Olen aina kärsinyt siitepölyallergiasta, koivu, leppä, heinät... ja nyt juuri olo on aika tukala. Lähinnä vaan voimakasta allergista nuhaa.
Minua kuitenkin mietityttää, onko jokin asia (katupöly esim) laukaissut astman tai jotain muuta. Harjailin tuossa yksi päivä koiraani, joka tällä hetkellä hilseilee voimakkaasti iho-ongelmien takia. Alkoi välittömästi aivastuttaa ihan hirveästi, nenä tukossa ja päässä alkoi jyskyttää.
Myöhemmin kun rapsuttelin koiraa, sama toistui. Minulle ei ole koskaan ennen tullut koirasta mitään, ja se on ollut jo 10 vuotta minulla.
Voiko olla mahdollista, että nyt siitepölykautena kun on herkistyneenä, niin voimakkaat hilseetkin sitten aiheuttavat oireilua?
Vierailin vasta lääkärillä pitkittyneen kuivan yskän takia, ja lääkäri epäili astmaa. Minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut edes minkäänlaisia hengenahdistuksia, ja muutenkaan en usko astmaan. Testeihin olen vasta menossa.
Yhtäkkinen herkistyminen?
11+19
2
152
Vastaukset
- nasupossu123456
Minulla ei ole ollut näin pahaa oireilua viimeiseen 4 vuoteen.
Tällä viikolla olo on ollut sietämätön. En pysty nukkumaan, aivastussarjoja tulee vähän väliä, silmät punoittaa, nenä vuotaa ja etenkin öisin tuntuu että naama on ihan tukossa. :(
Jotain poikkeuksellisen nihkeää tuolla ilmassa on. - henna6
Olettehan aloittaneet hyvissä ajoin säännöllisesti antihistamiinin ja nenäsuihkeen käytön, kuten tässä tiedotteessa kehoitetaan http://www.allergia.fi/?x436505=3150079 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423