Herttoniemenranta, kokemuksia?

sinnekkö

Olis mahdollisuus muuttaa Herttoniemenrantaa. Kävin ajelemassa paikan päällä ja kivalta näytti. Onko kellään täällä asumiskokemuksia? Miten palvelut pelaavat, entä alueen yleinen rauha/rauhattomuus? Olisi kiva saada kuulla kokemuksia.

14

5862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espoolainen....

No en tiedä miten nykyään mutta yli 10 vuotta sitten kun poika syntyi kävimme siellä katsomassa yhtä asuntoa ostoaikeissa. Menimme hyvissä ajoin ja ajelimme alueen ympäri ja kaikki ihmiset jotka tulivat vastaan olivat maahanmuuttajia. Ei siis yhtään suomalaista sinä aikana kun ajelimme siellä. Emme loppujen lopuksi menneet asuntonäytölle kun kiertoajelu riitti.

• hobsu

Olen muuttanut lähemmäksi kantakaupunkia pari vuotta sitten, sitä ennen asunut Herttoniemenrannassa pitkään. Viihdyin hyvin, parasta oli ulkoilumahdollisuudet meren lähellä ja Viikissä sekä aika hyvät palvelut metroaseman lähellä. Varsinkin alueen keskiosa on rauhallinen saareke, tietääkseni rauhattomuus keskittyy muutamiin vuokrataloihin.

Ikävin puoli oli se että alue on Laajasalon suunnasta ylimitoitettujen teiden ja teollisuusalueen puristuksessa. Niiden kanssa tosin oppii elämään ja tuo Viikin ja meren läheisyys kompensoi. Ainakaan siihen aikaan ei alueella eikä varsinkaan omassa taloyhtiössäni asunut juuri maahanmuuttajia.

Ihan positiivinen fiilis jäi alueesta. Unelias ja lähiömäinenhän se on ja mm siksi muutin sitten lähemmäksi "oikeaa" kaupunkia :-)

• ei ikinä

mamuranta. Hyvä alue on pilattu sekoittamalla vuokratalot omistusasuntojen sekaan. Samanlainen virhe on tehty pikku-huopalahdessa.

• sinnekkö

Alkuperäinen: Olen nyt hyväksynyt minulle tarjotun asunnon sieltä. Talossa on seitsemän kerrosta, Kevan vuokra-asunto, eikä yhtään ulkomaalaistaustaista nimeä porrastaulussa.

Ympäristö tuntuu viihtyisältä, talo ja piha-alueet siistit ja hyvin hoidetut. Ei vielä ainakaan ole tullut mitään miinusta eteen.

• yksinelävä

Muutit siis Herttoniemeen. Olis kiva kuulla, mitä mieltä olet nyt siellä asumisesta?
        Olen harkitsemassa sinne muuttamista, mutta on minulle ihan vierasta seutua.

• hertsikanrantalainen

Tässä vähän uudempaa kommenttia ketjuun. Itse asunut alueella 15 vuotta, ja olen tykännyt. Se millaisia seinänaapureita itse kukin saa, on arpapeliä - mutta näinhän se on missä tahansa päin maata jos kerrostalossa asuu. Mamukammoisten kannattaa ostaa oma asunto alueelta jossa naapurit eivät ole lähellä. Ja sanoisin että tänäkin päivänä heitä on Hertsikanrannassa aika vähän - aiemmin ollut tuskin sitäkään. Meidän porraskäytäväämme on parin vuoden sisällä muuttanut kaksi perhekuntaa jotka ovat ulkomaalaistaustaisia, ja ihan tavallisia ihmisiä siinä missä muutkin - rauhallisia ja kohteliaita.
      Alueena paikka on mielestäni aika nappi paikka - oma uimaranta, hyvät ulkoilualueet, kivoja ravintoloita, metro kivenheiton päässä, hyvät palvelut ja helppo lähteä liikenteeseen suuntaan jos toiseen. Itse en hevin helpolla tältä alueelta pois muuta.

• wlter

Et ole koskaan käynytkään:)))
        Esim. Laivalahdenkaaren alkupää ja muut kadut siitä pohjoiseen, paljon stadin sosiaaliluukkuja, ei montaa valkonaama asu.
        Mutta ei niistä mitään harmia ole.

• pieneläkeläinenitsekin

Se, että Suomessa on paljon vähävaraisia valkonaamoja sosiaalin luukuilla, on ihan hallituksemme ansiota. Meillä on nyt käynnissä varainsiirto köyhiltä rikkaille, jos et ole huomannut vielä sitä!

• rohkearokansyo

Onpa täällä paljon ennakkoluuloista porukkaa!
      Omasta mielestäni kansainvälisyys on mukava asia ja olisi oikein hyvä jos voisi käyttää englanninkieltä ihan käytännössä, ei pääsisi ruostumaan kielitaito. Harmitti aikoinaan, kun tulin Tukholmasta paluumuuttajana Kouvolaan missä en kuullut koskaan muuta kuin suomenkieltä.
      Ulkomaalaisiin pitää tutustua, sillä ne turhanpäiväiset ennakkoluulot karisevat ja maailman kuvakin vähän avartuu! Hyvät veljet, lupaan ettei ne purematta niele! Älkää pelätkö suotta ihmisiä!

• Parastanyt

Kun etsii asuntoa kannatta muistaa Newsec Asset Management Oy sieltä kivoja koteja. Löytyy myös kodisto.fi melkein neuvoisin unohtamaan muut yhtiöt näiltä löytyy monenlaisia asuntoja.

• Anonyymi

slummi nykyään... kesällä ei mitään muuta kuin älämölöä ja slummimusa raikaa... jos ei muuta niin nistit äänessä. puistoalueet haisee marille, kun yhtä sun toista pilvenpolttelijaa istuu pussikaljalla.

koko ranta pilattu asuntopolitiikalla. rahat kun laitat täällä asuntoon, niin hukkaan meni.

• Anonyymi

Totta puhut. Liikaa HEKAn asuntoja, juoppoja, varkaita, narkkareita niissä (ei kaikki ole). Muutin pois kuusi vuotta sitten kolmen vuoden asumisen jälkeen, nyt on kuulemma mennyt elo siellä vielä hurjemmaksi. Ympärivuorokautista melua kerrostaloissa, autoja rikottiin parkkiluolassa, kuset ja paskat ympäriinsä, jne. Asumisrauha tosi huono. Ei ikinä sinne.

T: nyk. Jollaksen tyttö

• Anonyymi

Onko teistä kukaan edes asunut herttoniemenrannassa tai onko teillä muuta asumis kokemusta kun maalla asumista ? Ei hertsikanran ranta ole todellakaan mikään slummi. Asunnot maksaa miljoonia ja se kuka asuu naapurissa ei voi ikinä tietää ... paska naapureita , hallituksen jäseniä, isännöitsijöitä ja kyttääjiä löytyy joka yhtiöstä ympäri Suomea.. ..siel junteissa ja pienissä yhtiöissä viel enemmän.

• Anonyymi

Kyllä taso on Herttoniemenrannassa laskenut. Ylläolevat kommentit totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 484
      7182
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2558
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1738
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1339
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1244
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    9. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    Aihe