Olen työskennellyt muutaman kuukauden Ruotsissa, ja jostain syystä käytän sanaa "joo", kun sanon kyllä ruotsiksi. Nyt olen alkanut miettiä, että se taitaa olla ihan suomenruotsia? Tarkoittaako se Ruotsin ruotsissa ennemmin "jep" tms.? Vai käytetäänkö sitä lainkaan? Havahduin tähän vasta... Olenkohan antanut ihan maalaisjuntti-vaikutelman nyt... :D
Olen töissä Ruotsin Lapissa, jos se nyt johonkin vaikuttaa.
Sanotaanko Ruotsissa "joo"?
Marika----
6
1845
Vastaukset 6
- kuinyess
Tukholmssa "joo" kasitetaan enemmin kuin "ehka"
- rthrsth
Mitähän se marika yrittää sönköttää? Oletko ihan alkanut miettiä, että sinun "joo" on suomenruotsia?? Etkö keksinyt parempaa provoa??
- sivusta seuraaja
Miksi tämä olisi provo?
- ocococ
sivusta seuraaja kirjoitti:
Miksi tämä olisi provo?
Katsos kun käyttää medialukutaitoa niin huomaa vedätykset ja "tosissaan" tehdyt kirjoitukset.
- 11-13
Suomeksi juu, juu vist ---kyllä niin.
- Näin se menee
Juu ja Jaa on oikein! Ruotsiksi Jo Ja.. Älä kysy va kostar de haukikilo idag!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493