mikä avuksi jalkoihin

todettiin tossa 17.04. mononukleoosi eli pusutauti, sitä ennen 3vk aikaisemmin olin lopettanut lääkekuurin angiinaan sekä influenssaa, jep oli kummatkin samaan aikaan. No joo kun niistä lääkkeistä, viruksista ja bakteereista tuli tosi huono vastustus kyky että tarttu pusutauti melkein heti, en tiiä mistä, ei oo tullu pussailtuu kenenkää kaa tai mitään että limakalvot osuis yhteen. siinä ku lopettelin kuuria nii oli pari kolme päivää ettei imusolmukkeet ollu kipeet tai turvonnu ja sit taas, iha sairaan kipeiks tuli ja turpos, välillä helpotti ja tuli taas takasin. No joo sitte sillo menin lääkäriin ja todettiin toi. Mutta nyt siihen asiaan. Viime viikon keskiviikko-torstai yö mulla sattu polviin ja nilkkoihin iha törkeesti, se oli ku kasvukipua mut se esiintyy yleensä pohkeissa ja lihaksissa, nyt oli niiku nivelet ihan sika kipeet. Käveleminen teki vielä enemmän kipeiksi ja Burana 600 kesti ainaki tunti että vaikutti. Olen 15v ja yli puol vuotta sitten on loppunu kasvukivut. Sanoinpa noista kivuista sitte lääkärille, ku oli seuraavana päivänä (jolloin mentiin lääkäriin) jalat vähä heikot ja kipeet. No se sitte sano että littyy tohon tautiin joka silloin todettiin ja anto vimovo tulehduskipulääkettä, 2 päivässä viikon ajan. no oi ne kivut poissa jotenkin mut huomasin ku toka vikana päivänä unohdin ottaa aamulla lääkkeen nii eikös ollut jalat ihan kipeet. se sitte loppu ja jalkakivut jatkunu joka päivä. yritän kestää kivun ku en mielelläni noita särkylääkkeitä ota ku niitä on tosi paljo vedetty tähä nuoreen ikään verrattuna. mutta oisko mitään neuvoja mikä ongelma ois kyseessä ja mikä avuksi. kiitos paljon
3241
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

ja piti tohon vielä lisätä että nyt tuntuu kipua välillä myös säären etuosassa ja jalkaterän sivussa sekä joissain kohtia jalkapohjissa....

Äänestä
  • En mistään noista asioista tiedä, mutta tulehduskipulääkkeet poistaa vaan sitä
    kipua.. mut saattaa olla vakaviakin sivuvaikutuksia. Noiden lääkkeiden käyttö
    on itsensä pettämistä. Kipu voi poistua, mut itse vaiva vaan jatkuu tai pahenee.

    Kyllähän liikuntavaivoissa, esim lonkassa.. niin tulehduskipulääkkeillä voidaan
    kyllä ylläpitää oikeaa motoriikkaa.. mutta ei ne mitään paranna.. järkyttäviä
    lääkkeitä kaikkine sivuvaikutuksineen.

    Itselle kerran jotain Phizerin lääkettä määrättiin. Kaks tabua söin, ja jostain
    syystä loput jätin käyttämättä. Ei mennyt vissiin kun kuukausi, olisko ollut v2005,
    niin sama lääke vedettiin pois, kun aiheutti niin vakavia verenvuotoja tms.

    Kannattaa kysellä monelta taholta, ja useempaan kertaan miettiä, ennen kuin jotain
    kortisolipiikkejä antaa pistää, tai noita edm. mömmöjä.

    Äänestä

Kyllä jos kivut vielä jatkuvat niin tarkemmat tutkimukset ovat aiheellisia.......saattaa olla että tulehdukset aikaansaaneet oireita myös nivelissä tms. Mene ihmeessä takaisin lääkäriin jos oireet jatkuvat ja verenkuva olisi hyvä ottaa!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


nuoriavunkyselijä kirjoitti:

todettiin tossa 17.04. mononukleoosi eli pusutauti, sitä ennen 3vk aikaisemmin olin lopettanut lääkekuurin angiinaan sekä influenssaa, jep oli kummatkin samaan aikaan. No joo kun niistä lääkkeistä, viruksista ja bakteereista tuli tosi huono vastustus kyky että tarttu pusutauti melkein heti, en tiiä mistä, ei oo tullu pussailtuu kenenkää kaa tai mitään että limakalvot osuis yhteen. siinä ku lopettelin kuuria nii oli pari kolme päivää ettei imusolmukkeet ollu kipeet tai turvonnu ja sit taas, iha sairaan kipeiks tuli ja turpos, välillä helpotti ja tuli taas takasin. No joo sitte sillo menin lääkäriin ja todettiin toi. Mutta nyt siihen asiaan. Viime viikon keskiviikko-torstai yö mulla sattu polviin ja nilkkoihin iha törkeesti, se oli ku kasvukipua mut se esiintyy yleensä pohkeissa ja lihaksissa, nyt oli niiku nivelet ihan sika kipeet. Käveleminen teki vielä enemmän kipeiksi ja Burana 600 kesti ainaki tunti että vaikutti. Olen 15v ja yli puol vuotta sitten on loppunu kasvukivut. Sanoinpa noista kivuista sitte lääkärille, ku oli seuraavana päivänä (jolloin mentiin lääkäriin) jalat vähä heikot ja kipeet. No se sitte sano että littyy tohon tautiin joka silloin todettiin ja anto vimovo tulehduskipulääkettä, 2 päivässä viikon ajan. no oi ne kivut poissa jotenkin mut huomasin ku toka vikana päivänä unohdin ottaa aamulla lääkkeen nii eikös ollut jalat ihan kipeet. se sitte loppu ja jalkakivut jatkunu joka päivä. yritän kestää kivun ku en mielelläni noita särkylääkkeitä ota ku niitä on tosi paljo vedetty tähä nuoreen ikään verrattuna. mutta oisko mitään neuvoja mikä ongelma ois kyseessä ja mikä avuksi. kiitos paljon

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu