Olen työskennellyt muutaman kuukauden Ruotsissa, ja jostain syystä käytän sanaa "joo", kun sanon kyllä ruotsiksi. Nyt olen alkanut miettiä, että se taitaa olla ihan suomenruotsia? Tarkoittaako se Ruotsin ruotsissa ennemmin "jep" tms.? Vai käytetäänkö sitä lainkaan? Havahduin tähän vasta... Olenkohan antanut ihan maalaisjuntti-vaikutelman nyt... :D
Olen töissä Ruotsin Lapissa, jos se nyt johonkin vaikuttaa.
Sanotaanko Ruotsissa "joo"?
Marika----
6
1848
Vastaukset 6
- kuinyess
Tukholmssa "joo" kasitetaan enemmin kuin "ehka"
- rthrsth
Mitähän se marika yrittää sönköttää? Oletko ihan alkanut miettiä, että sinun "joo" on suomenruotsia?? Etkö keksinyt parempaa provoa??
- sivusta seuraaja
Miksi tämä olisi provo?
- ocococ
sivusta seuraaja kirjoitti:
Miksi tämä olisi provo?
Katsos kun käyttää medialukutaitoa niin huomaa vedätykset ja "tosissaan" tehdyt kirjoitukset.
- 11-13
Suomeksi juu, juu vist ---kyllä niin.
- Näin se menee
Juu ja Jaa on oikein! Ruotsiksi Jo Ja.. Älä kysy va kostar de haukikilo idag!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062195- 103886
- 64801
- 46790
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21706Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511698Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 64595
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551