Olen aina kärsinyt siitepölyallergiasta, koivu, leppä, heinät... ja nyt juuri olo on aika tukala. Lähinnä vaan voimakasta allergista nuhaa.
Minua kuitenkin mietityttää, onko jokin asia (katupöly esim) laukaissut astman tai jotain muuta. Harjailin tuossa yksi päivä koiraani, joka tällä hetkellä hilseilee voimakkaasti iho-ongelmien takia. Alkoi välittömästi aivastuttaa ihan hirveästi, nenä tukossa ja päässä alkoi jyskyttää.
Myöhemmin kun rapsuttelin koiraa, sama toistui. Minulle ei ole koskaan ennen tullut koirasta mitään, ja se on ollut jo 10 vuotta minulla.
Voiko olla mahdollista, että nyt siitepölykautena kun on herkistyneenä, niin voimakkaat hilseetkin sitten aiheuttavat oireilua?
Vierailin vasta lääkärillä pitkittyneen kuivan yskän takia, ja lääkäri epäili astmaa. Minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut edes minkäänlaisia hengenahdistuksia, ja muutenkaan en usko astmaan. Testeihin olen vasta menossa.
Yhtäkkinen herkistyminen?
11+19
2
195
Vastaukset
- nasupossu123456
Minulla ei ole ollut näin pahaa oireilua viimeiseen 4 vuoteen.
Tällä viikolla olo on ollut sietämätön. En pysty nukkumaan, aivastussarjoja tulee vähän väliä, silmät punoittaa, nenä vuotaa ja etenkin öisin tuntuu että naama on ihan tukossa. :(
Jotain poikkeuksellisen nihkeää tuolla ilmassa on. - henna6
Olettehan aloittaneet hyvissä ajoin säännöllisesti antihistamiinin ja nenäsuihkeen käytön, kuten tässä tiedotteessa kehoitetaan http://www.allergia.fi/?x436505=3150079 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153