltakin auktoriteetiltä lupaa mieltymyksilleen.

        Koen, että Cheek kokonaisuudessaan tulee voimakkaasti kohti. Se saa omia ajatuksia ja muistoja elämään. Luulen, että kohti tuleminen aiheuttaa myös "vihaajissa" voimakkaita reagtioita. Ehkä joskus vielä osaan sanoittaa paremmin tuon kohti tulemisen.

        Muista aiheista myöhemmin.
        Moikat!


      • Hhhmmm
        Hhhmmm kirjoitti:

        Jatkuu...

        Esitän näissä kirjoituksissani omia näkemyksiäni. Ja mielellään kuulen myös sinun näkemyksiäsi. Itsekkäästi ajattelen, että ne vain selkeyttää asian selvittelyä mielessäni :)

        Sinulla on varmaankin musiikkiin perehtyneenä taso aivan toinen kuin minulla. Minulle musiikki ei ole kiinnostuslistan kärkisijoilla. Cheek tekee kylläkin poikkeuksellisen vaikutuksen. Jokainen arvostaa mieltymyksiään omista lähtökohdistaan. Tuskin olet sitä mieltä, että ihmisen tulee kysyä joltakin auktoriteetiltä lupaa mieltymyksilleen.

        Koen, että Cheek kokonaisuudessaan tulee voimakkaasti kohti. Se saa omia ajatuksia ja muistoja elämään. Luulen, että kohti tuleminen aiheuttaa myös "vihaajissa" voimakkaita reagtioita. Ehkä joskus vielä osaan sanoittaa paremmin tuon kohti tulemisen.

        Muista aiheista myöhemmin.
        Moikat!

        "Ei mulla muuta"

        Kyllä on Palefacella termistö hallinnassa ja hyvä ilmaisukyky. Meinasin jo alkaa googlettamaan sanastoa, mutta en kuitenkaan alkanut.

        Ymmärrän tuon intelektuellisen omaisuuden merkityksen taloudellisesti, mutta ja mutta...
        Joka alallahan vastaavia asioita tapahtuu ja osasta käydään myös oikeutta. Ja tietenkin musiikkialan ammattilaisilla on oikeus pitää puoliaan niin kuin muillakin. Ja kuitenkin kaltaiselleni fanittajalle "Parempi mies" on Cheekin biisi. En ole lukenut mistään luotettavasta lähteestä, että korvauksia olisi jouduttu maksamaan.

        Ajattelen myös niin, että ihminen tietämättään ja myös tiedostaen ottaa vaikutteita itseään kiinnostavasta aihepiiristä. Sen vuoksi on aika vaikea totuudellisesti tietää asioiden taustaa. Tietenkin jossakin on raja, mutta sen määrittely lienee aika vaikeaa. Ja näin sanoo ihminen, joka ei tiedä tästä musiikkiasiasta yhtään mitään :)


    • Hhhmmm

      "Ei mulla muuta"

      Kirjoittelen mitä mieleeni tuli aiheesta. Vastaile, jos haluat. Oli kuitenkin mukavaa, että 'pakotit' miettimään asioita.

      Otit esille ulkomusikaaliset syyt Cheekin fanittamisessa. Se on myös yksi tärkeä osa-alue musiikkialan ammattilaiselle. Ammattiosaamisesta kertoo faneihin yhteydenpito, miellyttävä käyttäytyminen, silmiin katsominen, bisnestaidot yms. Cheekin kohdalla moni asia on hoidettu ammattitaidolla.
      Suosio Cheekillä on poikkeuksellista, että luulenpa, että jos järjestettäisiin pilkkikilpailu, niin kalat uisivat koukkuun kannatuksen vuoksi.

      Cheekin musiikki on muuttunut vuosien kuluessa. Samaa mukavaa muuttumista luulen tulevan jatkossakin. Olen iloinen, että Cheekillä on bisnestaitoja. Sehän on molemminpuolinen etu; Cheek saa rahat ja fanit laadukasta viihdettä.

      • Hhhmmm

        "Ei mulla muuta"

        Minä pidän Cheekkiä ammattilaisena. Ja hänelläkin on se yksityiselämä, josta minä muiden mukana tietenkin ollaan myös kiinnostuneita. Täytyy vain ihailla Cheekin hermojen kestoa.
        Olet oikeassa tuossa romanttisten unelmien kohdistumisesta Cheekkiin. Se koskee osaa faneja. Toivon ja uskon, että Cheek aikanaan tuo naisystävänsä julkisuuteen taidokkaasti. Se on kaikkien etu.

        Katsoin sen Jaheim -videon ja sietokykyni kesti vain hetken.

        Kirjoittelit hutsuista ja ex:n kaihoilusta liittyen fanien kosiskeluun. Eiköhän monelle ole tuttua hyvin lyhyet suhteet ja myöskin ex:ien kaihoilut. "Parempi mies" siis vastaa vain kysyntään.

        Pahoittelit, ettei hyvä musiikki kelpaa kaikille. Ja kyselit oomaperäisen musiikin perään. Arjessa kiinnostavuus kuitenkin ratkaisee. Jos omaperäinen on kiinnostavaa, niin kyllä niitä fanejakin tulee.

        Moikat sinulle!


    • dfh3

      Keekki on ihan paska !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      83
      1611
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1196
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1074
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      87
      876
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      385
      789
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      132
      762
    Aihe